witte knipperende verlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
-Naar voor moet de kleur wit of amber zijn-Naar achter moet de kleur rood of amber zijn-Zijkant moet altijd amber zijn
Zou er bij jusitie weer een vrije interpretatie van wazige regelgeving zijn? RDW gaf de informatie vanuit de laatst geldende RVV. Ik weet het allemaal niet meer.
Wie weet waar ik de beschrijvingen van typegoedkeuring kan vinden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Indien er een unit op de hoek is geplaatst heb je geen mogelijkheid meer dan die van het voeren van oranje voor en achter.
moet duidelijk zijn toch ?
Groet, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat er bij de APK van gevonden wordt, is blijkbaar niet boeiend, wat er in de wegenverkeerswet staat (waar je auto bij de APK wel aan moet voldoen, maar goed) is het volgende:<h3 class="artikel-kop">Artikel 5.2.53</h3><table class="frame-topbot" cellspacing="2" width="1005" height="96" summary="tabel"><thead><tr class="table-head"><th class="entry align-left valign-top" style="text-align: left;" scope="row"> </th><th class="entry align-left valign-top" style="text-align: left;" scope="row"><p class="al">Eisen</th><th class="entry align-left valign-top" scope="row"><p class="al" style="text-align: left;">Wijze van Keuren</th></tr></thead><tbody><tr class="odd"><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">1.</td><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.</td><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">Leden 1 tot en met 9: visuele controle, waarbij de desbetreffende lichten worden ingeschakeld.</td></tr><tr class="even"><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">2.</td><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.</td><td class="entry align-left valign-top"></td></tr><tr class="odd"><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">3.</td><td class="entry align-left valign-top"><p class="al">De zijrichtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.</td></tr></tbody></table>Henk vG schreef : Zou er bij jusitie weer een vrije interpretatie van wazige regelgeving zijn? RDW gaf de informatie vanuit de laatst geldende RVV. Ik weet het allemaal niet meer.
" maar de auto is pas APK gekeurd........"
en als uitleg door de welbekende Spee was een paar weken geleden APK is geen type goedkeuring
anders zou de APK veel duurder worden..... dus voor het ecomomische belang is de apk controle van een deel (de veiligheid)
type goegkeuring bij controles gebeurd vaak door RDW personen.
van de week bij ons in het dorp ook weer raak.
weer een grootscheepse controle actie.
loop er regelmatig langs als ik met de honden wandel.
leuke handel voor de plaatselijke garage en benzine pomp (lampen verkoop)
anders mogen ze niet verder rijden.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
If so, waar koop je die lampjes?
EDIT: ik heb ze al gevonden, als je google' d op 21 watt oranje chroom, vind je ze...
ik heb ze nog gewoon in de kast liggenwhitehorse schreef : Alexander, zei jij niet eens dat er 21 watt lampen bestaan met een zilveren coating, die oranje schijnen?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Vandaag is mijn 16V afgekeurd, op, Jawel:
Richtingaanwijzers zij-schermen: Stralen wit licht uit, Afkeur.Richtingaanwijzers voorzijde: Stralen wit licht uit, Afkeur.Richtingaanwijziers achterzijde: Stralen wit licht uit, Afkeur.
Maar ff oranje pitjes gaan halen dus.
Trouwens nog wel afgekeurd op meer items:Koplampen afstellen: staan Veels te laag.Remlicht R.A Afkeur, te veel wit licht. L.A Wel goed.
Gordels achter afkeur, rollen niet goed op.
Beide Remslangen voorzijde, afkeur.
Maar, inderdaad ja, witte knippers is dus niet goed.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
kijk je de auto nooit na voordat je na de keuring gaat.gerryberrie schreef : Het verhaal klopt..
Vandaag is mijn 16V afgekeurd, op, Jawel:
Richtingaanwijzers zij-schermen: Stralen wit licht uit, Afkeur.Richtingaanwijzers voorzijde: Stralen wit licht uit, Afkeur.Richtingaanwijziers achterzijde: Stralen wit licht uit, Afkeur.
Maar ff oranje pitjes gaan halen dus.
Trouwens nog wel afgekeurd op meer items:Koplampen afstellen: staan Veels te laag.Remlicht R.A Afkeur, te veel wit licht. L.A Wel goed.
Gordels achter afkeur, rollen niet goed op.
Beide Remslangen voorzijde, afkeur.
Maar, inderdaad ja, witte knippers is dus niet goed.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Ja, In kleine mate, de rest hoor ik van de keurder wel.volvo-henk schreef : kijk je de auto nooit na voordat je na de keuring gaat.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-