Lekstroom, laadstroom, niet starten, waar gaat het heen? Update
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooie klus voor als ik Koos Werkeloos ben, maar momenteel zit ik meer OM tijd verlegen dan MET tijd verlegen. Bovendien een goede smoes om toch om de dag mijn Rollator uit te laten.
Overigens weet je zeker dat er geen lampje in het dashboardkastje blijft branden? of die in de kofferbak (is die er?)
Jaap
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik heb hier nog wel een echte milliampere meter die wel geschikt is voor het meten van lekstroom en ook een meetweerstand die geschikt is voor het meten van de stroom door de spanningsval te meten.
Een mogelijke oorzaak voor de lekstroom is de oplaadbare batterij in de sirene van het euroalarm. Die kan door veroudering defect zijn.
Piet
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nieuwe halen was waarschijnlijk niet nodig geweest. Gewoon het kuiltje uitboren dat je vind, daar waar kabel overgaat in klem. Dan met de gasbrander (rest van de auto afschermen!) en bijpassende soldeerdraad even de verbinding opnieuw doorsolderen. Volgens Hans van Schmidt in Gemert is dit een kwaal van onze auto's, die ze de laatste tijd meer zien. Bij mij scheelde het bijna een heel Volt.sicco altenburg schreef : bij mij laatst zelfde probleem, was de accuklem die niet goed meer op de kabel zit. nieuwe klemmen gehaald (halffords universeel 10€) en oude afgezaagd. geen probleem meer.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Er gaat niets boven een, volgens de regels uitgevoerde, klem vebinding.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat maakt het uit als je hem eens in de twintig jaar moet (laten) doorsolderen?
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een "blote" klem verbinding houd het maar 20 jaar uit..............Solderen is veel eerder kapot.
Het beste is; koperen Litze inspuiten met bv vloeibare vaseline, kabelschoen van de juiste diameter, inklemmen met de juiste tang/persbek, hierna krimpkous eromheen aan de binnenzijde voorzien van lijmlaag.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Ik had ook de accu verwisseld met een ander en die liet het blok na drie dagen zeer soepel draaien en starten.
Dus toch in ieder geval een accu probleem welke wel geladen werd, maar niet meer genoeg capaciteit leveren kon over een iets langere periode.
Voor dit moment ben ik dus uit de stroomproblemen. Op naar de volgende zaken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Onvoldoende laden, dat is wat je doet.
Een accu die perfect geladen wordt gaat het langste mee!
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Maar met 14 V over de accu, laad ik dan niet goed?