wie kan mij helpen met elektrisch probleempje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eindelijk heb ik alle spulletjes gevonden voor het elektificeren van mijn oudje, helaas niets voorbedraad in mijn kaler dan kale bak.
elektrische ramen zitten er in net als de motortjes voor de centrale vergerendeling.
Ook de kabelboompjes zitten in de deuren.
Nu komt het: hoe het spul aan te sluiten op de zekeringbak?
Ik heb de draadbomen mee kunnen nemen van een 940; dus zekeringenbak aan de linkerkant.
De kabelboom (die onder het dashboard doorgaat) heb ik wel helemaal mee kunnen nemen.
Dus draad genoeg, nu nog aansluiten....
Wie kan mij vertellen om (op een zo simpele manier) de bedrading aangesloten te krijgen?
Hoe gaat de aansturing? Is het een + draad (via een zekering) en een - draad trekken naar de bestuurdersdeur (centrale bedieningsunit) en vandaaruit alles aansluiten en doorverbinden of is het echt noodzakelijk dat de bedrading via zekeringkast en relais loopt?
Wie heeft er een (kleuren) schema voor mij zodat ik eventueel de draadboom kan maken?
Uit het werkplaatshandboek kan ik niet echt halen wat ik nodig heb.
Vadis ben ik niet zo in thuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ooit het hele systeem uit een 1990iger 745 gesloopt om over tebouwen in 1985iger 745.
Heb de draadboom hier nog liggen met de deuren. Kan me herinneren dat dit simpel in te bouwen zou zijn beginnend vanuit de zekeringkast.
Of een draadboom uit een 940 kan passen weet ik niet maar denk wel dat je beter een kabelboom uit een 740iger kan halen dan weet je zeker dat het past.
Overigens is eletrische ramen aansluiten niet zo heel moeilijk en met trail and error kom je een heel eind. Heb je een raam werkend dan volgt de rest snel is mijn ervaring. Het is wel veel werk omdat je slecht bij de zekeringkast kunt komen zonder veel sloopwerk is mijn ervaring.
Daarom ligt mijn set hier ook nog steeds in de schuur. Zwengelen is zo erg nog niet...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal op de sloop eens kijken of er een late 700 staat voor de kabelboom, dan is het wat gemakkelijker zoals je zegt.
Anders misschien draadje voor draadje uit de kabelboom prutsen en kijken wat de functie is en .....
Weet je zo of elk draadje apart naar de zekeringkast loopt of dat er ergens een "knooppunt" zit?
groet ruben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van uit de voorportieren komen weer massakabels met stekkers die je kunt plaatsen op mannetjes die ergens bij het ventilatieluikje voeteneind RV op het chassis vast zitten. Er zijn daar nog plaatsen vrij als het goed is.
Er zat ook nog een kastje of relais van de centrale deurvergrendeling aan de kabelboom vast. Die hoort onder de zekeringkast geloof ik.
Eigenlijk is het gewoon plug en play als je maar de juiste bedrading hebt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou je die van jou niet willen verkopen? Als het toch in de schuur ligt te liggen?
Ik hoor het graag van je
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het een leuk setje zo, hou het liever bij elkaar.
Ben trouwens zelf bijna 4 uur bezig geweest om die kabel uit de 1990iger auto te trekken. Het hele dashboard moest er uit! De kabel zat hier en daar meegetaped met de hoofdkabelboom.
Hij hoeft er natuurlijk niet exact meer zo in en je kunt dan de voor jou gemakkelijkste weg kiezen onder het dashboard door.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groetjes,
Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
alleen de ruitbediening zal niet het probleem zijn. (wat je al zei: voeding via contactslot, zekering ertussen)
het probleem zit hem volgens mij in de andere functies: spiegelbediening, CV.
Ik heb helaas geen bedradingsschema en kan hem ook niet zo 1,2,3 vinden.
Dus als iemand het bedradingsschema heeft dan kan ik altijd wat zelf in elkaar zetten.
Het makkelijkste is en blijft natuurlijk een "origineel" kabelboompje dat er plug & play in kan worden gezet.
Ook al ben ik dan een tijdje bezig om de draadboom los te maken.
groet ruben
veel schema's heb ik wel liggen.ruspek schreef : Ik heb helaas geen bedradingsschema en kan hem ook niet zo 1,2,3 vinden.
Dus als iemand het bedradingsschema heeft dan kan ik altijd wat zelf in elkaar zetten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm