Ontstekingslamp

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2012 22:37 #1354072 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 112

Baseman schreef : De energie die je 'ontvangt' bij aanraken van de daadwerkelijke vonk, aan de bougie, is aanzienlijk minder, dan de 30 kV (kilovolt!!) die je krijgt als je aan de andere kant van de bougie zit............
Dat vertel je minder makkelijk na.Met de ene hand aan de koperen vlak van de bougiekabel (dus met een koperdraadje erlangs, NIET DOEN!!) en de andere relaxed op de carrosserie, moet je alleen doen, NADAT je 112 gebeld hebt en levensmoe bent.

Dan had ik al lang dood moeten zijn...............
Ik heb er hooguit een minuutje een lamme arm van over gehouden, trekt wel weer weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2012 23:12 #1354084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten we in ieder geval
Laten we in ieder geval concluderen dat niet aanraken en of voldoende isoleren de voorkeur geniet :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 21:53 #1354161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geprobeerd
Vandaag even lekker aan het klooien geweest met de ontstekingslamp, gewoon omdat het kan. Eerst de tip even geprobeerd om een stukje installatiedraad met een gestript uiteinde om de bougiekabe nr1 te wikkelen (uiteindelijk +/- 10 wikkelingen), helaas geen resultaat. De lamp heeft blijkbaar meer nodig om te flitsen. Hij flitst wel als je de kabel verlengd met een eindje koperdraad waar je het k-bekje op zet. Maar of dat nu een handige en veilige oplossing is... Vooral gepruts.Op de punten van de bobine met lage spanning ook geen resultaat. Toch maar een andere lamp scoren met inductieklem denk ik omdat aan bestaande accesoires van de oude lamp wel niet meer te komen is waarschijnlijk?
Groeten, Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 21:58 #1354163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke punten precies?

struis schreef : Er waren destijds ook lampen die met het krodillen-bekje op het draadje naar de punten moest zetten.
Als je zo'n uitvoering heb, en je zet de kroko's op de hoogspanning is tie kapot!!! Eerst proberen op de laagspanning dus.

Zit de reacties net nog even door te lezen, maar wat bedoel je precies met 'het draadje naar de punten', de hoogspanning naar de verdeler?
Groeten, Willem

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 23:30 #1354172 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Punten..
Één aansluiting op de bobine is "de plus", de andere gaat naar de contact-punten (of een andere signaal gever..) kortom laagspanning dus.
De middelste aansluiting van de bobine is de draad naar de Bougie, hoogspanning dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 23:49 #1354175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip! En dan is het gewoon
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieTip! En dan is het gewoon goed±Klik <a href="">hier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 00:24 #1354177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie tip
Daar kun je hem zelf niet voor maken. bedankt!
@struis: zal mijn bobine nog eens grondig bestuderen bij daglicht, maar volgens mij heb ik beide laagspanningkabels geprobeerd zonder resultaat. Altijd gedacht dat het in principe dezelfde draad was die in- en uit de bobine gaat vanaf de accu / contactspot door de bobine naar de contactpunten... (soms is het zo dat hoe langer je erover nadenkt hoe meer vraagtekens er rijzen)

Goede nacht en groeten, Willem

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2012 00:57 #1354178 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Is ook zo
Als de kontaktpunt de kring onderbreken, ontstaat er een vonk. simpel gezegd.............

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC