waarschuwingslampjes blijven branden ---opgelost---

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 21:35 #1087660 door V700 register
Sinds 2 dagen blijven de waarschuwingslampjes in de tellerbak zachtjes branden. Over de accupolen meet ik netjes 14 volt. Tussen de accu min en de dikke plus van de dynamo ook 14 volt. tussen de accu min en het "kleine tellerbak draadje" maar 11 volt. En tussen de dikke en de dunne op de dynamo 3 volt en dus blijven de lampjes zachtjes schemeren. Ik heb er een andere spannings regelaar opgezet en dat gaf hetzelde resultaat. Ik heb ook het dunne draadje doorgemeten en dat maakt geen contact met massa.
Is nu ondanks dat er 14 volt bij stationair en 14,5 op toeren uitkomt mijn dynamo aan zijn eind? Zit alle "electronica" in de spanningsregelaar?
Hartelijk dank Rob 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 21:46 #1320576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderwerp regel misschien aanpassen?
Als ALLE waarschuwingslampjes blijven branden EN je dynamo levert 14V dan is er denk ik niets mis met de dynamo maar met de tellerbak. Misschien een minder goede aarde ofzoiets? En als de motor (dus de dymamo) niet loopt, heeft de accu dan wel een spanning van meer dan 12V? Hoe dan ook misschien je onderwerps regel aanpassen, iets van alle waarschuwingslampjes blijven branden...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2011 21:50 #1320578 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic checvk
Er zit ergens een slechte massa.
Hoe zijn de massakabeltjes naar je kleppendeksel eraan toe?
De dikke blauwe massakabel (vanaf accu) richting chassis(afsplitsing) en motorblok ook nog in orde?
En hoe is het kleine blauwe massakabeltje van de dynamo zelf?
Er zit een massapunt achter het zwarte deksel aan de linkerkant (bestuurder) en ook aan de rechterkant (passagier) (op de plek van de ECU)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 21:56 #1320582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderwerp regel aangepast.
Maar 11 volt op het kleine pinnetje dat is toch niet goed?
Rob

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2011 21:57 #1320583 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nee

Rob Hiemstra schreef : Maar 11 volt op het kleine pinnetje dat is toch niet goed?
Rob

<div class="content">Dat is het kleine rode kabeltje dat de dynamo bekrachtigd?
Anders die eens loshalen, en een kabeltje vanaf de + van je accu naar die pin en kijken of dan wel de lampjes uitgaan en je 14Volt hebt.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 21:59 #1320585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa kabels
massa kabel motor, kleppendeksel en Dynamo zijn denk ik goed dwz tussen de het dynamohuis en minpool meet ik 1 ohmpje. Kleppendeksel en motorblok idem.
Heeft de tellerbak een massakabel?
Rob 

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2011 22:01 #1320587 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welke dikkerds?

Rob Hiemstra schreef : En tussen de dikke en de dunne op de dynamo 3 volt

<div class="content">De dikke rode en de dunne blauwe?
Dit zou 14+ volt moeten zijn, wijst mogelijk op een slechte massakabel van je dynamo.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 22:01 #1320586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan wel kloppen

Rob Hiemstra schreef : Maar 11 volt op het kleine pinnetje dat is toch niet goed?
Rob

Het kleine pinnetje is van het laadstroomcontrole lampje en die draad bekrachtigd de dynamo. Dus gaat via het dashboard. Volgens mij is die in mijn auto ook kleiner dan 12V. Dat lampje zit er ja tussen (in serie). Dus volgens mij klopt dat wel. Gerben weet er meer van die verbetert mij hopelijk wel als ik het fout heb :-). EDIT ik zie dat het volgens hem wel 12V moet zijn. Morgen bij daglicht zal ik het nameten.
Volvo 940 Estate 2.3 i.c. 1997, B230FK, MBC @0.6, M90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 22:03 #1320588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat bekrachtigen hoeft toch alleen in het begin?
Kan ik het draadje losmaken, de motor starten, daarna het draadje ertegenaan houden tot de dynamo 14 volt levert en dan het draadje weer los en dan op het pinnetje meten?
Rob

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2011 22:03 #1320589 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hoeft niet perse

MaartenG schreef :

Rob

Het kleine pinnetje is van het laadstroomcontrole lampje en die draad bekrachtigd de dynamo. Dus gaat via het dashboard. Volgens mij is die in mijn auto ook kleiner dan 12V. Dat lampje zit er ja tussen (in serie). Dus volgens mij klopt dat wel. Gerben weet er meer van die verbetert mij hopelijk wel als ik het fout heb :-). EDIT ik zie dat het volgens hem wel 12V moet zijn. Morgen bij daglicht zal ik het nameten.

<div class="content">Hahaha,
Het hoeft niet perse 12Volt te zijn, dit hangt af van het dashboard lampje, die staat inderdaad in serie met de dynamo.
Het lampje moet 5 watt zijn.
Dus + &gt; teller dynamo lampje &gt; Dynamo &gt; massa.
Het dynamo lampje slurpt er ook wat vanaf, maar als er 14Volt geleverd word, is 11Volt wel aan de lage kant en zou dit minimaal wel 12Volt moeten zijn.
maar met 9 Volt (blokbatterij) doet die het ook gewoon ;)
Groeten,Gerben</div>

Moderators: Jerry Stam