Gekmakend klikkerdeklikklak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had je al eens gecheckt of de schakelaar in de bijrijderstoel ok is? Als die vastzit, "denkt" je auto dat er een bijrijder meerijdt zonder gordel. Je kunt dit testen door de gordel van de bijrijder even in z'n houder te steken.
Blijft hij dan nog steeds knipperen, dan zul je het probleem dichter bij de clignoteur moeten zoeken.
Succes!
Groeten Dirke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik zou eerder denken aan een defect relais of een vreemd contact ergens.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit toch geen gordelverklikker op de bijrijdersstoel? Mijn 1992-er en 1993-er hadden het niet, en m'n 1998-er S90 volgens mij ook niet.Captain_Dirk schreef : Hé hoi!
Had je al eens gecheckt of de schakelaar in de bijrijderstoel ok is? Als die vastzit, "denkt" je auto dat er een bijrijder meerijdt zonder gordel. Je kunt dit testen door de gordel van de bijrijder even in z'n houder te steken.
Blijft hij dan nog steeds knipperen, dan zul je het probleem dichter bij de clignoteur moeten zoeken.
Succes!
Groeten Dirke
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Mijn 745 16V had het, een gordelverklikker (druksensor) op de bijrijdersstoel. Werkte alleen als er ook daadwerkelijk iemand op de stoel zat.
Mijn 760 heeft het.
Mijn 744 nu heeft het ook.
De 940 van mijn ouders had het dacht ik ook.
Zit zo'n drukgevoelige sensor in het stof. Zit er niemand op de stoel, blijft ie stil. Gaat er iemand opzitten, dan gaat die verklikker als een gek tekeer. Dan moet de bijrijder zijn gordel ook wel omdoen.
Ook Zeeer ergerlijk als je wat spullen op de bijrijders stoel legt. Dan moet je de gordel ook in zijn houder drukken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stekkers wel allebei aangesloten.
Wel viel het mij op dat bij de vroege 940's en de 740's het gordel lampje ook in de midden console achter zit, zodat de achter passagiers je kunnen helpen herinneren

De latere 940's na 1995 hebben dat niet.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Mijn tussenneus had het ook niet.
Het kan zijn dat er geen druksensor in de stoel zit, of dat die stuk is..etc.
De oude 740 en 940 hebben inderdaad ook het verklikker lampje achterin zitten.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu nog weer een schappelijke cc hendel scoren.
Bedankt voor het meedenken allemaal.