Lekstroom, laadstroom, niet starten, waar gaat het heen? Update

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 20:01 #1380624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanningsval
Spanningsval over de kabel is vooral voor probleem 2 uit de TS, minder (laad)spanning op de accu dan op de dynamo. Voor lekstroommeting (probleem 1) kun je inderdaad beter de meter er tussen hangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 21:31 #1380637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic le stroom
Ook mijn 740 230F 'lekt' stroom: twee of drie dagen stilstaan is niet meer starten. Zit hem (volgens mij) niet in de accu, die wissel ik regelmatig. Heeft airco en alarm opgezeten, die nu uitgeschakeld zijn, voor mijn tijd. Er zitten vier of vijf draden aan de pluspool. Volgens mij zit er niets anders op dan het schema nalopen, controleren welke draad aan de pluspool waarvoor is, de (niet meer) essentiele loshalen en dan evt over de zekeringen te meten, of de zekeringen stuk voor stuk loshalen en een paar dagen laten staan.
Mooie klus voor als ik Koos Werkeloos ben, maar momenteel zit ik meer OM tijd verlegen dan MET tijd verlegen. Bovendien een goede smoes om toch om de dag mijn Rollator uit te laten.
Overigens weet je zeker dat er geen lampje in het dashboardkastje blijft branden? of die in de kofferbak (is die er?)
Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 13:40 #1380665 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic lekstroom
Ik heb vorig jaar wat <a href="/node/44297">geschreven</a> over het meten van lekstroom. Een universeelmeter is niet geschikt voor het meten van lekstroom omdat de inwendige weerstand te groot is waardoor de meting beinvloed wordt.
Ik heb hier nog wel een echte milliampere meter die wel geschikt is voor het meten van lekstroom en ook een meetweerstand die geschikt is voor het meten van de stroom door de spanningsval te meten.
Een mogelijke oorzaak voor de lekstroom is de oplaadbare batterij in de sirene van het euroalarm. Die kan door veroudering defect zijn.
Piet
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 18:11 #1380697 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doorsolderen
Hallo Volvisti

sicco altenburg schreef : bij mij laatst zelfde probleem, was de accuklem die niet goed meer op de kabel zit. nieuwe klemmen gehaald  (halffords universeel 10€) en oude afgezaagd. geen probleem meer.

Nieuwe halen was waarschijnlijk niet nodig geweest.  Gewoon het kuiltje uitboren dat je vind, daar waar kabel overgaat in klem.  Dan met de gasbrander (rest van de auto afschermen!) en bijpassende soldeerdraad even de verbinding opnieuw doorsolderen.  Volgens Hans van Schmidt in Gemert is dit een kwaal van onze auto's, die ze de laatste tijd meer zien.  Bij mij scheelde het bijna een heel Volt.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 19:09 #1380700 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Solderen..........
Gaat kapot!
Er gaat niets boven een, volgens de regels uitgevoerde, klem vebinding.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 19:52 #1380704 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 20 jaar
Hallo Andre
Wat maakt het uit als je hem eens in de twintig jaar moet (laten) doorsolderen?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 22:30 #1380723 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Solderen 2
Soldeerverbinding breekt/rot af op de overgang van koper naar vertint koper.
Een "blote" klem verbinding houd het maar 20 jaar uit..............Solderen is veel eerder kapot.
Het beste is; koperen Litze inspuiten met bv vloeibare vaseline, kabelschoen van de juiste diameter, inklemmen met de juiste tang/persbek, hierna krimpkous eromheen aan de binnenzijde voorzien van lijmlaag.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2013 21:53 #1380937 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Juist
Toch niet zulke hele gekke waardes gemeten klaarblijkelijk. Of in ieder geval niet te gek.
Ik had ook de accu verwisseld met een ander en die liet het blok na drie dagen zeer soepel draaien en starten.
Dus toch in ieder geval een accu probleem welke wel geladen werd, maar niet meer genoeg capaciteit leveren kon over een iets langere periode.
Voor dit moment ben ik dus uit de stroomproblemen. Op naar de volgende zaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 00:22 #1380947 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Accu
En zo gaat de volgende accu ook weer kapot....................
Onvoldoende laden, dat is wat je doet.
Een accu die perfect geladen wordt gaat het langste mee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 10:31 #1380956 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Is 14.0 V onvoldoende?
Dat ik wat verlies heb is duidelijk,
Maar met 14 V over de accu, laad ik dan niet goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD