storende kortsluiting in radio
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 20:04 #1318889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles doorgemeten
ik heb net het een en ander doorgemeten en het is de radio zelf, die heeft een stroomverbruik van 40 mA. ik heb ook de pioneer radio uit mijn andere auto erin gezet, het verbruik was toen 10 mA.
ik heb de radio via diverse draden getest en het stroomverbuik bleef zo hoog, morgen terug naar de Halfords dus.
de klok heb ik ook gemeten, daar is niets aan de hand, ik heb ook nergens versmolten bedrading gelukkig.
ik heb de radio via diverse draden getest en het stroomverbuik bleef zo hoog, morgen terug naar de Halfords dus.
de klok heb ik ook gemeten, daar is niets aan de hand, ik heb ook nergens versmolten bedrading gelukkig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Theo van Maanen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 21:07 #1318900
door Theo van Maanen
Beantwoord door Theo van Maanen in topic het verbruik van 40 Ma is op
het verbruik van 40 Ma is op zich niet zo schokkend ... het is wel is waar 4x zo groot als de andere radio maar dat betekend niet dat dit kleine stroompje een accu van 60ah in een nacht leeg trekt .. laten we 12 uur nemen dan is het verbruik 12x0,040=0,48Ah dus eigenlijk maar een fractie van de totale capaciteit .
ik ben benieuwd of de radie aangezet kan worden wanneer het contact uit staat ...dit kan een hogere stroomopname verklaren .
Wat zijn trouwens de stroomopnames volgens specificaties ?
ik ben benieuwd of de radie aangezet kan worden wanneer het contact uit staat ...dit kan een hogere stroomopname verklaren .
Wat zijn trouwens de stroomopnames volgens specificaties ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 21:25 #1318903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de radio kan niet aangezet
de radio kan niet aangezet worden wanneer de sleutel er niet in zit, wel met sleutel in de assecoire stand (I).
de stroomopnames heb ik niet kunnen vinden, tenminste, ik heb gevonden dat hij maximaal 10A mag opnemen, das best veel en niet relevant in deze situatie. over wat het zou moeten zijn word met geen woord gerept.
ik reken net uit dat ik met een volle accu ongeveer 57 dagen op deze manier vooruit zou kunnen bij een volle accu (55 Ah). mogelijk dat de accu te oud is om nog echt goed te werken en dat zich dat nu pas manifesteert met deze nieuwe verbuiker erbij.
de stroomopnames heb ik niet kunnen vinden, tenminste, ik heb gevonden dat hij maximaal 10A mag opnemen, das best veel en niet relevant in deze situatie. over wat het zou moeten zijn word met geen woord gerept.
ik reken net uit dat ik met een volle accu ongeveer 57 dagen op deze manier vooruit zou kunnen bij een volle accu (55 Ah). mogelijk dat de accu te oud is om nog echt goed te werken en dat zich dat nu pas manifesteert met deze nieuwe verbuiker erbij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2011 21:56 #1318911
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte
Wat soms gebeurt met accu's is dat ze intern kortsluiting krijgen. Ze ontladen dan vanzelf. Je kunt het laten doormeten bij een fastfitter (die je vast ook wel een nieuwe wil verkopen). Je kunt de auto ook een paar dagen laten staan met de accuklemmen los. Als je ze dan weer vastzet en niet meer kunt starten dan is de accu ontladen door die kortsluiting.
Moderators: Jerry Stam