Cruise control werking
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In elk geval voor de 7's en 9's met de hoekigge stalks past het allemaal 1 op 1, op de gasrol, beugel voor de balg en de kabel tussen balg en gasrol na. (dat is motor specifiek) Voor de rest opletten dat je wel een set krijgt voor een handbak of automaat (afhankelijk wat je hebt heb je 2 of 1 schakelaar bij de pedalen nodig) en zorgvuldig aansluiten. Het enige dat je moet aftappen is de geschakelde plus, maar met wat goede wil kan je die ook rechstreeks op de aansluiting in de zekeringenkast zetten.henk 940LPT schreef : Nieuw zou ik niet doen, is erg duur. Minimaal paar honderd euro, ik denk meer dan 5. Kost gebruikt zo rond de 100-150 euro. Zorg dat je een complete set krijgt voor de 8 klepper injectieblokken (voor carb, diesel, 16 klepper of 960 passen namelijk niet plug en play) incl. kabelboom, die moet je ook in de auto leggen. Verder is het echt simpel, als je een boutje vast kunt draaien kun je ook CC inbouwen.
Nadat je alles hebt anagesloten en ook de schakelaars correct zijn aangesloten (draad naar de remschakelaar moet op de massa pool zitten) dan begint het afstellen. Prima zelf te doen met een gegarandeerd goede set. (dus bij voorkeur zelf uit een sloper halen en daarvoor hebben kunnen testen dat ie werkt)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De inbouwhandleiding staat op de site. Vergeet als je het geheel uit een sloper haalt niet het beugeltje voor één van beide pedalen mee te nemen. Er zit er standaard namelijk maar één in, als er geen CC in zit. Kijk even bij je eigen auto welke er wél zit voor je naar de sloop gaat.
De niet-motorspecifieke set is overigens al jaren niet meer bij de dealer te krijgen.
groetjes
Mathy
Dat beugeltje is die van het koppelingspedaal. Dit omdat niet elke wagen een koppelingspedaal heeft. (en dan de schroeven meenemen is ook wel handig)Mathy schreef : De inbouwhandleiding staat op de site. Vergeet als je het geheel uit een sloper haalt niet het beugeltje voor één van beide pedalen mee te nemen. Er zit er standaard namelijk maar één in, als er geen CC in zit. Kijk even bij je eigen auto welke er wél zit voor je naar de sloop gaat.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit dat beugeltje ook vaak gepopt. Maar voor wie het zichzelf gemakkelijk wil maken, kan ook bij de dealer vragen of het beugeltje nog nieuw te krijgen is. Waarschijn is er nog veel gewoon los te krijgen. Voor niet te veel geld. Maar bestel niet te veel nieuw, want een hoop kleine prijsjes maken samen toch nog een redelijk groot bedrag.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ook dat staat op de site cq het forum. Bas(eman) heeft daar ooit een lijst van samengesteld.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder uiteraard de kabelboom, begin bij de regeleenheid en volg alle touwtjes tot je bij een ander onderdeel komt. Onderdeel losmaken en ook meenemen. Vacuumslangen idem dito.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus om half 5 ben ik hem gaan proberen - ik was bang dat er misschien toch iets niet goed zou zijn met de bedrading - om te kijken of de cruise control werkte. En...niks! Na 5 minuten kwam ik erachter dat ik de vacuümslang op de vacuümpomp verkeerd had aangesloten. Op de andere nippel gedrukt en hij deed het. Geweldig! Had ik 3 jaar geleden al moeten doen. Ik ben blij!