CDV (Guard II) weetjes
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
</div><div> </div><div>Mag ik eens vragen hoe hij dat doet?En die kapotte, ligt ie al in de kliko, of mag ik je vragen die naar mij te sturen?Ben wel eens benieuwd wat de Guard tester ermee kan, namelijk.</div><div> </div><div>Pietjeprecies schreef : <div> </div><div>Goed, wij togen dus aan het werk om een tweede werkende remote te vinden voor mijn set. Eerst had Wouter vakkundig vastgesteld dat de oude remote inderdaad overleden was.
</div><div> </div><div>En ter aanvulling:Als ie drie keer piept, of helemaal niet meer, zijn gewoon de batterijen leeg, en in geval van geen piep, de remote mogelijk defect, maar dat laatste had je an vermeld.</div><div> </div><div>Mocht je er trouwens een handzender kopen, let er dan op, of de handzender wel met je relais communiceerd.De relais zijn er in de smaken 1 tot en met 9, soms nog a of b variant en de remotes zijn er in een smaak of 6, uiterlijk allemaal hetzelfde.Helaas is de kans dat een willekeurig nummer relais werkt, met een willekeurig gekozen remote, behoorlijk kleiner dan de helft, zal ik maar zeggen.</div>Pietjeprecies schreef : 2. Er zit geen ledje op deze handzendertjes, maar je kunt wel horen of hij iets doet, dus ook zonder dat je bij de auto bent: Wanneer je op een knopje drukt geeft een werkende remote een zacht klikje/bliepje. Een kapotte geeft geen geluid of zoemt/kraakt dan heel zachtjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Past volgens Vadis in de 940.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De set is in zoverre niet compleet, dat de deur-solenoid er niet bij zit, die komt dan nog bovenop de 165 euro, die de set kost. Volgens mij past ie ook niet zondermeer in de 7-serie, omdat simpelweg de relaisvoet er niet in zit, waar het relais in moet.Voor de compleetheid, zou je trouwens ook nog op zoek moeten naar het LED-je, op je rooster.Pietjeprecies schreef : Past volgens Vadis in de 940.
@Pieter: Doet jouw auto ook knipogen, als je hem op slot doet met de AB, of ervanaf haalt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
</div><div>Ja, ik was al van plan om je om een 2nd opinion te vragen. Ik kan hem wel in een bubbeltjes-envelop stoppen en naar je toe sturen.</div><div>Wouter deed overigens niets anders dan luisteren, dus misschien had ik 'vakkundig' meteen tussen aanhalingstekens moeten zetten. </div><div>Het zou natuurlijk kunnen zijn dat die remote niet de goede frequentie heeft, maar volgens degene van wie ik het setje gekocht heb (verenigingslid overigens) heeft het wel gewerkt. Batterijtjes heb ik uitgewisseld met de werkende remote zonder resultaat, d.w.z. de werkende bleef werken en de niet-werkende deed nog steeds niets.</div><div> </div><div>Baseman schreef : Mag ik eens vragen hoe hij dat doet?<div>En die kapotte, ligt ie al in de kliko, of mag ik je vragen die naar mij te sturen?Ben wel eens benieuwd wat de Guard tester ermee kan, namelijk.
</div><div>Dat was ook de reden dat ik bij aanschaf meteen samen met verkoper getest heb. Ik geloof dat we er drie geprobeerd hebben voordat we een werkende hadden. We konden niet anders dan trial & error omdat de codes van de remotes afgesleten waren.</div><div> </div><div>Baseman schreef : Mocht je er trouwens een handzender kopen, let er dan op, of de handzender wel met je relais communiceerd.De relais zijn er in de smaken 1 tot en met 9, soms nog a of b variant en de remotes zijn er in een smaak of 6, uiterlijk allemaal hetzelfde.Helaas is de kans dat een willekeurig nummer relais werkt, met een willekeurig gekozen remote, behoorlijk kleiner dan de helft, zal ik maar zeggen.
</div><div>Ja, dat stond trouwens ook al in de topic start.</div>Baseman schreef : Doet jouw auto ook knipogen, als je hem op slot doet met de AB, of ervanaf haalt?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vertel eens wat het verschil is tussen al die versies? Word indertussen wel nieuwsgierig. En m'n stapel "nog in te bouwen" is al een tijdje niet meer gegroeid.Baseman schreef : De relais zijn er in de smaken 1 tot en met 9, soms nog a of b variant en de remotes zijn er in een smaak of 6, uiterlijk allemaal hetzelfde.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verschillen zitten in functies voor zover ik heb kunnen achterhalen.Mathy schreef : Vertel eens wat het verschil is tussen al die versies?
Zo is er bijvoorbeeld de functie re-set, die er tot een bepaald moment niet in zat en ik meen na 4a aanwezig is.Daarbij is er ook nog een dead-lock functie, die er bij enkele typen wel, maar bij andere niet in zitten.
Ben het nog aan het inventariseren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan zo gauw even niet achterhalen wat ie moet doen (KBR-1000Y), maar dat ie los ligt, lijkt me niet goed.
Dus, vastgesoldeerd en ingeleerd op een relais 9148882, duits relais, type 1a, en werkt weer als een zonnetje
Hopelijk vanavond weer op de terugweg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sorry, ik kon het niet laten. Ben hem tegen gekomen in een pdf op internet. Die beschrijft hem als Main System Clock Ceramic Resonator van Kyocera.Baseman schreef : Ik kan zo gauw even niet achterhalen wat ie moet doen (KBR-1000Y) ...
groetjes
Mathy
PS als je de PDF wilt hebben geef je maar een gil. Zo niet dan wis ik hem van m'n computer. De datasheet gaat overigens over twee chips van NEC. De KBR-1000Y wordt slechts één keer genoemd in de sheet.