CLAXON DEFECT (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je ziet hem inderdaad heel makkelijk. En had je hem er ook al makkelijk doorgetrokken, want normaal zit die vast op een paar punten....? Verder lijkt het mij handiger de kabel gewoon voorlangs te leiden richting grill, en niet weer eerst terug naar binnen......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat klopt. Maar één van de toeters was helemaal doorgerot. Dus dan werkt de klankkast niet meer zo goedhdalhuisen schreef : Maar als het goed is zit er een stelschroefje op beide claxon,s
Draai er maar eens aan....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, ik ben toch van plan om hem weer op de originele plaats te bevestigen. IK ga ervan uit dat ie dat toch wel 10 jaar moet uithouden en dan heb ik deze auto waarschijnlijk toch niet meer.pwevers schreef : Ik probeer mijn bericht hierboven te bewerken en wat tekst erbij te zetten , maar dat lukt al een keer of 4 , of 5 niet , dus dan maar even hier het commentaar wat bij mijn posting hierboven moest ...
Je ziet hem inderdaad heel makkelijk. En had je hem er ook al makkelijk doorgetrokken, want normaal zit die vast op een paar punten....? Verder lijkt het mij handiger de kabel gewoon voorlangs te leiden richting grill, en niet weer eerst terug naar binnen......
Blijft de vraag hoe ik die stekkertjes eraan maak
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil absoluut niet lullig over komen, maar wat amp stekkertjes bij de AMH of Bouwmarkt halen kost geen drol, originele staat grappig maar rotten ook weer weg (je huidige immers ook! ) Als je het weg rotten tegen wil gaan Knijp je de amp stekkers op de nieuw stukkie kaal gehaalde draad, men pakt een kit spuit met watervaste kit, mag goedkope toelie zijn mag ook de tube met het gouden randje zijn maar die keuze licht aan je portmonee,je drukt de amp even op de toeter, luisterd hoe die klinkt en zet de draden nog eens om en luister hoe die dan toetert dan kun je een keuze in geluid maken en na gelang de draden er op drukken,
Daarna spuit je het gaatje vol met kit (als je de amp's op de toetert gedrukt hebt) en als je dan helemaal zeker wilt zijn tape je ze nog even af, en voordat dat dan is weg gerot ben je denk ik 15 jaar verder. maar gezien de lokatie waar jij ze weer wilt plaatsen denk ik dat je met 2 á 3 jaar weer aan de beurt bent!(constructie foutje van de Volvo).
Tom.(die de commentaar goed bedoelt)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je met die opmerking, John? Heb je het vermoeden dat mijn claxon er al vanf het begin op zit? In ieder geval wel langer dan 2 jaar, want anders zaten die draden niet zo erg vast. Zal me niet verbazen als ze al wel 23 jaar ou zijn of misschien het 2e setje.jdutman schreef : Ik vind 23 jaar nog wel meevallen voor een constructiefout
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op mijn 240 waren ze volledig weggeroest. Heb al diverse 740's gehad, nog nooit gezien dat ze ernstig waren weggeroest. Zelfs die op de 850 zagen er erger uit (zitten ze achter de gril).
Het beste bij een non turbo om ze op te hangen is laag achter de radiator of voor hoe je t bekijkt. Waar geen stromende lucht bij kan komen, dus achter die beschermkap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een nieuwe gekocht en wat van die amp zooi en een mooi stukkie kabel en achter de gril geplaatst schuin achter de koplamp, na n jaar ziet mijn claxon er bijna nog het zelfde uit als toen ik hem uit het doosje haalde, dus ik heb een andere ervaring Daniel dan die jij hebt, en ik meen mij mij ter herrinneren dat er meer zijn op dit forum die hem juist daar plaatsen zodat hij wat langer mee gaat,
Vergeet niet dat als het regent en jij rijdt met je auto er gemiddelde elke minuut een liter op 10 over je claxon heen gaat dus in die zin vind ik het een constructie/bedenk foutje van Volvo.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er passen toch gewoon de rode kabelschoentjes op de aansluitpolen
En er zitten 2 afdichtrubbertjes bij, dus de tip om het vol te kitten is niet nodig.
De claxons komen overigens uit India, dus dan weet je wat je teveel betaalt.
Ik ga ze morgen monteren