Gisteren radio ingebouwd, vandaag accu-leeg en dus niet starten.(probleem liijkt groter te zijn)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 17:03 #1330467 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Probleem gevonden
Bijrijders stoel heefft inderdaad geen stoelverwarmings aansluitings kabel voor de knop.
Is ook niet verbonden.
Het was Niet de Dynamo.
Het is de Centrale Vergrendeling!
Op een of andere manier vertoont die kuren.
De CV heeft het afgelopen dagen Niet meer gedaan zelfs met Volle accu en lopende motor.
Vandaag ineens..ging de CV weer over tot actie en gingen alle deuren weer eens tegelijk los.
Gelijk even gekeken bij de accu: Nee, het vonkt niet meer en hij trekt ook geen amperes meer....0
Het zit dus niet lekker in de Centrale Vergrendeling.
Maar..dit is een ander soort systeem, zonder CV relais (al gekeken in de relaystray, helaas geen relais aanwezig en valt ook niet erin te pluggen)
Wordt dus ff zoeken.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 17:10 #1330468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekeringen
Heb je al je zekeringen eruit gehaald en gemeten?

Anders 1 voor 1 terugsteken, tenzij er aan 'geknutseld' is en om de zekeringen heen is gewerkt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2011 17:16 #1330470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutje
foutje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2011 15:10 #1330568 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stroom
hallo hier marcel rij al 12jr in mijn 740 als je de accu klemmen en polen eens schoonschuurd?maakte zelf mee dat dealer zei dat mij n dynamo stuk was thuis accu polen/klemmen gereinigd en stroom was weer ok qua volts en amph .succes marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2011 10:55 #1330639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa-storing
Dag,
Het relaas ( stappenplan ) zoals aangereikt werd is de enig juiste manier wat mij betreft. Al zijn er voor de toepassing van de stapen vermoedens ( radio, later stoelverw. bijrijder, CV enz.).
Ik heb 2 jaar geleden een massa-probleem gehad met een 245 GLT waar de vorige eigenaar een bende elektra hinein-montiert hatte....ik heb dat eruit gesloopt als leek en nam dus giga-risico..bewust. Zak vol draden, weerstanden, en een zeer grote nabij de accu, alles weggehaald. Zat dat tenminste niet meer in de weg. Daarna heeft een monteur een volle dag gemeten en gezocht, 3 wegenwachters 3 x 1 uur. Heb ook alle zekeringen nagemeten, alles gereinigd, alles vervangen, geen effect. Eén zekering gaf een storing overigens dus dat wees op een massa-probleem in betreffende groep, niets gevonden.Wegenwachter nr. 4 opende de motorkap en wees een plek aan binnenzijde links. was vaak de boosdoener vanwege kwetsbaar kunststof bedekking, dus corrosie. het hierin aangetroffen deel ( naam ff kwijt) gereinigd en meteen uitstekend starten !!
Ik ben dus gaan geloven in de logica.. is gelijk aan volgen v.e. stappenplan.
Ik hoop dat je het euvel gaat vinden !
Zappa

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC