Voorbereidingen Volvo 960 1995

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 00:43 #1081581 door V700 register
Voorbereidingen Volvo 960 1995 is gemaakt door V700 register
In hoeverre werden Volvo 960's voorbereid, qua opties.
Dus mijn auto heeft nu bijv geen cruise-control, en geen mistlampen voor.
Zal ik alles compleet moeten gaan zoeken/kopen, en inbouwen, of ligt de bekabeling vaak al?
En is het mogelijk om ergens op te zoeken, welke opties er op mijn auto zitten, aan de hand van een chassisnummer bijvoorbeeld? (Bij Audi had ik die mogelijkheid namelijk)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 06:42 #1280487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee

Savelkoul_87 schreef : En is het mogelijk om ergens op te zoeken, welke opties er op mijn auto zitten, aan de hand van een chassisnummer bijvoorbeeld?

Nee, dat is niet mogelijk. Maar waarom zou je dat uit een systeem willen kunnen halen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 08:10 #1280490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kennis

henk 940LPT schreef :

Savelkoul_87 schreef : En is het mogelijk om ergens op te zoeken, welke opties er op mijn auto zitten, aan de hand van een chassisnummer bijvoorbeeld?

Nee, dat is niet mogelijk. Maar waarom zou je dat uit een systeem willen kunnen halen ?

ik kan me voorstellen dat als je weet dat het erop gezeten heeft (de VW-importeur sloopte bij de Golf IV en Passat uit die tijd opties eraf voordat een basis personen-auto op de NL markt kwam), je ook antwoord hebt of er een fysieke voorbereiding getroffen is, zoals bekabeling (bij VW was het enkel het erafgesloopte cruise control handeltje weer terugplaatsen en het werkte!). 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 08:22 #1280493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen zekerheid
Geeft je toch nog geen zekerheid. Misschien heeft iemand de CC uitgebouwd, maar dan ook volledig (incl. kabelboom etc). Als je opties wilt toevoegen moet je dus in de auto controleren wat voorbereid is en wat je nog nodig hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 10:24 #1280503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat wel?
Niets is zeker....

Maar heb je een idee wat er wél is voorbereid in de 960? Lijkt me best aardig om te weten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 13:05 #1280508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 wel
in mijn 740 uit 1990 (tussenneus) liggen er al heel wat kabels klaar om één en ander op aan te sluiten. Bijv. elektrische ramen, elektrische antenne en elektrische spiegels. Mistlampen dan weer niet en cruisecontrol zou ik niet weten.
Ik meen dat niet zozeer het type auto dan wel het bouwjaar  verantwoordelijk is voor de mate van voorbedrading.

Als je bij Volvo nederland je VIN code opgeeft willen ze misschien wel voor je checken wat er op de originele factuur stond aan opties, die moeten er namelijk op staan vanwege de BPM etc

succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 18:06 #1280523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh?
Cruise Control is een Nederlandse optie geweest die naar mijn idee op elke 960 hoort te zitten.
Voor mistlampen is er een setje te verkrijgen bij de dealer voor 225 euro (ongeveer) en dan heb je lampen, schakelaar en relais. Gewoon plug en play want de bedrading hangt onder de bumper.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 19:45 #1280529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk dat ik leuk om te
Kijk dat ik leuk om te weten, dan word dat setje misschien nog wel aangeschaft.
En die cruisecontrol is dan misschien alleen de schakelaar.
Op autoweek.nl stond namelijk dat er Cruise-Control op hoort te zitten, maar zit er niet op.

Vind het gewoon altijd leuk om te weten welke opties er op mijn auto zitten, die nu misschien niet benut worden.
En dat VIN nummer is inderdaad wat ik zocht.
Kan ik gaan kijken welke opties er zonder al te veel werk erop te zetten zijn, uiteraard wel alles origineel, dus niet dat Autostyle-spul.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 20:43 #1280534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VIN
als je de motorkap opendoet kan je achter je linkerkoplamp (als je ervoor staat) het typeplaatje zien zitten. Daar staat o.a je VIN code, kleurnummer van je auto, bekledingscode en land van hekomst (België of Zweden.
Op de site staat ergens een VIN code decoder; vul je nummer in en er rolt allerlei info uit. Voor origineel geleverde opties moet je dus sowieso de dealer bellen of de eerst eigenaar opsporen.

Ik ben ook wel benieuwd of alle voorbedrade auto's ook gelijk zijn voorbedraad, dus is dat bij een 740 of een 960 hetzelfde?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2010 23:20 #1280563 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voorbereid voor cruise control
Hallo Volvisti
De 960 is voorbereid voor cruise control.  De bekabeling ligt er dus al.  En is slechts met moeite van de rest van de kabelboom te scheiden.  Wordt dus in 99,99% van de gevallen niet gedemonteerd als CC uit de auto gehaald wordt.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC