CDV (Guard II) weetjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2010 10:11 #1278623
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weetje 5
Toen ik gisteren thuis kwam lag de handzender reeds op de mat. Meteen uitgeprobeerd en ja hoor, hij doet het weer. Grote klasse Bas!
Alleen nu deed één van de andere twee het niet meer. 3 bliepjes. Oh ja, dat betekent dat de batterijtjes leeg zijn, heb ik dat ook meteen een keer meegemaakt. Ik had bij het setje ook een blistertje met nieuwe batterijtjes gekregen en kon ze dus vervangen. Resultaat: Ik heb nu maar liefst 4 werkende remotes bij mijn AB setje. Omdat ik degene die Baseman gerepareerd heeft al had afgeschreven had ik n.l. alvast een reserve aangeschaft. Geeft niets, heb ik ook nog een reserve-reserve, en voor de rest van mijn auto's leven waarschijnlijk wel werkende afstandsbediening.
Van één van de handzenders ontbreekt trouwens het riempje voor de sleutelring. Weet iemand hoe je zo'n riempje over zet? Ik kan zo 1-2-3 niet zien hoe dat vast zit, moet het kastje uit elkaar?
Dan weetje 5:
5. De plafondverlichting werkt ook samen met het relais van de AB. Ik kwam er gisteren ineens achter dat ik nu 'instap-vertraging' in de binnenverlichting heb. Was me eerder nog niet opgevallen. Het gebeurt alleen als de deuren ontgrendeld worden met de afstandsbediening.
Geinig, want die instap-vertraging stond nog op mijn verlanglijstje, weliswaar niet hoog, maar ik heb hem er dus bij deze afgestreept.
Alleen nu deed één van de andere twee het niet meer. 3 bliepjes. Oh ja, dat betekent dat de batterijtjes leeg zijn, heb ik dat ook meteen een keer meegemaakt. Ik had bij het setje ook een blistertje met nieuwe batterijtjes gekregen en kon ze dus vervangen. Resultaat: Ik heb nu maar liefst 4 werkende remotes bij mijn AB setje. Omdat ik degene die Baseman gerepareerd heeft al had afgeschreven had ik n.l. alvast een reserve aangeschaft. Geeft niets, heb ik ook nog een reserve-reserve, en voor de rest van mijn auto's leven waarschijnlijk wel werkende afstandsbediening.
Van één van de handzenders ontbreekt trouwens het riempje voor de sleutelring. Weet iemand hoe je zo'n riempje over zet? Ik kan zo 1-2-3 niet zien hoe dat vast zit, moet het kastje uit elkaar?
Dan weetje 5:
5. De plafondverlichting werkt ook samen met het relais van de AB. Ik kwam er gisteren ineens achter dat ik nu 'instap-vertraging' in de binnenverlichting heb. Was me eerder nog niet opgevallen. Het gebeurt alleen als de deuren ontgrendeld worden met de afstandsbediening.
Geinig, want die instap-vertraging stond nog op mijn verlanglijstje, weliswaar niet hoog, maar ik heb hem er dus bij deze afgestreept.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2010 11:14 #1278629
door V700 register
In de gevallen met een plastic riempje, heb je een boortje en lijm nodig, want dan moet je het dopje achterop eruit boren en weer vast lijmen, daarna. Gelukkig gaan de plastic riempjes nagenoeg nooit stuk, lederen wel.
Beantwoord door V700 register in topic Niet.
Niet, behalve bij de varianten met leder bandje.In het geval van de remote die ik jou stuurde, waar inderdaad het riempje van ontbrak bij aankomst, kun je met een 5 eurocent munt, op de plaats waar het riempje erin moet, de beide helften open wippen en er een riempje in zetten. Pietjeprecies schreef : Van één van de handzenders ontbreekt trouwens het riempje voor de sleutelring. Weet iemand hoe je zo'n riempje over zet? Ik kan zo 1-2-3 niet zien hoe dat vast zit, moet het kastje uit elkaar?
In de gevallen met een plastic riempje, heb je een boortje en lijm nodig, want dan moet je het dopje achterop eruit boren en weer vast lijmen, daarna. Gelukkig gaan de plastic riempjes nagenoeg nooit stuk, lederen wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2010 01:57 #1283860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weetje 6
Om het verhaaltje even compleet te maken: Gisteren heb ik de CDV-schakelaar van de bestuurdersdeur omgewisseld met de vijfdraads motor/actuator.
Ik snap nu waarom ik nooit een duidelijke beschrijving gevonden heb van het in- of uitbouwen van zo'n ding: het is bijna niet te beschrijven. Ongelofelijk, wat een gepiel. Het inbouwen was nog het leukst: op de tast onthouden hoe iets wat je niet kunt zien, en waar je nauwelijks bij kunt, gemonteerd zat. Wat ook niet hielp is dat het mechanisme op de foto hierboven, dat ik als voorbeeld dacht te gebruiken, van een 960II is. Daarbij gaat de binnen handle bovenlangs en niet onderlangs zoals bij een 940. (Mocht er nog iemand verlegen zitten om zo'n slotmechanisme voor een 960II/S-V90 dan is deze gratis op te halen in Apeldoorn.)
Maar goed, het werkt nu, op alle deuren, dus ik ben trots en de koning te rijk.
Weetje 6, een tipje van de inbouw-sluier: Het hele slot moet er uit om de CDV-unit eraf te kunnen halen. Je moet dus de slotplaat aan de buitenkant van de deur eraf halen en het torxje dat vervolgens tevoorschijn komt ook. Daarna wordt het slotmechanisme 'alleen' nog door al z'n stangetjes en armpjes op z'n plaats gehouden. Ik heb ook nog het stuk kunststof ruit-geleider in de deur opzij getrokken. Zit vast met twee torxjes ietsje lager dan de slotplaat aan de buitenkant van de deur. Toen ik dat gedaan had kon ik er redelijk bij. Ik blijf echter vermoeden dat E.T. een handje geholpen heeft in de Volvofabriek ten tijde van de originele montage.
Ik snap nu waarom ik nooit een duidelijke beschrijving gevonden heb van het in- of uitbouwen van zo'n ding: het is bijna niet te beschrijven. Ongelofelijk, wat een gepiel. Het inbouwen was nog het leukst: op de tast onthouden hoe iets wat je niet kunt zien, en waar je nauwelijks bij kunt, gemonteerd zat. Wat ook niet hielp is dat het mechanisme op de foto hierboven, dat ik als voorbeeld dacht te gebruiken, van een 960II is. Daarbij gaat de binnen handle bovenlangs en niet onderlangs zoals bij een 940. (Mocht er nog iemand verlegen zitten om zo'n slotmechanisme voor een 960II/S-V90 dan is deze gratis op te halen in Apeldoorn.)
Maar goed, het werkt nu, op alle deuren, dus ik ben trots en de koning te rijk.
Weetje 6, een tipje van de inbouw-sluier: Het hele slot moet er uit om de CDV-unit eraf te kunnen halen. Je moet dus de slotplaat aan de buitenkant van de deur eraf halen en het torxje dat vervolgens tevoorschijn komt ook. Daarna wordt het slotmechanisme 'alleen' nog door al z'n stangetjes en armpjes op z'n plaats gehouden. Ik heb ook nog het stuk kunststof ruit-geleider in de deur opzij getrokken. Zit vast met twee torxjes ietsje lager dan de slotplaat aan de buitenkant van de deur. Toen ik dat gedaan had kon ik er redelijk bij. Ik blijf echter vermoeden dat E.T. een handje geholpen heeft in de Volvofabriek ten tijde van de originele montage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2010 08:52 #1283880
door V700 register
Ik had de eerste keer ook alles uit de deur getrokken, maar dat is dus niet persé nodig
(sorry)
Beantwoord door V700 register in topic Tip 6a.
Als je de slotplaat eraf haalt, kun je zonder verder iets los te maken, de onderste van de twee kruiskopjes <strike>torxen</strike> losmaken, met de standaard schroevendraaier uit de set.De tweede kun je bereiken, precies door een gaatje in de staalplaat aan de binnenkant van de deur.Op deze manier hoef je de ruitgeleider niet los te nemen en kunnen de stangen gewoon blijven zitten.Pietjeprecies schreef : Weetje 6, een tipje van de inbouw-sluier: Het hele slot moet er uit om de CDV-unit eraf te kunnen halen.
Ik had de eerste keer ook alles uit de deur getrokken, maar dat is dus niet persé nodig
(sorry)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2010 22:58 #1283939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter kijken
Kennelijk heb ik dus iets heel moeilijk gemaakt wat ook makkelijk kan, dan... Ik zal de volgende keer dat ik weer daar in de buurt moet zijn - hopelijk duurt dat nog even - wat beter kijken, want zo als jij het beschrijft kan ik het me niet herinneren. Maar je bent er al vaker geweest dan ik, dus...
Het motortje zat overigens vast met kruiskopjes, niet met torxjes. Ook bij het motortje dat ik gekocht had met het 960 mechaniek.
Het motortje zat overigens vast met kruiskopjes, niet met torxjes. Ook bij het motortje dat ik gekocht had met het 960 mechaniek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2018 21:19 #1446286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontvanger/relais 9177999 (zonder alarm) met twee remotes
beste
ik ben exact naar deze remotes op zoek, maar kan ze nergens vinden dus kunt u mij daar misschien bij helpen?
ik ben exact naar deze remotes op zoek, maar kan ze nergens vinden dus kunt u mij daar misschien bij helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam