Stoelverwarming bestuurderskant

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2013 07:26 #1397683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Multimeter
Wat je ook kunt proberen is om een met een multimeter de weerstand te meten over het matje. Als ie nagenoeg 0 weerstand heeft dan op de stoel gaan zitten en en beetje bewegen, zie je de meter van waarde veranderen dan heb je te maken met een draadbreuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2013 16:45 #1399413 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Matje
Toch de stoute schoenen maar aangetrokken en bij de Bangarage een nieuw matje bestelt. Koste 75,- Viel me nog mee, want bij Skandix stonden ze ook voor 133,- Een ochtendje prutsen met de stoel eruit, bekleding eraf - oude matje weg en nieuwe matje keurig op zijn plek. Pielen om de bekleding weer terug te krijgen. Stoel er weer in etc. En ja hoor - keurig werkende stoelverwarming. Tja... De stalen ringen waarmee de bekleding vastzat heb ik heerlijk doorgeknipt en nu alles netjes vastgezet met tie-rips.
Al met al - het was dus toch het matje. Op zich wel lastig, want toen ik het oude matje eens tegen het licht hield zag de draad er niet gebroken uit. Ik vermoed dat het bij de stekker van het matje zelf miszat. Daar zaten wel lichtbruine vlekken op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2014 23:13 #1403652 door V700 register
als je 12 volt meet met je multimeter kan er alsnog wel een flinke draadbreuk zijn waardoor je relais bijvoorbeelt niet werkt.
zorg dat je ook altijd even stroom vraagt dus een verbruiker "bv halogeen lampje" aansluit op de des betreffende draad waar je 12v op zou moeten meten.
als je wel 12v meet maar je lampje niet of nauwelijks wil branden heb je als nog een met een kabelbreuk  of slecht contact te maken
zorg hierbij dus wel voor een goede massa van het lampje
als je lampje dan goed brand, sluit je je lampje nog ff aan op je massa draad van  electrische  component waar je mee bezig bent, blijft ie dan nog goed branden heb je ook goede massa, maar brand ie vervolgens niet of nauwelijks dan is je massa slecht

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2014 12:06 #1403691 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Nieuw
Leuk dat er nog een bericht over komt. Hier had ik zelf ook al wat mee geprobeerd, maar vanwege de slechte bereikbaarheid en te korte draden op mijn testlampje niet uitvoerbaar. Ik heb uiteindelijk een nieuwe mat voor de zitting gekocht - werkt weer zoals het hoort.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC