"Zekering " 8 brandt door. Oorzaak gevonden
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2010 19:51 #1083786
door Timen Smit
"Zekering " 8 brandt door. Oorzaak gevonden is gemaakt door Timen Smit
Smeltveiligheid no 8 bij een 940 LPT 1996 handbak brandt door. Ook een hogere waarde smelt meteen stuk.
De smeltveiligheid op positie 8 staat voor Turn signals Belt reminder, relay-heated, seats power,windows and rear demist
De waarschuwinglichten werken wel!
De richtingaanwijzers werken niet maar ook de ramen voor en achter gaan niet open. De ramen zitten evenwel op positie 9 met een "zekering" van 30A volgens de tekst op de aslade. De "zekering" van 30A is niet stuk. Wie heeft een idee over de oorzaak?
De smeltveiligheid op positie 8 staat voor Turn signals Belt reminder, relay-heated, seats power,windows and rear demist
De waarschuwinglichten werken wel!
De richtingaanwijzers werken niet maar ook de ramen voor en achter gaan niet open. De ramen zitten evenwel op positie 9 met een "zekering" van 30A volgens de tekst op de aslade. De "zekering" van 30A is niet stuk. Wie heeft een idee over de oorzaak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2010 20:22 #1293891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
De enigste optie die ik vaak toepas is om alles wat op die zekering zit af te koppelen stuk voor stuk en dan te kijken of tie blijft zitten, dus bekabeling achterruitverwarming los, bekabeling stoelverwarming los, en zo verder en dan opnieuw proberen en langzaam aan steeds meer opties van die zekering erbij te prikken totdat zekering klapt, dan weet je meteen waar het foutgaat in welk systeem. Daar dan de storing in zien te vinden. Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2010 21:41 #1293903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sluiting
Hoe is het met de bedrading die in de sluiting zit van de gordel? Daar zit een plus en min voor de verlichting en een "maak contact"voor de "vergeten"gordel .Misschien hebben ze daar geknoeid met de bedrading om zo het geknipper van het lampje te omzeilen.Suc(V)6
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2010 22:06 #1293905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Timen.
Zit er geen
Hej Timen.
Zit er geen start onderbreker of alarm op, ik ben daar ook door 2 weken aan het zoeken geweest waarom de zekering door brande alle bekabeling los gehad en nog door branden.
toen na wat sluiting forum's afgezocht te hebben kwam ik er achter dat het alarm de boos doener was, alarm gesloopt (samen met een monteur) en frisse zekering er in bekabeling aangesloten en als het goed is rijd hij nog steeds,
Succes,
Groeten Tom.
Zit er geen start onderbreker of alarm op, ik ben daar ook door 2 weken aan het zoeken geweest waarom de zekering door brande alle bekabeling los gehad en nog door branden.
toen na wat sluiting forum's afgezocht te hebben kwam ik er achter dat het alarm de boos doener was, alarm gesloopt (samen met een monteur) en frisse zekering er in bekabeling aangesloten en als het goed is rijd hij nog steeds,
Succes,
Groeten Tom.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2010 23:16 #1293911
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Relais
Gevonden.
Relais "J" was de boosdoener.
Relais "J" was de boosdoener.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2010 08:12 #1293935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais J
Hoi Timen, wat doet relais J precies?
Ik zoek al een tijdje naar de oorzaak van iets vergelijkbaars: soms doet de clignoteur het niet, en dan gaat ook de gordelverklikker niet branden. Tevens werkt mijn achteruitrijsignalering niet goed.
Onlangs bij de garagist geweest omdat de accu leeg leek; bleek dat er ergens een lekstroom liep die m leeg trok. Bij zoeken hebben we niets kunnen vinden.
Ik zoek al een tijdje naar de oorzaak van iets vergelijkbaars: soms doet de clignoteur het niet, en dan gaat ook de gordelverklikker niet branden. Tevens werkt mijn achteruitrijsignalering niet goed.
Onlangs bij de garagist geweest omdat de accu leeg leek; bleek dat er ergens een lekstroom liep die m leeg trok. Bij zoeken hebben we niets kunnen vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2010 09:34 #1293941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen weet....
Timen weet welke relais dat is...
Ik reed destijds met caravan in centrum van Den Haag toen de clignoteur er mee ophield..
De klachten die jij omschrijft had ik ook (behalve de lekstroom)...
Ik reed destijds met caravan in centrum van Den Haag toen de clignoteur er mee ophield..
De klachten die jij omschrijft had ik ook (behalve de lekstroom)...
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2010 11:35 #1293949
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic relais j
vind je onder documentatie:
www.volvo700vereniging.nl/node/13136
www.volvo700vereniging.nl/node/13136
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2010 13:51 #1293955
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais J
Bedankt, ik zie daar dat het het relais uitlading betreft maar dat het relais ook te maken heeft met de electrische ramen en een ventilator.
Inmiddels ben ik er achter dat de slijtage in mijn contactslot ook iets met mijn storing te maken heeft - als ik het sleuteltje beweeg heeft dat invloed op of de richtingaanwijzer het wel of niet doet....
Nu wat ballistol in het contactslot gespoten en even afwachten wat dat voor uitwerking heeft. Anders moet ik geloof ik een veer of een contact vervangen.
Inmiddels ben ik er achter dat de slijtage in mijn contactslot ook iets met mijn storing te maken heeft - als ik het sleuteltje beweeg heeft dat invloed op of de richtingaanwijzer het wel of niet doet....
Nu wat ballistol in het contactslot gespoten en even afwachten wat dat voor uitwerking heeft. Anders moet ik geloof ik een veer of een contact vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2010 13:53 #1293956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zware
Zware sleutelbos ? Is niet bevorderlijk voor de werking van het contactslot. Mechanische slijtage heeft uiteindelijk elektrische storingen als gevolg.
Moderators: Jerry Stam