Startmotor doet niets - lage spanning op het startrelais - probleem opgelost - oorzaak startonderbreker euro alarm
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Wat heb ik gedaan?
In de inbouwhandleiding voor het Volvo 850 euro alarm is aangegeven dat de roze draad onder de stuurkolom wordt onderbroken en dat dit voor de brandstoftoevoer is.
Na wat zoeken de roze draad gevonden en de oorspronkelijke verbinding hersteld. Vervolgens handmatig gestart (met het inmiddels regelmatig gebruikte noodkabeltje) en voila, lopen maar.
Ergo, de startonderbreker veroorzaakt de problemen. Inmiddels is de onderbreking van de brandstoftoevoer in oorspronkelijke staat hersteld en dat ga ik ook niet meer veranderen
Nu nog uitpluizen op welke manier het startrelais wordt geblokkeerd en die verbinding eveneens in ere herstellen.
Hulp nog steeds welkom, ik houd jullie op de hoogte.
Robert
ps op termijn gaat wat mij betreft dat hele euroalarm eruit...
ps2 dank Bas voor je mail.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
En ook...2 dikke blauw-groene draden, waarvan ik vermoedde dat ze de startmotor aanstuurden. Meetcircuitje gebouwd en inderdaad. 1 van de draden was rechtstreeks verbonden met het startrelais in de motorruimte.
Toen maar de gok genomen en de draden weer aan elkaar verbonden.
Bij de eerste poging meteen starten. Yes!
Nu de hele Volvo weer in elkaar zetten....
En mocht er iemand problemen hebben met z'n euro-alarm .
Groet,
Robert
Ik zal tijdens het in elkaar zetten nog wel wat foto's schieten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms wordt niet allen de startmoter geblokkerd maar ook de brandstoftoevoer(pomp).Omdat uit te zoeken heb je wel een gebruiksaanwijzing/inbouwinstructie nodig van je alarm.
Het Gemini alarm van mijn 960 1995 onderbreekt beiden. Geeft bij mij af en toe problemen. De noodinstructie om dit op te heffen werkt dan hellaas niet. Leuk als je dan op een betaalde parkeeplaats staat. Na een onbepaalde tijd start de auto dan opeens weer. Bij mijn alarm schijn je ook dipswitches te kunnen verstellen om alleen de startonderbreking uit te schakelen. Moet ik nog uitzoeken.
Groeten,
Frans van den Berg
Lidnr. 1216.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ook een gemini alaram /startonderbreker in mijn 740 cab 1988 zittenbuddyrich schreef : Hallo Robert,
Soms wordt niet allen de startmoter geblokkerd maar ook de brandstoftoevoer(pomp).Omdat uit te zoeken heb je wel een gebruiksaanwijzing/inbouwinstructie nodig van je alarm.
Het Gemini alarm van mijn 960 1995 onderbreekt beiden. Geeft bij mij af en toe problemen. De noodinstructie om dit op te heffen werkt dan hellaas niet. Leuk als je dan op een betaalde parkeeplaats staat. Na een onbepaalde tijd start de auto dan opeens weer. Bij mijn alarm schijn je ook dipswitches te kunnen verstellen om alleen de startonderbreking uit te schakelen. Moet ik nog uitzoeken.
Groeten,
Frans van den Berg
Lidnr. 1216.
Zie o.a :
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/31527 "> www.volvo700vereniging.nl/node/31527
Inmiddels er geheel uitgehaald , veel zoek en knipwerk geweest ,deze onderbrak de bobine en het brandstofrelais.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.mijnvolvo.nl/?p=1193 " target="_blank"> www.mijnvolvo.nl/?p=1193
- V700 register
- Nieuw lid
-
precies hetzelfde probleem. heb enkelt de startmotor geschakeld als hierboven beschreven 1 jaar geleden. nu heb ik de roze draad wel gevonden om deze in ere te willen hertstellen maar twijfel erover of dit de goede zal zijn omdat dit is aangesloten op een grijs witte (dacht ik).
is dit dan wel de goede draad? voor de rest kan ik geen aftakkingen vinden bij de connectors (5 stuks, als ik goed getelt heb)
er zit op het alarmkastje een schuif met daarachter 8 schakelaars. is hier nog wat mee te doen??
gr gerrit
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Dankjewel.Pietjeprecies schreef : Beetje laat voor de TS, maar mocht iemand anders hier nog eens last van krijgen:
<a href=" www.mijnvolvo.nl/?p=1193 " target="_blank"> www.mijnvolvo.nl/?p=1193
Robert
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Gerrit,gerrit schreef : Hallo,
precies hetzelfde probleem. heb enkelt de startmotor geschakeld als hierboven beschreven 1 jaar geleden. nu heb ik de roze draad wel gevonden om deze in ere te willen hertstellen maar twijfel erover of dit de goede zal zijn omdat dit is aangesloten op een grijs witte (dacht ik).
is dit dan wel de goede draad? voor de rest kan ik geen aftakkingen vinden bij de connectors (5 stuks, als ik goed getelt heb)
er zit op het alarmkastje een schuif met daarachter 8 schakelaars. is hier nog wat mee te doen??
gr gerrit
Ik kan je wel een paar foto's mailen van de situatie in mijn auto met wat uitleg erbij. Eerder had ik al geschreven dat ik wel wat foto's zou posten, maar bij nader inzien lijkt me het toch niet zo verstandig om hier gedetailleerd uit te leggen hoe je een euro alarm startonderbreker onschadelijk maakt.
Geef maar even je e-mail adres door als je details wilt hebben.
En wat iedereen met wat zoeken op dit forum al kan vinden: de roze draad zit onder de stuurkolom en het was bij mij overduidelijk dat ik deze moest hebben. Die draad is namelijk doormidden geknipt en beide delen zijn met een zwarte draad verbonden met het alarmkastje. Als je twijfelt, zou ik ze niet opnieuw verbinden.
De startmotor onderbreking zit op een andere plek en is wat minder duidelijk.
De 8 schakelaars (dipswitches) zou ik maar afblijven zonder handleiding.