Impulse sensor - Aangepast, diagnose in posting Baseman -

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 12:49 #1087991 door V700 register
Hoi,
Mijn impulssensor was stuk ( kabel breuk). Deze vervangen, echter auto start nog niet. Ofwel er is nog een ander probleem ofwel mogelijk is sensor niet juist.
Op oude sensor staat nr. Volvo 1389399. Bij volvo hebben ze na omrekening van nummer mij Volvo 3547847 mee gegeven. Is dit juist? Motorblok is B230 FT.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 13:25 #1322781 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Zou kunnen

Godspeed schreef : Hoi,
Mijn impulssensor was stuk ( kabel breuk). Deze vervangen, echter auto start nog niet. Ofwel er is nog een ander probleem ofwel mogelijk is sensor niet juist.
Op oude sensor staat nr. Volvo 1389399. Bij volvo hebben ze na omrekening van nummer mij Volvo 3547847 mee gegeven. Is dit juist? Motorblok is B230 FT.
 
 

 
Zou kunnen, echter 1389399 is wel leverbaar
.IMPULSGEBER -->Art.Nr.: 1389399 -->Hersteller VOLVO: IMPULSGEBER46,85 €* 
 IMPULSGEBER Art.Nr.: 3547847 Hersteller VOLVO: IMPULSGEBER 41,09 €* : IMPULSGEBER Art.Nr.: 3547847 Hersteller VOLVO TRUCKS: IMPULSGEBER 42,80 €* * Prijs is een indicatie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 14:47 #1322786 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic vida
Vida kent beide nummers niet, komt van een vrachtwagen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 15:47 #1322793 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic VIDA

jdutman schreef : Vida kent beide nummers niet, komt van een vrachtwagen?

Dan is VIDA niet erg slim! De nummers bestaan echt wel.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-07-2011 15:59 #1322794 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Impulse sensor
Is onderstaande het verschil? Wanneer dit zo is, wat voor effect heeft het dan wanneer de 2e  ipv de 1e erop zit. de 2e geeft een weerstand aan van 190 ohm.
 
B230F : 1989 ~1991   volvo nr: 130890399-5                                    bosch nr: 14.64.039.0004Deze heeft een spoelweerstand van 240Ω (+/- 25 Ω)B230F : 1991 ~            volvo nr: 35 47 847-8                                     bosch nr: 14.64.040.000Deze heeft een spoelweerstand van 170Ω (+/- 30Ω)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 20:07 #1322816 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic F of FT
Je had toch een FT motor of maakt dan niet uit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 23:28 #1322846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

jdutman schreef : Je had toch een FT motor of maakt dan niet uit?

Klopt, althans, dat is aan het plaatje sniet af te leiden, want dat is eraf, maar er zit in ieder geval geen Mitsu 13c turbo op,
Ben er vanavond langs geweest, maar het niet kunnen oplossen. (wel weer een gezicht bij een alias kunnen koppelen...;-) )
Probleem, maar wellicht is het handig dit in een nieuwe thread te zetten, maar dat laat ik aan Godspeed over.
De startmotor gooit hem met 10.9 volt wel rond, brandstofpomp loopt mee de eerste paar seconden, dus klopt ook.Het ontstoringsrelais uitgewisseld, geen verbetering.Bobinekabel uitgewisseld met de mijne, geen verschil.Op de bobine gemeten, blijkt er op de rood/witte 12 volt te staan, wat klopt en op de blauwe staat ook 12 volt, terwijl dat een puls zou moeten zijn, bij mijn weten.
mijn indruk is dan, een kapotte EZK, dus ga even kijken of ik die heb liggen, maar wellicht is er iets wat ik over het hoofd zie.Als de BDP stuk zou zijn, heb je ook geen vonk, volgens mij, dus de vraag is dan, of het van cruciaal belang is, dat er de juiste in zit.
Kan iemand dat bevestigen, of ontkrachten?
En draait het blok ook met een B230FK unit, of moet het exact dezelfde zijn?Ik bedoel, stel ik heb wer eentje liggen maar niet een identieke, kan daarmee dan wel succesvol getest worden?
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 23:51 #1322849 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic nee
Denk niet dat de BDP sensor de boosdoener is, als Volvo de sensor omgenummerd heeft kan het maar zo precies dezelfde zijn. Maar ik denk niet dat het daarin zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 23:55 #1322853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het ook niet

jdutman schreef : Maar ik denk niet dat het daarin zit.

Denk het ook niet.Er zit wel een verschil in weerstand in, volgens opgave, maar niet gecontroleerd.De vraag blijft dan natuurlijk, wat is het wél....;-)
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 23:57 #1322854 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Signaal
Signaal op Bobine moet inderdaad "pulsen" en niet een constante zijn.
Ook ff een losse bougie op een bougiekabel gezet en gezien voor een vonk?
Liep het blok voordat je de sensor verving wel?Misschien vliegwel toevallig los gehad?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD