Cruise control werking

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2013 21:40 #1098913 door V700 register
Cruise control werking is gemaakt door V700 register
Even een serieuze vraag: Cruise control (origineel) inbouwen in een 740 (B230F), is dat te doen?Wat kost het ongeveer, nieuw en gebruikt, en hoeveel werk zal het zijn? Is er iemand die er verstand van heeft. Ik doe veel zelf, maar dit gaat me te ver, denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2013 21:49 #1393670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Nieuw zou ik niet doen, is erg duur. Minimaal paar honderd euro, ik denk meer dan 5. Kost gebruikt zo rond de 100-150 euro. Zorg dat je een complete set krijgt voor de 8 klepper injectieblokken (voor carb, diesel, 16 klepper of 960 passen namelijk niet plug en play) incl. kabelboom, die moet je ook in de auto leggen. Verder is het echt simpel, als je een boutje vast kunt draaien kun je ook CC inbouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2013 01:53 #1393684 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Past allemaal...

henk 940LPT schreef : Nieuw zou ik niet doen, is erg duur. Minimaal paar honderd euro, ik denk meer dan 5. Kost gebruikt zo rond de 100-150 euro. Zorg dat je een complete set krijgt voor de 8 klepper injectieblokken (voor carb, diesel, 16 klepper of 960 passen namelijk niet plug en play) incl. kabelboom, die moet je ook in de auto leggen. Verder is het echt simpel, als je een boutje vast kunt draaien kun je ook CC inbouwen.

In elk geval voor de 7's en 9's met de hoekigge stalks past het allemaal 1 op 1, op de gasrol, beugel voor de balg en de kabel tussen balg en gasrol na. (dat is motor specifiek) Voor de rest opletten dat je wel een set krijgt voor een handbak of automaat (afhankelijk wat je hebt heb je 2 of 1 schakelaar bij de pedalen nodig) en zorgvuldig aansluiten. Het enige dat je moet aftappen is de geschakelde plus, maar met wat goede wil kan je die ook rechstreeks op de aansluiting in de zekeringenkast zetten.
Nadat je alles hebt anagesloten en ook de schakelaars correct zijn aangesloten (draad naar de remschakelaar moet op de massa pool zitten) dan begint het afstellen. Prima zelf te doen met een gegarandeerd goede set. (dus bij voorkeur zelf uit een sloper halen en daarvoor hebben kunnen testen dat ie werkt)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2013 01:59 #1393685 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Beugeltje
Hallo Willem
De inbouwhandleiding staat op de site.  Vergeet als je het geheel uit een sloper haalt niet het beugeltje voor één van beide pedalen mee te nemen.  Er zit er standaard namelijk maar één in, als er geen CC in zit.  Kijk even bij je eigen auto welke er wél zit voor je naar de sloop gaat.
De niet-motorspecifieke set is overigens al jaren niet meer bij de dealer te krijgen.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2013 02:06 #1393686 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Koppelingspedaal

Mathy schreef : De inbouwhandleiding staat op de site.  Vergeet als je het geheel uit een sloper haalt niet het beugeltje voor één van beide pedalen mee te nemen.  Er zit er standaard namelijk maar één in, als er geen CC in zit.  Kijk even bij je eigen auto welke er wél zit voor je naar de sloop gaat.

Dat beugeltje is die van het koppelingspedaal. Dit omdat niet elke wagen een koppelingspedaal heeft. (en dan de schroeven meenemen is ook wel handig)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2013 02:35 #1393687 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Poppen
Hallo Jan
Volgens mij zit dat beugeltje ook vaak gepopt.  Maar voor wie het zichzelf gemakkelijk wil maken, kan ook bij de dealer vragen of het beugeltje nog nieuw te krijgen is.  Waarschijn is er nog veel gewoon los te krijgen.  Voor niet te veel geld.  Maar bestel niet te veel nieuw, want een hoop kleine prijsjes maken samen toch nog een redelijk groot bedrag.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2013 19:13 #1393782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt mij toch ingewikkeld.
Klinkt mij toch ingewikkeld. Je moet maar wel weten welke onderdelen je precies nodig hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2013 19:32 #1393784 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Site
Hallo Willem
Ook dat staat op de site cq het forum.  Bas(eman) heeft daar ooit een lijst van samengesteld.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2013 19:41 #1393788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je, zoals gezegd, een set uit een 8 klepper met injectie en handbak neemt heb je alles wat je nodig hebt. Haal voor je naar de sloop gaat even de schopplaat uit je eigen auto, dan kun je vergelijken wat er wel in de sloper met CC zit en niet in je eigen auto. Dat moet je uiteraard meenemen.
Verder uiteraard de kabelboom, begin bij de regeleenheid en volg alle touwtjes tot je bij een ander onderdeel komt. Onderdeel losmaken en ook meenemen. Vacuumslangen idem dito.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2013 21:49 #1394495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu is ie compleet!
Vandaag heb ik de cruise control ingebouwd. Eigenlijk inderdaad een fluitje van een cent. De reden dat ik er tegenop zag is dat op de site alhier een handleiding stond van een 940 of 740 laatste versie. En die is een stuk ingewikkelder. Maar bij mijn 740 is het simpel. Ik begon om 11 uur en om een uur of 4 was ik klaar. Ik zou het nu in 2 uurtjes doen denk ik. Moet ik er wel bij vertellen dat ik erachter kwam dat de complete bedrading er al lag. Dus zodoende hoefde ik daarmee niets te doen. Vreemd was wel dat bij het koppelingspedaal al een luchtklep zat met bedrading aangesloten en bij het rempedaal niet. Bij het rempedaal is ook geen bedrading. Zou het dan toch een automaat zijn geweest en dat ze de bedrading van de rem hebben afgehaald en op de koppeling gemaakt?
Dus om half 5 ben ik hem gaan proberen - ik was bang dat er misschien toch iets niet goed zou zijn met de bedrading - om te kijken of de cruise control werkte. En...niks! Na 5 minuten kwam ik erachter dat ik de vacuümslang op de vacuümpomp verkeerd had aangesloten. Op de andere nippel gedrukt en hij deed het. Geweldig! Had ik 3 jaar geleden al moeten doen. Ik ben blij!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD