Welke cd wisselaar? ( Ik heb nu een CT906 ipv de 503! )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet goed gelezen, denk ik, het is namelijk een CD-wisselaar-bedieningsunit, de knoppen tussen de radio en wisselaar, als de radio geen CD bedieningsfunctie heeft.Ding wisselt niks, is net zo groot als een equalizer, maar je hebt nog steeds, dezelfde 6-CD wisselaar nodig.whitehorse schreef : Ja, de CT-906 heb ik inmiddels in mijn auto, maar nu een vraagje over de 6 CD wisselaar: op de documentatiepagina radio's staat de wisselaar met nr CD-401.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En een CR906 met Alpine-wisselaar (6-cd's) inclusief kabel om 'm aan te sluiten.
Allebei zijn recent in goede, werkende staat uit mijn auto's gekomen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 10 CD wisselaar werkt niet met de Cx-906. Volgens mij zijn alle Volvo 6CD wisselaars goed. Alle Alpine wisselaars met een M in het typenummers ook, bijvoorbeeld de CHM-S630. Die M staat voor het M-bus protocol. Om M-bus wisselaars op je Cx-906 aan te sluiten heb je nog wel een extra adapter nodig (VOLIL of hoe het heet) die het Volvo protocol vertaalt naar het M-bus protocol. Da's meteen ook de reden waarom de nieuwere Alpine AI-net wisselaars niet geschikt zijn (met een A in het typenummer).Dus ja, een Alpine wisselaar kan, mits een M in het type en alleen via een adapter (wat meer is dan een simpel verloopkabeltje).marnix schreef : Ik heb nog een 10 cd-wisselaar liggen (met originele Volvo-kabel)
- V700 register
- Nieuw lid
-

de 10 cd-wisselaar zat op een CT-50? in mijn 240.
De CR906 met (alpine) 6 cd-wisselaar komt uit de P1800, er zit een juiste kabel bij, anders had het spulletje nooit gewerkt in mijn auto.
Een vele malen fraaier, handiger EN goedkopere oplossing is echter muziek over de Parrot laten gaan. (in de 240 en P1800 is dit mooi uit het zicht -maar wel zichtbaar indien nodig- weg te werken) Nu heb ik in de 240 de keuze uit: CD en radio (uit de normale Volvo radio) of jack-plug, USB-stick, I-pod adapter OF blue tooth rechtstreeks van de telefoon, zonder kabeltjes of andere onzin. Werkt fantastisch en klinkt ook zo. Bijkomstigheid is dat er ook nog gebeld kan worden.

De 10 cd-wisselaar en de CR906 met 6 cd-wisselaar zijn overigens te koop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar nu weet ik nog niet welk typenummer die wisselaar zou moeten hebben. (en of elke 6 wisselaar met Volvo erop oké is voor mijn CT906)?
@ Marnix: je hebt een PB!

- V700 register
- Nieuw lid
-

je hebt een PB retour!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vraag me af of een cd-wisselaar uberhaupt een typenummer heeft, volgens mij enkel een part-number. whitehorse schreef : aan allen!
Maar nu weet ik nog niet welk typenummer die wisselaar zou moeten hebben. (en of elke 6 wisselaar met Volvo erop oké is voor mijn CT906)?
Ken je die PS2 aansluitingen nog, op je muis en toetsenbord en zo?Elke wisselaar met zo'n zelfde maat plug of kabel (even qua maat-referentie, want hij past natuurlijk niet), past in je CT-series.