Vreemd!? Lampjes branden ...akku, abs en srs.....update
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op een gegeven moment gaat de radio aan, de benzinemeter geeft weer signaal, abs-, akku- en srs-lampje gaan uit. Knipperende aircolampje ging uit naar een herstart van de motor. Hele rit naar huis (Noord Drenthe) geen last weer gehad.
Mijn vermoeden is akku of dynamo.........hebben jullie enig idee?
*Update*De accu is vervangen; de dynamo geeft voldoende (14V) laadstroom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit euvel komt me bekend voor, had precies hetzelfde, dynamo vervangen en alles werkte weer naar behoren.
Groetjes Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-

Het lijkt me duidelijk dat de accu ( in Brabant schrijven we dat met twee cc's) niet goed oplaad. Dat kan zijn dat hij aan vervanging toe is, of inderdaad doet de dynamo niet goed zijn werk. Je zou dit even moeten doormeten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/10245
- V700 register
- Nieuw lid
-
effe checken
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik had een paar maanden geleden dezelfde problemen: ABS en SRS lampje bleef branden. De verlichting brandde wel mar flakkerden een beetje.
Na vervangen van de dynamo was het probleem over.

Hans

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ondertussen heb ik de accu vervangen; deze was, na een meting, overduidelijk toe aan vervanging.Is het ook mogelijk om de dynamo door te meten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zeker en is niks moeilijks aan.HenkHof schreef : Lotgenoten,
Ondertussen heb ik de accu vervangen; deze was, na een meting, overduidelijk toe aan vervanging.Is het ook mogelijk om de dynamo door te meten?
[multi/volt]meter erbij pakken motor stationair laten draaien en rond de 2000 toeren, voltage moet rond de 14 volt liggen, bij/rond de 12-13 volt zou ik hem vervangen....ook handig is even op verschillende plekken meten: bij de accu polen, wat massa puntjes pakken en natuurlijk bij de dynamo zelf meten.dan weet je ook gelijk of er ergens 'verliezen' zijn door bv slechte/oude contactenGroeten,Gerben