hoe hoog is de startstroom van een b20 motor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 16:27 #1086733
door V700 register
hoe hoog is de startstroom van een b20 motor? is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
ik wil in mijn mad max volvo 740 graag het laatste contact op het startslot vervangen voor een startknop, waarom? omdat het kan..
maar mijn vraag is, hoe hoog is de startstroom voor de startmotor, ik heb een knop die 15 ampere maximaal aankan, zou dit voldoende zijn of moet ik een veel zwaardere knop hebben?
overigens terwijl ik dit schijf bedenk ik me dat de startmotor een eigen relais heeft, ik moet natuurlijk die stroom hebben.
ik wil in mijn mad max volvo 740 graag het laatste contact op het startslot vervangen voor een startknop, waarom? omdat het kan..
maar mijn vraag is, hoe hoog is de startstroom voor de startmotor, ik heb een knop die 15 ampere maximaal aankan, zou dit voldoende zijn of moet ik een veel zwaardere knop hebben?
overigens terwijl ik dit schijf bedenk ik me dat de startmotor een eigen relais heeft, ik moet natuurlijk die stroom hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 17:28 #1314564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom ??
Waarom pak je niet het draadje uit het contactslot dat het relais op de startmotor aanstuurt als je de sleutel op de "start" stand draait ? Gaat volgens mij nog geen 1 ampere door heen. Heb je ook iets van diefstalbeveiliging, als je het zo aansluit dat de startknop alleen kan schakelen (spanning heeft) als je m met de sleutel op contact (de juiste stand, KP II, voorbij de accessoirestand) hebt gezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 17:38 #1314565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jup.
Zoek naar roze draad, die naar je knop, en dan naar je solenoid van je startmotor.
Doet je knop het alleen als de sleutel in stand 2 staat.
Doet je knop het alleen als de sleutel in stand 2 staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 18:04 #1314568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat was precies het idee, om
dat was precies het idee, om de draden op het startcontact los te maken en in plaats van het startcontact aan te sluiten op een knop. deze draden zijn vrij dik dus ik denk dat er best een aardige stroom loopt.
tenminste, als het de rode draden zijn die ik denk dat het zijn. ik heb inderdaad een startonderbreker en hij zal ook zeker niet werken voordat ik die uit gezet heb.
het word letterlijk de ene schakelaar vervangen voor een andere.
tenminste, als het de rode draden zijn die ik denk dat het zijn. ik heb inderdaad een startonderbreker en hij zal ook zeker niet werken voordat ik die uit gezet heb.
het word letterlijk de ene schakelaar vervangen voor een andere.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 18:58 #1314574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe werkt die startonderbreker ? Via een chipje in de sleutel ? Dan zou ik die mooi laten zitten, wordt het voor onbevoegden toch nog weer wat moeilijker om m mee te nemen. Jezelf hebt de sleutel toch ook nodig om m op contact te zetten, neem ik aan...Volgens mij meldt Jelmar hierboven dat het niet de rode draden zijn....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 21:16 #1314592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb inderdaad een met
ik heb inderdaad een met afstandsbediening en die blijft zeker zitten, mede omdat alle draden niet gemarkeerd zijn en idd het individuen moeilijk maakt om hem even te lenen.
ik ga van de week even kijken naar de roze draad (verkeerd gelezen)
ik ga van de week even kijken naar de roze draad (verkeerd gelezen)

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 00:26 #1314601
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aansluiten
Hallo Menerik
Sluit het dan wel zo aan, dat bij lopende motor niet gestart kan worden. Scheelt een startmotorrevisie ...
BTW als je dan nog wat leuks doet met de positie waarin normaalgesproken gestart wordt, wordt het lastiger om de auto te lenen. Je zou die stand zo aan kunnen sluiten dat als iemand probeert met de sleutel te starten, er 5 sekonden niet gestart kan worden. Of je laat het alarm afgaan, zolang de sleutel in de startpositie gehouden wordt.
groetjes
Mathy
Sluit het dan wel zo aan, dat bij lopende motor niet gestart kan worden. Scheelt een startmotorrevisie ...
BTW als je dan nog wat leuks doet met de positie waarin normaalgesproken gestart wordt, wordt het lastiger om de auto te lenen. Je zou die stand zo aan kunnen sluiten dat als iemand probeert met de sleutel te starten, er 5 sekonden niet gestart kan worden. Of je laat het alarm afgaan, zolang de sleutel in de startpositie gehouden wordt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 12:43 #1314616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat wil ik mechanisch
dat wil ik mechanisch oplossen, ik ga een dakconsole maken met daarin mn 27 mc bakje en daarnaast de startknop die ik dieper inbouw en met een plastic afdekkapje, zodat je inderdaad niet per ongeluk met draaiende motor de startmotor kan bedienen
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 13:21 #1314619
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Relais beveiliging
Deze startbeveiliging zou je moeten doen via een relais, dus de kabel van het knopje naar een omschakel-relais en vanaf daar naar het startmotorrelais.
Als de motor loopt dit relais spanning geven zodat hij de stroom van je knopje onderbreekt, en je dus op het knoppie kan drukken wat je wilt, maar er niks gebeurt, omdat de motor al loopt.
Is de beste fix.
Mogelijk kan je het signaal van de onsteking afhalen of van de dynamo, of nog simpeler van de oliedruksensor die een simpel massa signaal geeft bij oliedruk-lopende motor.
(Geen idee of de ECU ook een "engine is running" pin heeft, anders zou je die ook kunnen pakken)
Groeten,Gerben
Als de motor loopt dit relais spanning geven zodat hij de stroom van je knopje onderbreekt, en je dus op het knoppie kan drukken wat je wilt, maar er niks gebeurt, omdat de motor al loopt.
Is de beste fix.
Mogelijk kan je het signaal van de onsteking afhalen of van de dynamo, of nog simpeler van de oliedruksensor die een simpel massa signaal geeft bij oliedruk-lopende motor.
(Geen idee of de ECU ook een "engine is running" pin heeft, anders zou je die ook kunnen pakken)
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 20:40 #1314662
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic SIL-draadje
Hallo Gerben
De pinout van de LH 2.4 staat in een van jou "Shift Indicator Light" draadjes in een bericht van Harnt.
groetjes
Mathy
De pinout van de LH 2.4 staat in een van jou "Shift Indicator Light" draadjes in een bericht van Harnt.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam