ACC (760GLE 1986) lijkt niet meer te werken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd een 760 GLE uit 1986 met automatic climate control, die het sinds deze week niet meer lijkt te doen.
De aanjager functioneert wel maar draait zelfs als ik de temperatuur op 30 graden zet op lage snelheid. Tot voor kort werkte alles nog wel naar behoren. Bij een koude start duurde het altijd een paar minuten voordat hij werkte maar als hij eenmaal werkte dan werd het goed warm in de auto. De ACC werkte tot en met afgelopen week. Ik reed ergens naar toe en de ACC werkte prima. Ik parkeerde de auto en toen ik daarna startte is de ACC vanaf het begin niet meer aangeslagen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Daarnaast functioneert mijn achterruitverwarming niet meer. Er staat wel spanning op de ruit maar er lijkt niets te gebeuren. De verklikker op het dashbord, die aangeeft dat de achterruitverwarming aan is, blijft ook branden terwijl deze voorheen na verloop van tijd uitging. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jan Martens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
.De houder waar zekering 16 in zit ziet deze er normaal uit? M.a.w. is ie niet "uitgezet" door de warmteontwikkeling?
Doet de ruitensproeier het nog en de toeter en de elktr. verst. spiegels ?
Ik lees het wel...

- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Kan even niet direct nog meer oorzaken verzinnen maar ik check Vadis nog even op eventuele kritische punten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met eenzelfde installatie heb ik het volgende meegemaakt:
1 stand blazen en geen airco - Steker aan de acherkant van de bediening van de ACC zat half los of een vacuum lek
Geen reactie bijtemperatuur verschillen - Temperatuur weerstand doorgeroest (ik heb er nog 1 liggen)
Daarnaast kan het uitblijven van een reactie op het bewegen van de schuif van de bediening ook voorkomen door het doorsmelten van het inwendige van de ACC bediening, dat bestaat uit een sleep contact dat via koperen strips gevoed wordt en bepaalt welke functie er geactiveerd wordt, de strips kunnen dus doorbranden.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de acc van auto. doorschuift naar de voorruit (dus helemaal naar rechts) hoor je dan (behalve gesis van het vacuum) ook een klik? Dat is nl. een relais die de blower spanning geeft en in dit geval dus het volle vermogen.
Of misschien is de stekker wel los gegaan bij de blower en dat is dan weer heel simpel gedacht,en als je daar toch zit met je hooft kun je er gelijk even de spanning/stroom meten die daar op staat of weer niet omdat het relais niet inschakeld omdat die zijn spanning niet krijgt van zekering 16 (ja hoor daar is ie weer !!)

- V700 register
- Nieuw lid
-
Laatst had ik iets soortgelijks: mijn blower deed niets meer totdat ik merkte dat hethdalhuisen schreef : Of misschien is de stekker wel los gegaan bij de blower en dat is dan weer heel simpel gedacht,en als je daar toch zit met je hooft kun je er gelijk even de spanning/stroom meten die daar op staat of weer niet omdat het relais niet inschakeld omdat die zijn spanning niet krijgt van zekering 16 (ja hoor daar is ie weer !!)
snoer dat bevestigd is aan mijn blower geknikt was.
Nadat ik het geheel weer netjes had vastgemaakt, had ik weer een prima(beter dan ooit) werkende
blower.
groet,
Jacow