cruisecontrol 940GLE op 740GL?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2010 09:49 #1274343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor het mooie...
zou je de aluminium grondplaat, het afdekkapje en de rechter hendel ook mee moeten kopen/krijgen/nemen. Als het een sloopauto is, moet je de kabel van de CC natuurlijk intact laten en in zijn geheel eruit halen (dat lijkt me duidelijk:-) en dan knip je de stekkers met 10 cm kabels er nog aan van de rechter kabelboom (ruitensproeiers en -wissers) en het restant van de linker kabelboom (richtingaanwijzers, alarmlicht en groot licht. Dan werkt ook alles meteen, zoals de alarmverlichting en de het mechanische resetknopje voor de richtingaanwijzers. De enige modificatie is dan het overzetten van de afgeknipte stekkers met een paar AMP-verbinders. Wie heeft er een foto van de alu grondplaat van de 900 serie?
PS: vergeet niet om de aluminium basisplaat bij je pedalen mee te nemen. (of even controleren of die er al niet in zit  in je 740, je moet dan loze gaten van ongeveer 15mm uit mijn hoofd, met een uitsparing in de aluplaat hebben) Als je alleen de luchtschakelaars met slangen meekrijgt, kun je ze niet boven je pedalen monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2010 01:08 #1274418 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voorbekabeling
Hallo Xenia
Latere 940's waren al deels voorbedraad voor CC.  Die "voorbekabeling" moet je meenemen naar de andere auto, anders kom je wat kabels tekort.  Ik meen me overigens te herinneren dat ik iets van € 33 of € 35 euro betaald heb voor de kabelboom.  Stekkers kun je overigens vaak met wat moeite (varieert van keer tot keer) wel zonder schade losmaken van de kabels, zodat die kabels gemakkelijker door het schutbord passen.
Over het algemeen verschilt het steuntje waar de balg van de CC op gemonteerd wordt per motortype.  
Er zijn overigens ook 960's geleverd zonder min knopje.  Op een sleuteldag in Gemert was nog niet zo heel lang geleden iemand met een 965 met maar één knopje op de korte kant van de knipperlichtschakelaar.
groetjes
Mathy
PS nu jullie beiden een vierkante Volvo hebben en beide aangemeld zijn op deze site, vind ik wel dat minstens een van jullie twee lid van de vereniging moet worden. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC