Controlle lampje verlichting defect opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 14:59 #1379789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stadslicht
Stadlicht doet het ook op de stadslichtstand met dimlicht uit? Maw, rechter stadslicht is niet doorverbonden met het dimlicht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 16:46 #1379792
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost en nieuwprobleem
Het lampje is eindelijk uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 16:58 #1379795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje uit en zekering grootlicht nu ook
bij het controleren van de dimlichten bleek 1 van de gloeispiraalen wat aan de slechte kant.
2 nieuwe lampen erin en het probleem is opgelost. Kennelijk staan de stadslichten in verbinding met de dimlichten.
Alleen als ik nu het groot licht aanzet knalt de 15a zekering eruit van het grootlicht links.
lars
2 nieuwe lampen erin en het probleem is opgelost. Kennelijk staan de stadslichten in verbinding met de dimlichten.
Alleen als ik nu het groot licht aanzet knalt de 15a zekering eruit van het grootlicht links.
lars
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 21:46 #1379825
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooi
Mooi dat het probleem van de stadslichten is opgelost.
Dit soort zaken zijn al heel lastig achteraf te beredeneren, laat staan dat je er van te voren mee de fout kan vinden.
Inderdaad staan de stadslichten parallel aan de dimlichten geschakeld als deze zijn ingeschakeld. De stadslichten gaan niet door het lampjescontrolerelais, de dimlichten wel. Blijkbaar als er te veel stroom parallel aan de dimlichten loopt dan zakt de spanning wat waardoor de stroom in het half-defecte dimlichtlampje in elkaar stort. Vraag me niet waarom.
Bedradingsschema's staan <a href="/node/42548">hier </a>op de site, weet alleen niet of je die als niet-lid kunt zien.
Piet
Dit soort zaken zijn al heel lastig achteraf te beredeneren, laat staan dat je er van te voren mee de fout kan vinden.
Inderdaad staan de stadslichten parallel aan de dimlichten geschakeld als deze zijn ingeschakeld. De stadslichten gaan niet door het lampjescontrolerelais, de dimlichten wel. Blijkbaar als er te veel stroom parallel aan de dimlichten loopt dan zakt de spanning wat waardoor de stroom in het half-defecte dimlichtlampje in elkaar stort. Vraag me niet waarom.
Bedradingsschema's staan <a href="/node/42548">hier </a>op de site, weet alleen niet of je die als niet-lid kunt zien.
Piet
Moderators: Jerry Stam