Impulse sensor - Aangepast, diagnose in posting Baseman -
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn impulssensor was stuk ( kabel breuk). Deze vervangen, echter auto start nog niet. Ofwel er is nog een ander probleem ofwel mogelijk is sensor niet juist.
Op oude sensor staat nr. Volvo 1389399. Bij volvo hebben ze na omrekening van nummer mij Volvo 3547847 mee gegeven. Is dit juist? Motorblok is B230 FT.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Godspeed schreef : Hoi,
Mijn impulssensor was stuk ( kabel breuk). Deze vervangen, echter auto start nog niet. Ofwel er is nog een ander probleem ofwel mogelijk is sensor niet juist.
Op oude sensor staat nr. Volvo 1389399. Bij volvo hebben ze na omrekening van nummer mij Volvo 3547847 mee gegeven. Is dit juist? Motorblok is B230 FT.
Zou kunnen, echter 1389399 is wel leverbaar
.IMPULSGEBER -->Art.Nr.: 1389399 -->Hersteller VOLVO: IMPULSGEBER46,85 €*
IMPULSGEBER Art.Nr.: 3547847 Hersteller VOLVO: IMPULSGEBER 41,09 €* : IMPULSGEBER Art.Nr.: 3547847 Hersteller VOLVO TRUCKS: IMPULSGEBER 42,80 €* * Prijs is een indicatie
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dan is VIDA niet erg slim! De nummers bestaan echt wel.jdutman schreef : Vida kent beide nummers niet, komt van een vrachtwagen?
- Peter Borghs
- Junior lid
-
B230F : 1989 ~1991 volvo nr: 130890399-5 bosch nr: 14.64.039.0004Deze heeft een spoelweerstand van 240Ω (+/- 25 Ω)B230F : 1991 ~ volvo nr: 35 47 847-8 bosch nr: 14.64.040.000Deze heeft een spoelweerstand van 170Ω (+/- 30Ω)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, althans, dat is aan het plaatje sniet af te leiden, want dat is eraf, maar er zit in ieder geval geen Mitsu 13c turbo op,jdutman schreef : Je had toch een FT motor of maakt dan niet uit?
Ben er vanavond langs geweest, maar het niet kunnen oplossen. (wel weer een gezicht bij een alias kunnen koppelen...

Probleem, maar wellicht is het handig dit in een nieuwe thread te zetten, maar dat laat ik aan Godspeed over.
De startmotor gooit hem met 10.9 volt wel rond, brandstofpomp loopt mee de eerste paar seconden, dus klopt ook.Het ontstoringsrelais uitgewisseld, geen verbetering.Bobinekabel uitgewisseld met de mijne, geen verschil.Op de bobine gemeten, blijkt er op de rood/witte 12 volt te staan, wat klopt en op de blauwe staat ook 12 volt, terwijl dat een puls zou moeten zijn, bij mijn weten.
mijn indruk is dan, een kapotte EZK, dus ga even kijken of ik die heb liggen, maar wellicht is er iets wat ik over het hoofd zie.Als de BDP stuk zou zijn, heb je ook geen vonk, volgens mij, dus de vraag is dan, of het van cruciaal belang is, dat er de juiste in zit.
Kan iemand dat bevestigen, of ontkrachten?
En draait het blok ook met een B230FK unit, of moet het exact dezelfde zijn?Ik bedoel, stel ik heb wer eentje liggen maar niet een identieke, kan daarmee dan wel succesvol getest worden?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk het ook niet.Er zit wel een verschil in weerstand in, volgens opgave, maar niet gecontroleerd.De vraag blijft dan natuurlijk, wat is het wél....jdutman schreef : Maar ik denk niet dat het daarin zit.

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ook ff een losse bougie op een bougiekabel gezet en gezien voor een vonk?
Liep het blok voordat je de sensor verving wel?Misschien vliegwel toevallig los gehad?
Groeten,Gerben