"Zekering " 8 brandt door. Oorzaak gevonden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2010 15:30 #1293959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dopsleutel
Alleen een dopsleutel (van de benzinedop wel te verstaan ) en het zendertje van de afstandbediening. Heb de auto met 532000 op de klok overgenomen van de vorige (tweede) eigenaar en weet niet wat zij er aan hingen.Toen is mij wel verteld dat het kan voorkomen dat het srslampje blijft branden vlak na het starten en de remedie daarvoor is dat het sleuteltje een fractie moet worden teruggedraaid. Dus hij was er al wel bekend mee.  Nu met 544000 op de teller is dat gedrag niet erger geworden, maar het kan zijn dat de slijtage nu andere gevolgen heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2010 15:53 #1294089 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verder gezocht

wp001 schreef : Gevonden.
Relais "J" was de boosdoener.

Toch nog even naar de echte oorzaak gezocht. Bij meting bleek de diode in het relais inwendig stuk te zijn. Het was een "twee richtingen" geworden. Dus dit was de oorzaak van de kortsluiting.
Deze diode heeft (had) de functie wanneer de schakeling wordt onderbroken de inductiespanning van de spoel niet in het circuit komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 19:23 #1307313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais G
Na enige tijd met een soms weigerende clignoteur te hebben gereden heb ik vanavond binnen vijf minuten geconstateerd dat bij mij relais G soms geen contact maakte. Ik heb het paneel waar het in zit nu even laten zitten omdat de clignoteur het weer doet na een paar keer drukken. Het relais zit wel goed op zijn plek.
Mocht het probleem weer terugkeren dan gaat het bord aan de onderzijde nader geinspecteerd worden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC