trekhaakstekker

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 00:49 #1392793 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Achter
Hallo Volvisti

BartD schreef : Volgens mij is een mistachterlicht verplicht, ook op de aanhangwagen...

Je zult er in dichte mist maar achter rijden.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 07:17 #1392791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andre
heeft hierin gewoon gelijk.  ik heb juist expres op mijn eigen auto's een 13 polige mulitcon doos gezet (en dae auto's zijn ook allemaal uit het jaar kruik :) ).
Waarom, omdat alles nu toegankelijk is zoals ik het wil hebben.  Mijn aanhangers (en de geleende) zijn allemaal 7 polig kunstsof Multicon en de caravans van me allemaal 13 ploig Multicon kunststof.
Metalen stekkers komen er bij mij ook niet in omdat ik ze gewoon niet wil hebben. Als je het netjs aansluit voldoen zowel de kunststof dozen alsmede de stekkers meer als afdoende en heb je er weinig omkijken naar.
Het ligt er aan alleen aan hoe het word gemonteerd.

Overigens: wat nu de hudige mistlampaansluiting is, was vroeger de constante stroomdraad bij de 7-polige stekkers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 12:47 #1392802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overheidsinformatie.....
Uit de info van de overheid dan maar:
Een aanhangwagen met een toegestane maximum massa van maximaal 750 kilo moet 1 of 2 mistachterlichten hebben. Heeft het voertuig dat de aanhangwagen trekt geen mistachterlicht? Dan hoeft de aanhangwagen ook geen mistachterlicht te hebben. Een aanhangwagen is bijvoorbeeld een caravan, boedelbak of vouwwagen.<h2>Mistachterlichten aanhangwagen aan</h2>Heeft het voertuig dat de aanhangwagen trekt 1 of 2 mistachterlichten? Dan hoeven alleen de mistachterlichten op de aanhangwagen te branden. U moet de mistachterlichten wel kunnen bedienen met een schakelaar vanuit uw voertuig.<h2>Aanhangwagen met maximum massa van meer dan 750 kilo</h2>Heeft een aanhangwagen een toegestane maximum massa van meer dan maximaal 750 kilo? Dan bepaalt de datum van eerste toelating of een aanhangwagen mistachterlichten moet hebben. Die datum staat op het kentekenbewijs.
Is de aanhangwagen na 31 december 1997 toegelaten tot de weg? Dan moet deze 1 of 2 mistachterlichten hebben.  Is een aanhangwagen eerder toegelaten? Dan hoeft deze geen mistachterlicht te hebben.

Het gestelde over het niet hebben van een mistachterlicht geldt dus voor auto's die die verplichting niet hebben (van voor 1 januari 1998): mijn oudere Volvo's t/m de 940 uit 1995...natuurlijk heeft die er wel een en voer ik hem dan ook op de aanhanger onder de 750 kg, maar op de caravan uit 1987 hoeft het dus niet.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 19:38 #1392816 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic The day after.........
De dag/week na die zgn "dichte mist" zit je nog tegen al die "vergeten" mistachterlicht aan te kijken.................

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 19:45 #1392817 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kan het zijn dat je je vergist?
Hallo Tom

whitehorse schreef : Is de aanhangwagen na 31 december 1997 toegelaten tot de weg?
....
Het gestelde over het niet hebben van een mistachterlicht geldt dus voor auto's die die verplichting niet hebben (van voor 1 januari 1998).

Volgens mij gaat het toch echt over de leeftijd van de aanhanger en niet over die van de auto.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 19:46 #1392818 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vergeten
Hallo Andre

struis schreef : De dag/week na die zgn "dichte mist" zit je nog tegen al die "vergeten" mistachterlicht aan te kijken.................

Er zijn er ook die vergeten het knipperlicht uit te zetten...
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 21:14 #1392825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bouwjaar
Ik heb een tekst gevonden waarin sprake is van voertuigen en aanhangers met een bouwjaar na 1januari 1998...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 23:48 #1392838 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Frans....

Mathy schreef : Er zijn er ook die vergeten het knipperlicht uit te zetten...

Dat moet dan een Franse auto zijn.
Afgelopen week met een Franse Audi A6 gereden.....De richting aanwijzer moet je zelf terug zetten!
En de automatische knipper-functie kan je in het menu niet oproepen/instellen (Voor de zekerheid even Duits als taal ingesteld)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2013 08:11 #1392847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eenheid Europa, pfff
Mooi he, Europa! Ik zit nu vanaf februari in Frankrijk en ben maar erg weinig regels tegengekomen die hetzelfde zijn als in Nederland. De euro, die hebben we wel overal, maar dat is het zo'n beetje...

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
30-08-2013 20:29 #1392936 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Tip: maak de vaste stroom
Tip: maak de vaste stroom draad als je hem niet gebruik los (bij mij onder het linkerluik). Ik mocht net voor de vakantie nog een nieuwe doos (multicon) monteren, omdat op de nieuwe groene de vaste stroom pool compleet verdwenen was.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC