Te lage spanning

  • Roger Smeets
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2010 10:12 #1273951 door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic lampje oplichten
Ja, bij het op contact zetten licht het lampje op. Het is dus niet stuk. Vreemd genoeg gebeurd dit niet altijd als de motor even gedraaid heeft. Als je de motor dan stopt en daarna op contact zet brandt het lampje niet altijd. Ik denk dat ik eerst maar eens even het advies van Pierre ga opvolgen en de spnningsregelaar met koolborstels ga vervangen. Het klinkt niet als een moeilijk werkje. Daarna even verder kijken. Gezien het soms wel/niet oplichten van het laadstroomlampje heb ik wellicht nog een probleem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Roger Smeets
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2010 10:15 #1273952 door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic 164
een jaar of 10 geleden heb ik ook eens (even) een 164 gehad. Bij de mijne (uit 1973) ging het laadstroomlampje heel lechtjes branden als de motor stationair liep. Als je gewoon reed, ging het lampje uit. Mij is toen verteld dat dat "een kwaaltje" was van de 164. Had iets te maken met een te dunne kabel van de dynamo naar de accu of zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2010 10:36 #1273956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linkje

rsmeets schreef : spanningsregelaar met koolborstels ga vervangen. Het klinkt niet als een moeilijk werkje.

Staat <a href="/node/30351">hier</a> beschreven. Ik verwacht dat er in de 780 een andere dynamo zit, maar wellicht een aardige leidraad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Roger Smeets
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2010 23:10 #1274120 door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic spanningsregelaar
Spanningregelaar incl. koolborstels vervangen en het probleem is opgelost. Als de motor draait staat de voltmeter weer op 13V of zoiets, in ieder geval ruimt boven het rode vakje van 11V. Vreemd is wel nog dat mijn laadstoomlampje soms wel, soms niet brand bij motor uit en op contact. Dat zal dan waarschijnlijk ergens een slecht contact zijn of zo denk ik.
Het vervangen van de spanningsregelaar was overigens een fluitje van een cent. Twee boutjes los en weer vastschrijven. Kosten 30 euro voor een originele Bosch. Niet bij de dealer maar bij een dynamo specialist gekocht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2010 15:52 #1274161 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: spanningsregelaar

rsmeets schreef : Spanningregelaar incl. koolborstels vervangen en het probleem is opgelost. Als de motor draait staat de voltmeter weer op 13V of zoiets, in ieder geval ruimt boven het rode vakje van 11V. Vreemd is wel nog dat mijn laadstoomlampje soms wel, soms niet brand bij motor uit en op contact. Dat zal dan waarschijnlijk ergens een slecht contact zijn of zo denk ik.
Het vervangen van de spanningsregelaar was overigens een fluitje van een cent. Twee boutjes los en weer vastschrijven. Kosten 30 euro voor een originele Bosch. Niet bij de dealer maar bij een dynamo specialist gekocht

Oei......de mijne kostte E 11,- niet origineel Bosch maar doet ook prima wat ie moet doen(zonder Bosch icoontje)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD