Mysterieus Guard-alarm

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:29 #1080865 door Mark van Loo (GAST)
Mysterieus Guard-alarm is gemaakt door Mark van Loo (GAST)
Liefhebbers!
Sinds begin april ben ik naast mijn 940 in het bezit van een 960 facelift uit 95 en met 350k ervaring. Naast nieuwe USA knippers en een SC-801 bigfront heb ik nog Saturnuswielen klaarliggen en een paar klusjes op de rol staan (dashboardverlichting, airco, stoelverwarming, etc.). Maar, na het door een relatie laten vertroetelen van mijn in- en exterieur steekt er iets de kop op waar ik graag vanaf wil; het alarm lijkt opeens iets te willen zeggen.
De 960 heeft een rechthoekig grijs kastje met een enkele knop en een LED-je. Er zit een driehoekje op de A-stijl en op de rechterspeaker een rood lampje. Toen ik de auto kocht (Hennes), was het driehoekje altijd gedoofd. De deuren reageren niet op de AB dus ik gebruik braaf het portierslot. Sinds ik mijn auto heb laten vertroetelen rijd ie weliswaar als tevoren, maar knippert het driehoekje, met 4 korte pulsen, met na 2 pulsen een kleine onderbreking en na 4 stuks even 1.5 tot 2 seconden niets. Een soort hartslag! Dit blijft-ie nu steeds doen, ook met contact aan en als ik rijd. (Filmpje:
)
Grote vraag: wat betekent dit? In de handleiding kan ik dit gebaar niet vinden. Misschien een tip: auto heeft op een trailer gestaan. Maar nogmaals, het driehoekje brandde nooit. Weet ook niet hoe 'mijn' poetser dat voor elkaar heeft gekregen oid. Zag trouwens wel dat bij de accu een stekker los zit met een zekering, die komt van het alarm was. Maar dat was al zo toen ik m kocht en misschien van de hoorn? Heb m er nog nooit ingestoken.
Reden waarom ik er graag vanaf wil: mijn accu was na 4 dagen vrijwel leeg. Startkabels was enige remedie op m op 5 mei te ontwaken. Dit weekend staat de 960 in Rijswijk ivm werk,  ik hoop maandag wel weg te kunnen rijden. Is er soms ook een zekering die ik kan lostrekken om de boel te sussen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:35 #1275394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke?

mvloo schreef : maar knippert het driehoekje, met 4 korte pulsen, met na 2 pulsen een kleine onderbreking en na 4 stuks even 1.5 tot 2 seconden niets. Een soort hartslag! Dit blijft-ie nu steeds doen, ook met contact aan en als ik rijd.

Da's dus een Guard I systeem.Welke diode knippert er, om precies te zijn?Er staat de aanduiding I, II of III bij.
Of gaat het om de status-LED's achter het glaasje, zal ik maar zeggen, dat zijn er twee als het goed is.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:46 #1275395 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic status
Goeie vraag Bas, het zijn idd de status-LED's achter het glaasje. Die drie diodes eronder branden niet echt mee, al worden ze beetje bijgeschenen als de boel erboven knippert.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:48 #1275396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knippers.

mvloo schreef : Goeie vraag Bas, het zijn idd de status-LED's achter het glaasje. .

Weet je zeker dat ie 4 keer knippert, dan even niet, dan 2 keer en vervolgens na korte rust weer opnieuw?Alle signalen even lang?

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:52 #1275397 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Hij
Hij knippert in totaal 4 x en dan met 1.5 a 2 sec pauze, maar na 2 pulsen (van die 4) is er een kleine onderbreking, dus hij knippert niet vier keer strak achter elkaar. Deed mij denken aan een hartslag.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:55 #1275399 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic FILMPJE
Filmpje!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 23:58 #1275401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelijk?

mvloo schreef : Hij knippert in totaal 4 x en dan met 1.5 a 2 sec pauze, maar na 2 pulsen (van die 4) is er een kleine onderbreking, dus hij knippert niet vier keer strak achter elkaar. Deed mij denken aan een hartslag.

Dus hij oet dit:
xxx   xxx         xxx   xxx          xxx   xxx  etc.(waarbij 3 x-jes 1 signaal voorstelt.
Hij geeft je dus aan, dat het alarm in een specifieke stand staat.
Knipperen ze beiden tegelijk?Of eerst status LED 1 en vlak erna status LED 2, pauze en dan repeteert het verhaal zich?Of knipperen ze beide exact gelijk?

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 00:02 #1275402 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic ze
Ze knipperen beiden tegelijk. Net ff filmpje gemaakt, ter verduidelijking.
Ik dacht nog van hmm misschien even in servicemode zetten maar dan moet je de AB gebruiken en daar lijkt ie niets mee te doen. LED op AB brandt wel maar heb gelezen dat dat niet veel zegt :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 00:21 #1275405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Servicestand.

mvloo schreef : Ze knipperen beiden tegelijk. Net ff filmpje gemaakt, ter verduidelijking.

Volgens mijn boekwerk, staat ie dan al in de servicestand.Als het goed is kun je hem, met alle protieren gesloten (let ook op de kofferbak en motorkap) gewoon op alarm zetten (1 keer op de knop op de AB drukken), waarbij de servicemode uit gaat en het alarm erop.Alarm kan daarna weer gewoon gebruikt worden.
In theorie.............

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 00:33 #1275407 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic OK
Interessant. Alleen vraag ik me dan af waarom ie eerst helemaal nooit knipperde! Ik dacht nog van hmm zou ie die stekker bij de accu hebben aangesloten, maar neen.
De AB heeft het sinds ik m heb eigenlijk nooit gedaan. Slechts toen de accu op zn laatste volts liep en ik de AB voor de ontvanger hield hoorde ik iets van zwak geklik bij de sloten. Dat gaf eenmalig iets van hoop. Maar goed, ik ga daarvoor eerst wel ff battertije vervangen. Misschien dat motorkap ook niet helemaal goed sluit, of de sensor daarvan dat vindt. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC