Richtingaanwijzer knippert snel terwijl alles het doet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zit met het volgende:
Ik heb in de richtingaanwijzers de (lelijke) oranje bollen verwijderd en vervangen door amber led's. Voor het oog is dit een verademing aangezien de kappen van mijn 945 (bj '95) wit zijn. Echter nu registreert de electronica dat er een te laag stroomverbruik is en volgens het systeem is err dus een lampje kapot. Dit uit zich in het snel knipperen van de richtingaanwijzer.
De hamvraag is nu: hoe kan dit worden opgelost? Heeft iemand hier ervaring mee? Alle lanpen werken naar behoren.
m.vr.gr.
Henk
945 -|- B230FK -|- > 454000 km -|- automaat -|- bj 1995 -|- antraciet metalic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt speciale led-lampjes, die als het goed is, de boel om de tuin leiden en dus geen storing doorgeven. Jij zult die dan waarschijnlijk niet hebben. Of je het achteraf makkelijk en goedkoop kunt aanpassen weet ik niet. Ik denk dat je dan beter nieuwe LED-lampjes kunt kopen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
een gloeilamp heeft meer weerstand dan een ledje en leds moeten over het algemeen een voorschakelweerstand hebben omdat ze anders kapot gaan
P=U(=IxR)xIMenerik schreef : is dit niet op te lossen door er een weerstand voor te zetten?
een gloeilamp heeft meer weerstand dan een ledje en leds moeten over het algemeen een voorschakelweerstand hebben omdat ze anders kapot gaan
P=21watt U=12 volt dus I=1.75 amp
super-led verlichting is over het algemeen een lager vermogen
P=0.5 U=12 volt da is I nog maar 0.04 amp
u=IxR
dus
P=IxRxI
21=1.75x6.85714 x1.75 weerstand is 6,85714 ohm.
0.5=0.04x312.5x0.04 weerstand is hier dan ook 312,5 ohm
met andere woorden hoe minder stroom hoe hoger de weerstand
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Zilver van buiten, maar knipperen oranje
www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/...car_lighting&lang=nl
Sorry, korte link plaatsen kan niet op een iPad
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Alexander: Ik heb geen verstand van electrotechniek dus ik ben je helemaal kwijt.
@ Jerry: Dank je wel. Gaan we denk ik verder mee.
Als ik het dus goed begrijp is er alleen een mogelijkheid het relais te misleiden door er een (nog nader te bepalen) weerstand tussen te zetten of een zilveren bol in te zetten.
Weet iemand of dat het snel knipperen een APK issue is. Alles brandt, dus mij lijkt het geen probleem zo'n ADHD knipper.
m.vr.gr. Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mikj staat er in de APK regelgeving noch het voertuig-reglement geen vermelding over de knipperfrequentie.Wel, dat ie het moet doen, amber moet zijn (of rood achter) en moet knipperen ter aanduiding van richting verandering en er een indicatielampje in de tellerbak moet zitten.Henk-vg schreef : Weet iemand of dat het snel knipperen een APK issue is. Alles brandt, dus mij lijkt het geen probleem zo'n ADHD knipper.
Dus, volgens mij zit je safe.
Ik heb die silverline van Philips trouwens ook, werken perfect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Eigenlijk zou je dus dit chipje moeten vervangen, of een ander (simpeler) relais zoeken die het chippie niet heeft, en gewoon lekker blijft blinken wat er ook aan hangt.
Zo'n relais uit een (oude) 240 zit daar ook al zo'n systeem in? of blijft die gewoon lekker op hetzeflde ritme doorknipperen ook al is er een lampie stuk?
Dan zou je bv die moeten zoeken/pakken en in je wagen aansluiten. dan is je probleem voorbij.
Wat je anders kan doen om de boel te faken:Alsnog een 12V lampje erbij hangen, en deze ergens 'verstoppen' of zwart tapen ofzo.
Dan zie je er niks van, en je hebt de juiste frequentie.
Is een wat 'redneck' fix maar werkt wel
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-