Airbags 960 niet geactiveerd?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk niet dat de auto stilstaand is aangereden. Of het moet door een loslopende boom/lantaarnpaal geweest zijn. De bumper is een behoorlijk scherpe V gevouwen, met de punt van de V naar de inzittenden toe. Krijg je volgens mij alleen voor elkaar als je zelf op iets puntigs rijd, of iets smals zoals een boom/paal.André Swart schreef : Totdat ik me bedacht dat 'ie waarschijnlijk gewoon geparkeerd is aangereden, oftewel: er zat gelukkig niemand in, auto niet op contact, en dus ook geen airbags. Hoop ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je het stuur niet hebt geraakt met je lichaam (lees: de gordelspanners konden de klap makkelijk opvangen omdat de (bots)snelheid niet hoog was) klapt de airbag er geheel niet uit.

Degene die de auto verkoopt is waarschijnlijk gewoon uit zijn veilige Volvo gestapt en had de airbag dus niet nodig. Wees blij dat een airbag er pas uitkomt als het nodig is, scheel heel veel pijn in je oren.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lijkt me een uiterst intelligente airbag dan.marnix schreef : Als je het stuur niet hebt geraakt met je lichaam (lees: de gordelspanners konden de klap makkelijk opvangen omdat de (bots)snelheid niet hoog was) klapt de airbag er geheel
Dus, die wacht tot je met je giechel op het stuur smakt en ploft dan alsnog.
Nee hoor, de zak ploft alleen bij bepaalde hoek en snelheid, heeft niets met het wel of niet stuur raken te maken.Zou anders een vrij nutteloze accessoire zijn, niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mwoah, het kruit in je gezicht is vervelender.marnix schreef : scheel heel veel pijn in je oren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat ligt ook aan het aantal airbags. De industrie is lang bezig geweest met het probleem dat je met meer airbags ook meer geluidsdruk creeert en de kans op gehoorschade daardoor groot is. Conclusie was uiteindelijk dat je beter doof dan dood uit een ongeluk kunt komen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het schijnt dat de airbags pas geactiveerd worden als de veiligheidskooi geraakt wordt maar dat laat ik graag aan de experts over.
Tot zover.
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals eerder genoemd is ook de aanrijdingshoek belangrijk; Als de auto, zoals in het geval van de 960, schuin op de boom klapt worden de krachten verdeeld. De kracht gaat in theorie vanaf het onmoetingspunt schuin richting bestuurder. Voor de sensoren betekent dat dus dat ze allebei ongeveer de helft van de botskracht meten en dus geen reden hebben gezien om de airbags te activeren.
Ik heb eens gelezen dat onder de 40 á 50km/u een airbag zelden ontploft (tenzij frontaal op een tegenligger wat de snelheid dan algauw verdubbelt)

Mijn zwager en zus reden ooit met 130km/u tegen een invoegende auto op en de airbag deden niets. Uit analyse bleek dat de klap dus niet hard genoeg was (ze reden een Omega van 2002).