hoe hoog is de startstroom van een b20 motor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2011 15:38 #1335748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ga nu eindelijk echt
ik ga nu eindelijk echt beginnen met de startknop inbouwen, ik heb echter nog wel een vraag hierover, ik heb de roze draad gevonden op het contactslot, maar welke draad gaat er weer van het slot af naar de startmotor, ik moet twee contacten kortsluiten via een knop ipv de contacten in het slot. is dat een van de rode draden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2011 19:55 #1335780
door V700 register
De oliedruk sensor is geen goed idee, omdat ik merk dat de oliedruk soms al bij ronddraaien van de startmotor wordt opgebouwd en het lampje van de oliedruk dooft.
Succes,
Robert
Maar waarom zou je het willen beveiligen? Je draait per slot van rekening toch ook niet aan de contactsleutel als de motor loopt?
Het is een leuk idee, tegenwoordig hebben moderne auto's ook weer een echte startknop op het dashbord, net als sommige auto's (Amerikanen) uit de jaren 50.
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm...
Ik denk dat de spanning van de dynamo beste is, maar dan moet je het signaal wel van het "laadstroomlampje" halen.gerryberrie schreef : Mogelijk kan je het signaal van de onsteking afhalen of van de dynamo, of nog simpeler van de oliedruksensor die een simpel massa signaal geeft bij oliedruk-lopende motor.
De oliedruk sensor is geen goed idee, omdat ik merk dat de oliedruk soms al bij ronddraaien van de startmotor wordt opgebouwd en het lampje van de oliedruk dooft.
Succes,
Robert
Maar waarom zou je het willen beveiligen? Je draait per slot van rekening toch ook niet aan de contactsleutel als de motor loopt?
Het is een leuk idee, tegenwoordig hebben moderne auto's ook weer een echte startknop op het dashbord, net als sommige auto's (Amerikanen) uit de jaren 50.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 00:28 #1335809
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Start....
De opgenomen stroom van het start relais (bedoelje neem ik aan) is zo'n 5-6 Ampère.
Dat moet dus lukken.
Dat moet dus lukken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2011 19:21 #1336405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic na wat uitzoeken heb ik
na wat uitzoeken heb ik alles werkend gekregen, de startstroom in 7,5 ampere, dus die vraag is beantwoord ern de knop last zich niet vast, dus ook ok.
nu is het nog zaak een betere plek voor die knop te vinden, hij zit nu praktisch bij de passagier in de buurt en ik ken een stel apen die graag op die knop drukt tijdens het rijden. de knop kan niet in de middenconsole omdat dan de pook er tegenaan komt, dus nu ga ik een paneeltje maken naast de sleutel, waar het hoort.
nu is het nog zaak een betere plek voor die knop te vinden, hij zit nu praktisch bij de passagier in de buurt en ik ken een stel apen die graag op die knop drukt tijdens het rijden. de knop kan niet in de middenconsole omdat dan de pook er tegenaan komt, dus nu ga ik een paneeltje maken naast de sleutel, waar het hoort.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2011 22:33 #1336442
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Start herhaal beveiliging
Starten met een reeds draaiende motor, is betrekkelijk eenvoudig te verhinderen, door er een relais tussen te zetten die de verbinding verbreekt zodra de dynamo stroom levert.
Moderators: Jerry Stam