Problemen met de speakers, 1 speaker geeft 1/3 van het geluid tov andere speaker

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 09:34 #1229034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de balansfunctie
Ik heb de balansfunctie inderdaad gezien. Maar het probleem ligt daar niet aan.(ik heb er al mee geexpirimenteerd) 
De andere helft van de printplaat(niet gevuld) is voor achter speakers helaas kan ik deze dus niet op de radio aansluiten.
Als de versterkerfunctie niet in de printplaat zit waar moet ik dan zoeken. Is de printplaat dan alleen voor de fijn tuning van het geluid?
In alle radio's zitten inwendige versterkers wie weet deze te vinden, en hoe zien deze er uit?
Ik ben zeer benieuwd. Als werktuigbouwkundige heb ik niet het meeste verstand van de electronica, een ieder zn vak!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 23:30 #1229141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels heb ik samen met
Inmiddels heb ik samen met een kameraad het probleem op een alternatieve wijze opgelost.
Onze aanpak is als volgt geweest. Duidelijk was dat het probleem niet in de bedrading zat maar ik de printplaat van de versterker of in de radio zelf. Door de draden van de boxen van uit de radio naar de printplaat om te wisselen bleek dat nu de andere box weigerde en dus het probleem verschoven was. Conclusie het probleem zit in de radio.
Na de behuizing gedemonteerd te hebben bleek dat er best wel veel electronica in de radio zat. Wat we wel zagen dat de bedrading voor de boxen-achter naar de connector liepen. Dus wij hebben de draden vanuit de radio die bedoelt zijn voor de achter boxen aan gesloten op de bedrading van de voorboxen op de printplaat van de versterker.
Het resultaat was dat wederom 1 speaker het maar voor 1/3 het deed, en weer dezelfde kant namelijk rechts. Na een ingeving gekregen te hebben hebben we de draden zo op de connector vanuit de radio naar de printplaat gesoldeerd dat de bijde draden van de linksvoor en linksachter aangesloten waren. Het resultaat: twee werkende speakers! Alleen het stereo effect zal het niet doen!  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC