achterlichten OPGELOST

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2012 15:39 #1353315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk ook dat de eerste
Ik denk ook dat de eerste hamvraag is of de mistlichten en remlichten het wel goed deden met de oude body's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2012 20:50 #1353340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oude body's
Ja Ruben,
Daar heb je een punt, ik denk het zelfde.
Er is bij de APK keuring nooit goed gekeken of het wel apparte lichten waren die gingen branden.
Dus is de vraag en die is al gesteld wat heeft mijn voorganger uitgehaald met deze lichten.
Ik zal de bedrading van begin afaan moeten nalopen, en een fout zien te vinden die mijn voorganger niet heeft willen vinden.
John

• Emiel de Ruijter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 14:41 #1353405 door Emiel de Ruijter
Beantwoord door Emiel de Ruijter in topic Achterlichten last van een massaprobleem?
Hallo John,

Kan het zijn dat de achterlichten last hebben van een "massaprobleem"?
De mindraad maakt dan slecht contact waardoor de stroom een andere weg (lees: door andere lampen) zoekt. Resultaat: de andere lampen lichten op (vaak zwakker dan normaal) wanneer dit niet de bedoeling is. Dit is dan meestal ook het geval bij het gebruik van rem- en/of knipperlichten.
Oplossing: Zoek de draad die van de achterlichten naar de carrosserie (plaatwerk) gaat, waarschijnlijk is hier dan iets niet in orde. Dit kan zijn corrosie, een losse schroef of zo. Zorg dat deze draad / stekker weer goed, schoon contactoppervlak heeft, vervang eventueel het kabelschoentje / stekkertje bij het schroefje. Oh ja, monteer nooit de losse aders onder de schroef, dan heb je snel weer hetzelfde probleem! En WD40 of andere contactspray is vaak maar een tijdelijke oplossing. Zorg gewoon primair voor goed contact. Succes!

Volvo-dromer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 16:13 #1353422 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 mistlamp
Hoi,
Overigens vind ik 1 mistlamp alleen aan de linkerzijde ruim voldoende!!
Blijf je ten alle tijde (nou ja??) het verschil zien tussen de mistlamp die aanstaat en de remlichten van je voorganger. Scheelt mij altijd een hoop stress.
Ik zou eerst het signaal in de stekkers bij de achterlichtunits meten om zeker te weten dat de aansluiting juist is. Dus nagaan welke aansluiting in de stekkers voor welke functie is, en vervolgens nagaan of de kabel daar ook werkelijk spanning doorgeeft. Voor de remlichten gebruik ik wel eens een tegel waarmee ik het rempedaal 'bedien'.
Weet je zeker dat de kabel de goede signalen doorgeeft heb je mogelijk te maken met een massaprobleem. Zijn de signalen in de kabel al niet goed moet je verder naar voren zoeken.
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 19:33 #1353448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achterlicht problemen opgelost.
Ik ben aan het meten geslagen en draadkleuren opgeschreven met het boek erbij vergeleken.
Ik kwam er niet uit.
Toen ik op een bepaald moment dacht ik moet toch eens met een spiegel achter de auot kijken wat er nou nog aan de hand is.
Spiegel achter de lichten en in de auto zitten en kijken en het wonder was geschied, alles functioneerde weer zoals het zou moeten.
Ik denk dat ik zo heb zitten ritzooien tussen de aansluitpunten en de bedrading dat er een sluiting opgeheven is.
Dus ik vraag niet hoe het kan maar profiteer en van, gereedschap opgeruimt en klaar is John.
Allen, dank voor het meedenken.
John

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 23:29 #1353491 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Inschatten
Hallo Jaap

Jaap_Zijpe schreef : Overigens vind ik 1 mistlamp alleen aan de linkerzijde ruim voldoende!!
Blijf je ten alle tijde (nou ja??) het verschil zien tussen de mistlamp die aanstaat en de remlichten van je voorganger. Scheelt mij altijd een hoop stress.

Als je het een probleem is dat je het verschil tussen een mistlamp en een remlicht niet kunt zien, dan zit je, gezien de mist, veel te dicht op je voorligger.  Veel auto's hebben tegenwoordig trouwens een derde remlicht, dus dat verschil zie je wel.
Wat je met maar één mistlamp niet ziet, is hoe ver je van je voorligger zit.  Want met maar één lichtpunt is de afstand in dichte mist (minder dan 50 meter, eerder mag je mistachterlicht niet aan) niet in te schatten.  Daarvoor heb je twee mistachterlichten nodig.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 23:33 #1353492 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dubbel in enkel of v.v.
Hallo John
Heb je er niet per ongeluk een lamp met twee gloeidraden in gehad, waar een enkele in moet of andersom?
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2012 23:45 #1353494 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Spiegel.....
Normaal heeft het kijken in de spiegel negatievere ervaringen.........
Mooi dat het opgelost is!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 11:05 #1353528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 oog!!!!
@Mathy,
Ik heb nog maar 1 oog over, dus diepte zien is niet zo goed mogelijk!
Ik geloof trouwens niet dat dat wat met je opmerking te maken heeft.
Met (dichte) mist rijd ik veel ontspannender achter iemand met 1 mistlamp dan met 2, en blijkbaar ondervinden veel mensen datzelfde. Je ziet veel auto's waarbij aan de rechterkant het  lampje uit de mistlamp is verwijderd.
Overigens vollledig off-topic en vatbaar voor een einde- en oeverloze discussie.
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 19:11 #1353563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mistlichten

Mathy schreef : Hallo John
Heb je er niet per ongeluk een lamp met twee gloeidraden in gehad, waar een enkele in moet of andersom?
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC