Controlelampje aanhangwagen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik las in het instructieboekje dat er een controlelampje aanwezig is op het dashboard voor de richtingaanwijzer als er een aanhangwagen is aangesloten op het stopcontact bij de trekhaak. Dit zou het 2de lampje van links moeten zijn. zit ook een lampje in heb ik gecontroleerd. Echter deze brand nooit als nethet contact is aangezet. En deze knippert niet bij aangesloten aanhangwagen.

Moet hiervoor nog iets geactiveerd worden of is de aansluiting op de orginele bekabelig van volvo niet goed?

gr Gerrit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit het lampje gewoon niet aangesloten. Uit je verhaal concludeer ik trouwens dat je een auto hebt met het type tellerunit dat ook in de 940 zit. Bij auto's met de vierkante tellerunits leverde Volvo hiervoor namelijk een lampje dat links of rechts van het stuur werd ingebouwd.
Voor de meelezers met vierkante tellerunit: Ik meen dat er ergens nog zo'n complete set te koop staat. New Old Stock. Dus nooit gebruikt. Met kabelboom en inbouwhandleiding (versie van 1982).
Van de genoemde inbouwhandleiding heb ik overigens de versie van 1989 als PDF. Kwaliteit, vooral van de plaatjes, is waardeloos. Maar misschien heb je er iets aan. In dat geval graag een PB met een korte herinnering waarover het gaat en je emailadres.
groetjes
Mathy
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor een aantal landen, o.a. Duitsland, zou er een indicator moeten zijn dat de knipperlampen op de aanhanger te controleren zijn of zij daadwerkelijk meeknipperen. Daar is dat lampje in je dashboard voor gemaakt. Als je een aanhanger hebt aangesloten en dat dashboardlampje knippert niet mee dan is de verlichting op je aanhanger dus niet goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt dan wel een andere knipperlichtrelais nodig. Standaard zijn de knipperlichtrelais met 3 pootjes en 2 x 2, de andere relais voor de aanhanger moet 4 pootjes bezitten en 3 x2 .krots4 schreef : Gerrit,
Voor een aantal landen, o.a. Duitsland, zou er een indicator moeten zijn dat de knipperlampen op de aanhanger te controleren zijn of zij daadwerkelijk meeknipperen. Daar is dat lampje in je dashboard voor gemaakt. Als je een aanhanger hebt aangesloten en dat dashboardlampje knippert niet mee dan is de verlichting op je aanhanger dus niet goed.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je met 2 x 2 en 3 x 2?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb net voor mijn 945 een transflash knipperrelais gekocht, met kabelboom en alles, als die er is, kan ik je vertellen hoe en of het werkt voor mijn auto.Mr.Mukkes schreef : wel een cool iets, net als bij Volvo Truck, zijn die relais zo te koop in Duitsland? Kost da?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hella Transflash, <a href=" cgi.ebay.co.uk/VOLVO-TRANSFLASH-TRAILER-...;hash=item45f545314c " target="_blank">zoals deze.Ik zag alleen wel, dat ie nieuw 6 dollar kostte, zonder kabelboom, dat maakt 6 pond excl verzending eigenlijk meteen al prijzig.Mr.Mukkes schreef : En wat voor relais mag dat dan zijn