Waar komt signaal voor lambda lampje vandaan? Lambda problemen, wagen loopt niet lekker.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2010 23:44 #1283779
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Juppos
Brandstoffilter zit in de goede richting.Volgens mij hebben beide kanten zelfs een aparte maat waardoor hij niet verkeerd om gemonteerd kan worden.
Dit is trouwens ook nog gecheckt door een monteur van Nordicar.
Verbrande Olie zal een hele sterke factor zijn.
Nou je dat zegt, schiet me ineene een mogelijk belangrijk iets naar binnen...
Een tijd geleden, maanden ondertussen.Heeft een kennis, die niet heel oplettend was, en zelf een diesel rijd, diesel in mijn 16V getankt.
Gelukkig kwam die optijd achter zn fout, en is er maar iets van 10 liter ingegaan.Daarna is ie volgetankt met Benzine.
Maarja op een tank van 60 liter, is dat toch een mengsel van 1 op 6, wat ik toch wel weer fors vind.
Maar dat heeft geen problemen opgeleverd, hij reed er erg vrolijk op.Afentoe wel stinken, en wat minder vermogen, ook geknetter in de pijp bij fors optrekken.
Maar reed perfect.Koud starten ook perfect.Daarna wel weer een paar keer volle tankjes benzine erin, en geen enkel probleem gehad.Reed zoals daarvoor.
Weetniet of er hierdoor misschien een laagje op de lambdasonde is gekomen of dat deze hierdoor defect is geraakt?
Voor deze blunder had ie al wel afentoe lamdafoutjes.Na deze blunder een tijd lang geen problemen gehad, tot ze ineens een stuk erger werden.
Groeten,Gerben
Dit is trouwens ook nog gecheckt door een monteur van Nordicar.
Verbrande Olie zal een hele sterke factor zijn.
Nou je dat zegt, schiet me ineene een mogelijk belangrijk iets naar binnen...
Een tijd geleden, maanden ondertussen.Heeft een kennis, die niet heel oplettend was, en zelf een diesel rijd, diesel in mijn 16V getankt.
Gelukkig kwam die optijd achter zn fout, en is er maar iets van 10 liter ingegaan.Daarna is ie volgetankt met Benzine.
Maarja op een tank van 60 liter, is dat toch een mengsel van 1 op 6, wat ik toch wel weer fors vind.
Maar dat heeft geen problemen opgeleverd, hij reed er erg vrolijk op.Afentoe wel stinken, en wat minder vermogen, ook geknetter in de pijp bij fors optrekken.
Maar reed perfect.Koud starten ook perfect.Daarna wel weer een paar keer volle tankjes benzine erin, en geen enkel probleem gehad.Reed zoals daarvoor.
Weetniet of er hierdoor misschien een laagje op de lambdasonde is gekomen of dat deze hierdoor defect is geraakt?
Voor deze blunder had ie al wel afentoe lamdafoutjes.Na deze blunder een tijd lang geen problemen gehad, tot ze ineens een stuk erger werden.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2010 07:46 #1283783
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk meten
Je zou de druk op de brandstofrail nog eens kunnen meten om te zien of de benzinepomp wel dan niet de oorzaak is. Als dat goed blijkt, houd je volgens mij alleen de lambdasonde over. Kan me voorstellen dat diesel niet echt goed is voor zo'n ding en dat de diesel m het laatste zetje heeft gegeven. Massa van lambdasonde is ook goed ? Loopt normaal geloof ik via de uitlaat maar de verbinding naar de auto/het blok kan door roest wel minder worden. Probeer even een los draadje als extra massa te bevestligen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2010 13:07 #1283796
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pomp.
Hey Henk,
Zal eens even kijken of ik de druk op de rail kan meten.Zal inderdaad best kunnen dat de brandstofpomp aan zn laatste loodjes bezig is.
Of de massa voor de sonde goed is weet ik niet, er gaan drie kabels heen 2x wit en 1x zwart.Ik dacht dat zwart de massa was.
ik zal wel eens eventjes een extra kabel trekken en die aan de pijp verbinden.
En anders een andere sonde.
Groeten,Gerben
Zal eens even kijken of ik de druk op de rail kan meten.Zal inderdaad best kunnen dat de brandstofpomp aan zn laatste loodjes bezig is.
Of de massa voor de sonde goed is weet ik niet, er gaan drie kabels heen 2x wit en 1x zwart.Ik dacht dat zwart de massa was.
ik zal wel eens eventjes een extra kabel trekken en die aan de pijp verbinden.
En anders een andere sonde.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2010 13:09 #1283797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Druk vanaf de pomp zou ongeveer 5 bar moeten zijn.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2010 19:38 #1284012
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lambda vervangen
Moderators: Jerry Stam