Verlichting van de lichtschakelaar, wat is dit voor een lampje?
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Deze week reed ik 's-avonds in de Volvo, toen er bij de lichtschakelaar een groen lampje brandde. Een soort rechthoekje om het symbooltje van de stadslichten. Wie weet wat dit is, dit lampje heeft bij mij nooit eerder gebrand. Hoort dit gewoon zo en heb ik een slecht contactje?
Ik heb even gezocht op dit forum, maar niets kunnen vinden. Wel heb ik een dashboardfoto gevonden en bewerkt om duidelijk te maken welk lampje ik bedoel (is wel van een 960, maar vergelijkbaar lampje).
Ik kon in de handleiding trouwens ook niets vinden over dit lichtje.
Wie maakt me wijzer?
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
E.e.a. impliceert een slecht kontaktje inderdaad.
Vraag mij alleen even af, je zegt dat het lampje rondom de stadslichten brandde, maar was dat ook de verlichting die je op dat moment voerde?
En je foto staat er niet bij
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er hoort een groen raampje te gaan branden rondom de gekozen verlichtingsstand.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat is volgens mij niet altijd waar. Bij Skepp brand er ook alleen achter het middelste raampje een lampje, ongeacht op welke van de drie standen je kiest, er zit ook maar 1 lampje achterin wat het logisch maakt dat het werkt zoals ik omschrijf.EndlessQuest schreef : Dan is er misschien toch sprake van een los kontaktje.
Er hoort een groen raampje te gaan branden rondom de gekozen verlichtingsstand.
Bij de GK brand er een lampje in de tellerunit om aan te geven dat de verlichting aan staat, en helemaal niet in de schakelaar.
Misschien dat het per MY verschilt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Ik heb even gezocht op het forum en kwam een foto tegen van Erik's dashboard. Ff een stukje uit geknipt ter illustratie. Bij mij brandt het lampje dat ook op de foto brand, bij alle 3 de standen van de schakelaar. Althans donderdag, vandaag brandde er helemaal geen lampje.EndlessQuest schreef : Dat zegt hij volgens mij ook, dat hij als voorbeeld een foto van een 960 genomen heeft.
Er zit kennelijk een lampje achter deze schakelaar. Hoe kan ik de schakelaar demonteren, dan ga ik alles eens even schoonmaken (met name de contactjes)?
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-

succes