Voorbereidingen Volvo 960 1995
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus mijn auto heeft nu bijv geen cruise-control, en geen mistlampen voor.
Zal ik alles compleet moeten gaan zoeken/kopen, en inbouwen, of ligt de bekabeling vaak al?
En is het mogelijk om ergens op te zoeken, welke opties er op mijn auto zitten, aan de hand van een chassisnummer bijvoorbeeld? (Bij Audi had ik die mogelijkheid namelijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, dat is niet mogelijk. Maar waarom zou je dat uit een systeem willen kunnen halen ?Savelkoul_87 schreef : En is het mogelijk om ergens op te zoeken, welke opties er op mijn auto zitten, aan de hand van een chassisnummer bijvoorbeeld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik kan me voorstellen dat als je weet dat het erop gezeten heeft (de VW-importeur sloopte bij de Golf IV en Passat uit die tijd opties eraf voordat een basis personen-auto op de NL markt kwam), je ook antwoord hebt of er een fysieke voorbereiding getroffen is, zoals bekabeling (bij VW was het enkel het erafgesloopte cruise control handeltje weer terugplaatsen en het werkte!).henk 940LPT schreef :
Nee, dat is niet mogelijk. Maar waarom zou je dat uit een systeem willen kunnen halen ?Savelkoul_87 schreef : En is het mogelijk om ergens op te zoeken, welke opties er op mijn auto zitten, aan de hand van een chassisnummer bijvoorbeeld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar heb je een idee wat er wél is voorbereid in de 960? Lijkt me best aardig om te weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik meen dat niet zozeer het type auto dan wel het bouwjaar verantwoordelijk is voor de mate van voorbedrading.
Als je bij Volvo nederland je VIN code opgeeft willen ze misschien wel voor je checken wat er op de originele factuur stond aan opties, die moeten er namelijk op staan vanwege de BPM etc
succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor mistlampen is er een setje te verkrijgen bij de dealer voor 225 euro (ongeveer) en dan heb je lampen, schakelaar en relais. Gewoon plug en play want de bedrading hangt onder de bumper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En die cruisecontrol is dan misschien alleen de schakelaar.
Op autoweek.nl stond namelijk dat er Cruise-Control op hoort te zitten, maar zit er niet op.

Vind het gewoon altijd leuk om te weten welke opties er op mijn auto zitten, die nu misschien niet benut worden.
En dat VIN nummer is inderdaad wat ik zocht.
Kan ik gaan kijken welke opties er zonder al te veel werk erop te zetten zijn, uiteraard wel alles origineel, dus niet dat Autostyle-spul.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de site staat ergens een VIN code decoder; vul je nummer in en er rolt allerlei info uit. Voor origineel geleverde opties moet je dus sowieso de dealer bellen of de eerst eigenaar opsporen.
Ik ben ook wel benieuwd of alle voorbedrade auto's ook gelijk zijn voorbedraad, dus is dat bij een 740 of een 960 hetzelfde?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De 960 is voorbereid voor cruise control. De bekabeling ligt er dus al. En is slechts met moeite van de rest van de kabelboom te scheiden. Wordt dus in 99,99% van de gevallen niet gedemonteerd als CC uit de auto gehaald wordt.
groetjes
Mathy