kilometertellerwerk werkt niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 22:19 #1311258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic soldeerrot
Soldeerpunten heb ik allemaal bekeken. Alles lijkt OK

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 19:27 #1311351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soldeer eerst het
Soldeer eerst het stappenmotortje los. Meet geleiding over de pootjes: weerstand mag niet oneindig zijn. Zet er vervolgens een spanninkje op van een paar volt (9 V: begin voorzichtig met een serieweerstand van 1kOhm): dan moet ie draaien. Pak evt. een kleinere weerstand totdat die draait. Als ie niet draait, ook niet zonder weerstand tussen batterij en motortje), is ie kapot.
eduardo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 14:22 #1311651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic teller
Omdat mijn kennis over IC's, transistors, diodes e.d. betreft niet voldoende is en ik geen meetapparatuur heb, heb ik de km.teller laten repareren bij F. Erich.
Conclusie: IC was inderdaad kapot met nog twee andere componentjes. Vervangen was de oplossing. De stappenmotor kan denk ik nauwelijks kapot. Dit omdat er wel iets heel raars moet gebeuren voordat de spoel kan doorbranden (denk ik).
Weer veel geleerd en het euvel is weer opgelost.
Wat betreft de wijzer op de snelheidsmeter: Die moet je (schijnt) tegen de wijzers van de klok in draaien er af krijgen en niet zoals ik hier op deze site ettelijke malen tegen kwam met een twee schroevedraaiers of iets dergelijks of flink trekken waarbij je de wijzerplaat met tape o.i.d. moet beschermen. Je moet het dingetje er dus makkelijk af kunnen krijgen zonder veel kracht te zetten.
Bedankt verder voor alle bijdragen en commentaar, de kilometerteller werkt weer naar behoren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 15:01 #1342132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic messing tandwieltje
Hallo,

Messing tandwieltje te verkrijgen via www.ets1.nl
Groet

Moderators: Jerry Stam