Vermogen van de blower / kachelmotor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, staat niet open als je geen maatregelen neemt... Werkt namelijk op vacuum met elektrische aansturing. Als de auto niet op contact staat heb je die aansturing niet.John_H schreef : Ziet er bruikbaar uit, maar hoe weet je of een kachelkraan (gebruikaanwijzing Hot frog) openstaat bij een klimaatcontrole systeem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus meer dan 10A zal die kachelmotor niet trekken?gerryberrie schreef : Geen idee echt hoeveel Amps die trekt, maar zal denk ik rond de 5A liggen.
Een forse mega motor is het niet, en 60 wattjes zijn meer dan genoeg.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hij zal niet eens 10A trekken.
Ik denk maximaal 8A
Maar zoals gezegd : zekerweten doe ik het niet.
Daarom kan je het beste er even een A meter tussen zetten.
Dan weet je het zeker.
Maar het lijkt me stug dat ie meer dan 10A zal trekken.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De kachel radiator vraagt maar beperkte capaciteit, na de kachelradiator komt dan eerst de kop aan de beurt. Dat is het belangrijkste voor de start, daarna pas het blok.
Wanneer de kachelradiator snel op temperatuur is zal deze snel warmte uitstralen en voor luchtstijging zorgen, de warme lucht komt op je voorruit terecht en zorgt vast voor ontdooing. De blower kun je na start direct vol aanzetten. Aangezien het systeem dan al op temperatuur is is het ook zo warm in de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
O ja, ik heb het schema van de kachelmotor/schakelaar gisteren even bekeken maar dat is nogal vaag ( ouwe meuk in een oud boek). Is de kachelmotor plus of massa geregeld? Komt er een plus de schakelaar in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
vanaf blower naar weerstandblokje rood/witvoor plus.
Op de rood/witte draad kun je ingrijpen voor externe plus.
De schakelaar is niet belangrijk.
Het weerstandblokje staat met verschillende draden verbonden met de selectie schakelaar om de gewenste schakelweerstanden te kijgen voor stand 1 t/m 4.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Ik heb even geen schema bij de hand. Ik verwacht op het weerstandblokje ook een rode draad. Wanneer je deze pakt dan heb je controle met de schakelaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.