bigfront
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
asatter schreef : overig zijn dubbeldin radio's minder diep (hebben ze mij ooit voorgelogen
)
Als wat Bas schrijft de standaard is (en iedereen zich daaraan houdt), dan is Dubbel DIN inderdaad (10mm) korter dan Enkel DIN.Baseman schreef : DIN: 180 (L) x 170 (W) x 50 (H) (7 bij 2 inch)Dubbel DIN: 180 (L) x 160 (W) 100 (H) (7 bij 4 inch)
De asbak van de 780 en de 740/940 zijn hetzelfde, dus even hoog. Maar boven de asbak van de 780 bevindt zich nog het kleine vakje met daarnaast de lage aansteker. En bij de 780 zit de relaisbak volgens mij ook achter de asbak.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk vG schreef : Bedoelt v0lv0freak zoiets:
[foto]
Niet moeilijk gedaan. Ik kan wel een keertje aankomen?Kun je kijken hoe ik het gedaan heb.
Beste Henk,
zo kan het natuurlijk ook. Ik rook ook niet, maar zou het wel jammer vinden met het gebruik van een tomtom, maar het zou te overleven zijn, gewoon kabeltje uit je dashboard kastje laten komen inderdaad.
Maar zoals Micheal aangeeft steekt je radio dan nog steeds een aardig stuk uit. En dat is bij een 780 dash echt een stuk mooier
Overigens aankomen mag na volgende week altijd een keer. Volgens google woon je niet zo ver weg
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat zou betekenen dat je géén twee Enkel-DIN radio's in een Dubbel-DIN radiovak krijgt zonder het hele vak te vervangen.
Volgens mij gaat "DIN" in dit geval om de breedte en hoogte van "het gat" en niet zo zeer om de diepte. Al lijkt het op een van bovenstaande foto's (Dubbel-DIN apparaat plus USB-stick) wel of er een rand om het Dubbel-DIN apparaat zit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft Bas iemand gequote die ie via Google gevonden heeft. Google ik ook even , dan zie ik m'n vermoeden, dat het gat voor een Dubbel DIN radio nagenoeg dubbel zo groot is als dat voor een Enkel-DIN radio, bevestigd.
Volgens mij passen in de 960 zowel twee Enkel-DIN als één Dubbel-DIN radio. Dat zou ook wijzen op één breedte maat.
Verder moet je bij "vreemde" talen niet al te rigide vasthouden aan "onze" gewoontes.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maak het eens eenvoudig dan?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarnaast, in vele Volvo's met 2-din plek zit een 1-din radio, met eronder een opbergvakje. Ondermeer in de V40 met enige regelmaat. Het bewijs dus dat 1-din en 2-din even breed zijn.