EGR temperatuur sensor
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Ter verduidelijking even een plaatje van het EGR-verhaal. De stekker waar het om gaat staat niet aangegeven. Die zou ergens rechtsonder te zien zijn waar hij dan aangesloten zou worden op de temperatuur sensor. Let wel; het gaat mij dus om de bedrading naar de auto en niet naar de sensor...als je begrijpt wat ik bedoel)
Bas van Aken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar vind je dan weer "choose from the list below" en kies Electrical: Circuits, Wiring, Relays, Switches
Daar vind je een link naar bedrading en zie je in een van de circuits een EGR die op pin 14 van je EZK zit.
Dit hoeft niet perse jou bedradingsschema te zijn maar ook die zijn op internet te vinden. Even doormeten en je weet het.
Waarschijnlijk vind je op deze site ook berdradings schema's, vraag een moderator of dat zo is.
Kijk eens rond op brickboard, erg leuk en leerzaam.
Succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas van Aken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht ik er aan toe komen zal ik het opzoeken (loop v/d week)
Intussen succes.

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bij draadbreuk kun je op beide punten de draden met dezelfde kleurcode controleren op weerstand.
Probeer een reset van de computer, zekering 1 er even tussen uit. De storing moet zich weer melden zodra de motor op temperatuur is gekomen. eerder werkt de egr nl niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mobaen schreef : Ik heb bemerkt dat alle toeters en bellen die zo langzaamaan aan het redblock zijn toegevoegd nogal eens zijn gemodificeerd, van plaats veranderd etc.
....of weggelaten zijn.
Voor zover ik weet heeft de B230FK geen EGR. Het spruitstuk is dicht op de plaats waar bij eerdere types de EGR aansluiting zat. -->> Onderzijde "bolletje" direct achter het gasklephuis.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
@Erik: Dat is dus wat ik bedoel. Maar de bijgevoegde tekening bij de start van dit topic is toch echt wat ik uit mijn eigen motorcompartiment heb getrokken. (Als ik wist hoe ik een foto bij dit commentaar zou kunnen voegen dan zou ik het ter geruststelling voor je hebben gedaan).Vandaar dat ik echt op zoek ben naar een goed schema of een stukje kennis wat bij iemand hier op het forum ligt, waar ik dan weer wat verder mee kom.
Alvast allemaal bedankt voor jullie reactie.
Bas van Aken

- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas van Aken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mobaen schreef : ....... Ik heb alleen nog geen schema gevonden voor een B230FK (1995). Ik heb bemerkt dat alle toeters en bellen die zo langzaamaan aan het redblock zijn toegevoegd nogal eens zijn gemodificeerd, van plaats veranderd etc. en dat maakt het wat lastig zonder het originele schema.
Leuke! Ik vind namelijk geen combinatie EGR/.....FK in de electrische schema's van '94 en '95.
Gaan we effe mee verder.....
@bas: als je wilt reageren met een foto erbij dan doe je dat met het "boompje" geheel links. Dit in het scherm wanneer je reageerd. Nadat je op het boompje klikt opend een venster. Rechts van "afbeelding" kies je het bladeren en weer opend een nieuw scherm. Hierin kan je een lokatie kiezen (bladeren) waarin de foto staat en deze uploaden. Deze zie je nu in het 2e scherm. Aanklikken en OK in het 1e scherm.
Je hebt nu een foto toegevoegd. Houd rekening met de afmetingen van de foto/foto's.
Groet,
Erik