Nieuwe koelwater tempsensor doet raar...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2010 19:18 #1268081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mijn schema (95-) moet er een geel-wit en een geel-zwart draadje heen gaan. Geel-wit moet op pin 1 van de stekker (staat er wel in, als het goed is), geel-zwart moet op pin 2 en zou met massa voorverbonden moeten zijn. Als je een multimeter hebt met doorgangstest zou je dat door kunnen meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2010 00:28 #1268136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2010 06:37 #1268140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry
Sorry, met het schema voor mij neus maar half uitgelegd.Het draadje wat op pin 2 zit, is aan het andere eind bij de tellerunit met massa verbonden. Er loopt een printspoor over die flexibele printplaat dat met een draadje met een aan een massaklem zit, denk links van de voeten van de bestuurder. Het geel-zwarte draadje is met dat printspoor verbonden. Heb je een multimeter ? Die hebben vaak een stand waarbij je kunt testen of 2 punten elektrische verbinding hebben door een meetpunt op elk van die punt te zetten. Vaak klinkt er ook een piepje. Als je de ene meetpen op de massa houdt en de andere tegen het geel-zwarte draadje dan zou er heel lage weerstand moeten zijn (minder dan een paar ohm) en moet hij piepen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2010 21:55 #1268258
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
O.k. Henk duidelijk, dank je.Ik ga me dan toch maar eens een multimeter aanschaffen, heb het nu al zo vaak voorbij zien komen.
Moderators: Jerry Stam