alle draden contactslot schieten los...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 16:05 #1082934 door V700 register
alle draden contactslot schieten los... is gemaakt door V700 register
Even geleden kreeg ik het advies om i.v.m. de uitvallende verlichting vanmijn auto de stekker/draden aan de achterzijde van het contactslot te verwijderen, maar daarbij schoot alles los. Alle stekkertjes zijn nu los en zitten niet meer in de losse kunststof zwarte houder dus. Ik heb 10 gaten in de houder en 7 draden en geen idee welke draad precies waar in moet.
Zou iemand me misschien kunnen vertellen welke draad waafr in moet? Ik heb eerst geprobeerd de vorm van de draden te volgen en heb op die mnier de boel terug gestopt. Toen gingen automatisch contact en lampen aan en de startmotor heb ik ook al een paar keer horen rondgaan...
Een tikkie haast; Morgen heeft de auto namelijk zijn APK keuring en op deze manier komt ie nooit meer van zijn plek af op eigen kracht...
Heeft iemand een tkening of fotootje of zo van hoe t hoort te zitten?
Hartelijk dank!
Niels van Roij

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 16:27 #1288486 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Even snel
Hallo Niels
Ik ga die van mij zo ophalen (APK en grote beurt).  Maar volgens mij staat er een foto van de achterkant van mijn contactslot tussen de foto's.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 16:48 #1288489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto
Dag Mathy,
Dank voor je berichtg en PB. Ik zie enkel de foto waarop de andere kant van t zwarte deel te zien is, en dus niet welke draden er waar in gaan. Als jij (of iemand anders) een foto zou willen maken van de achterkant van je contactslot, gewoon gemonteerd dus, zodat ik de draden zie zitten in de juiste volgorde, dan ben ik je zeer dankbaar!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 16:54 #1288491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema?

Niels 944 16V schreef : Heeft iemand een tkening of fotootje of zo van hoe t hoort te zitten?

Kijk effe in het schema, hier op de site, daar staat het contactslot in, de codering bij de gaten in de houder en de kleuren die erin moeten.(<a href="../../node/31320">® - Bedradingsschema's Volvo 940</a>)
Eitje dan, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 17:36 #1288504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schema
Euhm, sja, hartelijk bedankt voor je snelle reactie Bas. Ik heb dat schema bekeken en das aardige abracadabra voor mij. Ik denk dat ik echt meer heb aan een foto van een correct gemonteerd contactslot, zodat ik die schakeling gewoon 1 op 1 visueel kan overnemen.
Kan ik trouwens alles met (gewone) plakband vastplakken, zodat ze nooit meer los schieten? Of is dat gevaarlijk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 17:36 #1288505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit misschien

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 18:08 #1288508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even uit nieuwsgierigheid.

Fred 740 schreef : heb je hier wat aan Niels.
<a href=" www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm "> www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm

Even uit nieuwsgierigheid, Fred:Waarom geef je de link naar een bedradingsschema, terwijl ik twee postings erboven de link naar 'onze' schema's gezet had?Achter die link, staat namelijk deze: <a href="../../.sites/default/public_files/VOLVO_940_1993_0.pdf" target="_blank">Volvo 940 MY 1993</a>
Is die pagina niet te openen, niet goed leesbaar, niet goed te vionden of andersinds iets mee mis?(even voor mijn idee, dan kan ik het verbeteren, vandaar mijn vraag)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 18:53 #1288515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto dan.

Niels 944 16V schreef : Heeft iemand een tkening of fotootje of zo van hoe t hoort te zitten?

Foto-tje dan?

Kun je daar wat mee?
Oh, en HAAL DE ACCU-MINPOOL los als je aan de gang gaat.In die dradenbos zit een nogal dikke plus en een even zo grote massa.Als die sluiting maken, zou je best eens fik kunen krijgen......al dan niet in jouw aanwezigheid.

hja, ik had enkel 1 pinnetje nodig voor het S-contactje, zodat mijn pieper weet dat er nog een sleutel in het contact zit, dus die hou ik zelf, de rest heb ik niet nodig.Als je de behuizing tegen verzendkosten wil ontvangen, hoor ik het wel. De grondplaat en de deksel.Zonder die deksel erop, zou ik niet rond gaan rijden, en al helemaal niet vastgeplakt met plakband.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 19:05 #1288516 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kikkers
Hallo Volvisti
Komt ie nu mee!  Net nadat ik, met gevaar voor eigen leven, dat zelfde ding in m'n auto, zonder de accu af te koppelen, gedemonteerd heb. 
groetjes
Mathy
PS Het is net een emmer met kikker.  Zodra de bovenkant eraf is, springen de draden eruit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 19:10 #1288518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja.

Mathy schreef : Komt ie nu mee!  Net nadat ik, met gevaar voor eigen leven, dat zelfde ding in m'n auto, zonder de accu af te koppelen, gedemonteerd heb. 

Tsja, ik heb hem er gewoon uit geknipt, zoals je ziet, knetterde een beetje, maar ach.....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC