waarschuwingslampjes blijven branden ---opgelost---
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is nu ondanks dat er 14 volt bij stationair en 14,5 op toeren uitkomt mijn dynamo aan zijn eind? Zit alle "electronica" in de spanningsregelaar?
Hartelijk dank Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Hoe zijn de massakabeltjes naar je kleppendeksel eraan toe?
De dikke blauwe massakabel (vanaf accu) richting chassis(afsplitsing) en motorblok ook nog in orde?
En hoe is het kleine blauwe massakabeltje van de dynamo zelf?
Er zit een massapunt achter het zwarte deksel aan de linkerkant (bestuurder) en ook aan de rechterkant (passagier) (op de plek van de ECU)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Dat is het kleine rode kabeltje dat de dynamo bekrachtigd?Rob Hiemstra schreef : Maar 11 volt op het kleine pinnetje dat is toch niet goed?
Rob
Anders die eens loshalen, en een kabeltje vanaf de + van je accu naar die pin en kijken of dan wel de lampjes uitgaan en je 14Volt hebt.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft de tellerbak een massakabel?
Rob
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">De dikke rode en de dunne blauwe?Rob Hiemstra schreef : En tussen de dikke en de dunne op de dynamo 3 volt
Dit zou 14+ volt moeten zijn, wijst mogelijk op een slechte massakabel van je dynamo.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kleine pinnetje is van het laadstroomcontrole lampje en die draad bekrachtigd de dynamo. Dus gaat via het dashboard. Volgens mij is die in mijn auto ook kleiner dan 12V. Dat lampje zit er ja tussen (in serie). Dus volgens mij klopt dat wel. Gerben weet er meer van die verbetert mij hopelijk wel als ik het fout hebRob Hiemstra schreef : Maar 11 volt op het kleine pinnetje dat is toch niet goed?
Rob
Volvo 940 Estate 2.3 i.c. 1997, B230FK, MBC @0.6, M90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Hahaha,MaartenG schreef :
Het kleine pinnetje is van het laadstroomcontrole lampje en die draad bekrachtigd de dynamo. Dus gaat via het dashboard. Volgens mij is die in mijn auto ook kleiner dan 12V. Dat lampje zit er ja tussen (in serie). Dus volgens mij klopt dat wel. Gerben weet er meer van die verbetert mij hopelijk wel als ik het fout hebRob Hiemstra schreef : Maar 11 volt op het kleine pinnetje dat is toch niet goed?
Rob. EDIT ik zie dat het volgens hem wel 12V moet zijn. Morgen bij daglicht zal ik het nameten.
Het hoeft niet perse 12Volt te zijn, dit hangt af van het dashboard lampje, die staat inderdaad in serie met de dynamo.
Het lampje moet 5 watt zijn.
Dus + > teller dynamo lampje > Dynamo > massa.
Het dynamo lampje slurpt er ook wat vanaf, maar als er 14Volt geleverd word, is 11Volt wel aan de lage kant en zou dit minimaal wel 12Volt moeten zijn.
maar met 9 Volt (blokbatterij) doet die het ook gewoon
Groeten,Gerben</div>