Mysterieus Guard-alarm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 00:47 #1275409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knopen

mvloo schreef : Maar goed, ik ga daarvoor eerst wel ff battertije vervangen.

Die heb ik nog liggen, mocht je ze nog moeten kopen. Die knoopjes kosten 4,95 bij de dealer......ahum....
Oh, en let op met dichtschroeven van het kastje, in dit geval is niet vast=vast geldig, maar dicht is dicht en dan moet je hem echt niet vaster draaien.Als de pin waar de schroef in zit breekt, kan ie niet meer dicht en blijven de batterijen niet meer zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 15:25 #1275442 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic OK
Oh kijk aan! Kun je mij nieuwe toesturen? Leuke dealerprijs idd...
Dan weet ik na vervanging dat dat iig goed zit. En misschien (hopelijk!) gaan de deuren dan netjes op slot!

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 00:50 #1292374 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Nieuw
Goed. Verrassing vandaag! Auto heeft 5 dagen stilgestaan (en beheerd) elders. Ik kom aan, knippert het alarmdriehoekje in de A-stijl sneller (statusdiode A). Lijkt er dus op dat de auto vanaf nu uit de service mode is gegaan - hoewel ik de afstandsbediening niet eens gebruik omdat er dan niets hoor- of zichtbaars gebeurt.
Toevallig heb ik deze week een extra AB aangeschaft met boekje, dus dacht aan een storing. De drie lusindicatoren knipperen mee met statusdiode A al is dat niet fel. Dus of ze worden verlicht omdat A zo fel knippert of dat hoort zo. Stilstaand, rijdend, deur open, hij blijft dit doen. Auto rijdt er niet minder om maar het maakt me nieuwsgierig en wil de boel zolangzamerhand oplossen en gewoon iig met de AB werken. Met of zonder alarm, dat deert me niet.
Zal anders morgen anders ff kort filmpje maken, zodat het duidelijk hoe ie knippert.
Eerst naar VKB

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 19:36 #1292446 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Video
Hier een videootje van hoe Guard er nu aan toe is:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 20:16 #1292452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke?
Dat zijn de twee statusdioden toch? A1 en A2
kort-kort-lang-kort-kort-lang-kort-etc, toch?Of stopt de weergave en gaat ie na een paar seconden weer opnieuw in een cyclys van 5?

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 21:32 #1292472 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic A1
Ja A1 en A2, linkergedeelte.
Hij  blijft doorgaan. Zoals het videootje laat zien, zo doetie nu dag/nacht,open/dicht/uit/aan. Eerst was de pauze langer, namelijk dit:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2010 21:56 #1292478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreend

mvloo schreef : Liefhebbers!
Sinds begin april ben ik naast mijn 940 in het bezit van een 960 facelift uit 95 en met 350k ervaring. Naast nieuwe USA knippers en een SC-801 bigfront heb ik nog Saturnuswielen klaarliggen en een paar klusjes op de rol staan (dashboardverlichting, airco, stoelverwarming, etc.). Maar, na het door een relatie laten vertroetelen van mijn in- en exterieur steekt er iets de kop op waar ik graag vanaf wil; het alarm lijkt opeens iets te willen zeggen.
De 960 heeft een rechthoekig grijs kastje met een enkele knop en een LED-je. Er zit een driehoekje op de A-stijl en op de rechterspeaker een rood lampje. Toen ik de auto kocht (Hennes), was het driehoekje altijd gedoofd. De deuren reageren niet op de AB dus ik gebruik braaf het portierslot. Sinds ik mijn auto heb laten vertroetelen rijd ie weliswaar als tevoren, maar knippert het driehoekje, met 4 korte pulsen, met na 2 pulsen een kleine onderbreking en na 4 stuks even 1.5 tot 2 seconden niets. Een soort hartslag! Dit blijft-ie nu steeds doen, ook met contact aan en als ik rijd. (Filmpje:

)
Grote vraag: wat betekent dit? In de handleiding kan ik dit gebaar niet vinden. Misschien een tip: auto heeft op een trailer gestaan. Maar nogmaals, het driehoekje brandde nooit. Weet ook niet hoe 'mijn' poetser dat voor elkaar heeft gekregen oid. Zag trouwens wel dat bij de accu een stekker los zit met een zekering, die komt van het alarm was. Maar dat was al zo toen ik m kocht en misschien van de hoorn? Heb m er nog nooit ingestoken.
Reden waarom ik er graag vanaf wil: mijn accu was na 4 dagen vrijwel leeg. Startkabels was enige remedie op m op 5 mei te ontwaken. Dit weekend staat de 960 in Rijswijk ivm werk,  ik hoop maandag wel weg te kunnen rijden. Is er soms ook een zekering die ik kan lostrekken om de boel te sussen?

Volvo 940 2.3 GL sedan aut. '92, 322k, kleur 214. - Volvo 960 3.0 24V Ambassador '95, 354k, kleur 429

Vreemd dit heb ik ook, auto in juli gekocht 2maanden lang branden de ledlampjes niet met het afsluiten van de auto nu wel een paar weken, gaan wel uit als je de auto open maakt en soms gaat het alarm  spontaan af
misschien door het weer, accu is goed en de auto staat ook soms 5 dagen stil
Groet Kilat 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC