Achterruitverwarming en verlichtingcontrolelampje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoop het maar ik durf het je niet te garanderen. Het relais controleert de stroom door de lampen aan de linkerzijde van de auto met de stroom door de lampen aan de rechterzijde van de auto. Is die niet gelijk => lamp stuk. Als aan beide kanten dezelfde lamp stuk is zijn de stromen wel lager maar ook nog hetzelfde. Denk dat het lampje dan niet aan gaat.Dimitri_ schreef : Ik kwam er achter dat aan de achterzijde bij beide uiterst linkse lampjes blijkbaar ook stadslicht zit. Deze was aan beide kanten stuk, vandaar dat het me nooit is opgevallen. Beide lampjes vervangen en ze doen het nu dus. Denk dat dat probleem nu verholpen is.
Je kunt elektriciteit vergelijken met een rivier. De spanning (volts) geeft het hoogteverschil aan tussen 2 plaatsen, de stroom (ampere) is daar het gevolg van. Hoe groter het hoogteverschil, hoe meer stroom er gaat lopen. Het hoogteverschil kun je meten, maar het maakt geen verschil of tussen die punten iemand de sluis heeft dichtgedaan waardoor er geen water meer stroomt. Overigens heb je ook nog weerstand (breedte van de rivier) etc.Dimitri_ schreef : Verder iemand nog een idee wat betreft de achterruit? Er loopt gewoon 14v over, gemeten over de polen. Heeft het nut om de weerstand te meten? Zegt dit iets? Of moet het gewoon in orde zijn als er 14v overheen loopt?
Terug naar jouw achterruit, die 14V (precies 14 of 13,5 en nog wat ?) die je meet heb je hoogstwaarschijnlijk bij een goede en slechte warmtedraad. Beste is even de weerstand te meten. Als de ruit warm wordt (wel merkbaar met dit weer) hoef je niet te meten, hij werkt dan gewoon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ruit wordt niet warm, dus zal morgen even de weerstand meten. Er loopt overigens niet precies 14v over, 13,5 nog wat inderdaad.
Overigens heb ik gisteren de koplampen er ook uit gehad, en sinds vandaag werkt mijn grootlicht indicator niet meer. Het is toch wat met die Volvo. Morgen even dashboardlampje controleren.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-