Engelse radiofrequenties op SC-801

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 01:28 #1227132 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic hint hint
Hallo Bas

Baseman schreef : Alleen de US gebruikt rare frequenties.De rest van de wereld is gelijk. RDS is een europese 'vinding', de meeste radio's die voor europa geleverd zijn, daar werkt het dus op.

Heb je de verleiding kunnen weerstaan, om te onderzoeken wat het verschil is tussen een USA/Canada versie en de EU versie? Elektrisch cq. elektronisch gezien dus? Erg knap!
Tja en dan weet je natuurlijk ook niet of dat aan te passen is ...
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 12:37 #1227157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel.

Mathy schreef : Tja en dan weet je natuurlijk ook niet of dat aan te passen is ...

Ze zijn intern identiek, op 1 chipje na.Ik heb er het board in gezet van een SC-805, wat prima werkte.Onderzoek wees uit, dat de RDS-multiplexer chip op de US versie, due een andere is, dan de EUR versie.Het is een 16 pins IC, SMD, dus effe wisselen heb ik niet gedaan.
Volgende keer beter. De chip zelf is trouwens wel gewoon te bestellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 12:40 #1227364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoho, wo gehen Sie hin mit diesen Supermarktankaufen?

Volvo960_1993 schreef : ...groet, Mischa
(die praktisch alles online koopt,ook niet Volvo spullen, alleen de wekelijkse boodschappen (nog) niet :die doe ik in DLD)

Hallo, da sind Sie wieder, Herrn Mischa? Schon wieder ankaufen gemacht in Deutschland, nah? Können Sie hier bitte gleich Ihren Mehrwertsteuer bezahlen? Sind doch nicht alles Giften was Sie gekauft haben, nicht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 12:45 #1227366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EU-chip versus VS-chip

Baseman schreef : Onderzoek wees uit, dat de RDS-multiplexer chip op de US versie, due een andere is, dan de EUR versie.Het is een 16 pins IC, SMD, dus effe wisselen heb ik niet gedaan.

Oftewel: maakt niet uit welk type bigfront je in de USA koopt, de oneven frequentiestappen zijn om te zetten naar Europese norm, en door het wisselen van een (makkelijk verkrijgbare?) chip heb je volledige RDS op je radio?
Of mis ik nog een feature?
Dré, die dus toch stiekum nog steed op Ebay.com kijkt naar een mooie (en vooral goedkopere) bigfront voor zijn 960.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 13:06 #1227371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ja

André Swart schreef :

Volvo960_1993 schreef : ...groet, Mischa
(die praktisch alles online koopt,ook niet Volvo spullen, alleen de wekelijkse boodschappen (nog) niet :die doe ik in DLD)

Hallo, da sind Sie wieder, Herrn Mischa? Schon wieder ankaufen gemacht in Deutschland, nah? Können Sie hier bitte gleich Ihren Mehrwertsteuer bezahlen? Sind doch nicht alles Giften was Sie gekauft haben, nicht?

Het artikel versturen als een "gift" dat doet de verkoper uit eigen beweging, het is immers strafbaar. Veel US verkopers vermelden dan ook dat ze het item <u>niet</u> als "gift" versturen wanneer iemand daar om zou verzoeken.
Die mooie radio's op Ebay, je bedoelt zeker deze: cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll...A%3AIT&viewitem=
de verzendkosten zijn $42,- 
Maar geen (amerikaanse) RDS dus ook niet achteraf in te solderen neem ik aan.
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 13:08 #1227374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna goed.

André Swart schreef : ...door het wisselen van een (makkelijk verkrijgbare?) chip heb je volledige RDS op je radio?

Niet helemaal. De chip is wel verkrijgbaar, maar solderen wordt een enorme klus. Die chip zit aan de binnenkant van het systeembord in de radio en deze dient dan ook volledig gedemonteerd te worden, dit is het eerste deel wat in de radio wordt aangebracht, komt dus pas als laatste los. Dit nog los van het feit of je SMD kan solderen, dat is andere koek dan 'normaal'. Volgens mij is de basis-print trouwens ook nog een multi-layer, dan wordt het pas echt gezellig.Daarnaast is het natuurlijk niet zeker, of je aan de multiplexer alléén genoeg hebt.Ik zal eens kijken of ik de RDS (SMD!!) chip met prijs kan vinden.
Ik zou er niet aan beginnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 17:31 #1227402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt als een goed plan...
... dat 'niet aan beginnen'.
Mmmmm, bigfront van de link van Mischa (want die had ik inderdaad op het oog) zonder RDS, of toch nog even doorrijden en -luisteren op de VDO. Weet het nog niet...
Dré

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 18:00 #1227408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Persoonlijke voorkeur/keuzes altijd lastig.
Ok,RDS is idd makkelijk en zeker wanneer je veel naar de radio luistert en veel onderweg bent dan zou ik ook niet aan een radio zonder RDS beginnen.
Daarentegen, wanneer je de radio voornamelijk op korte stukken (regio/stadsritjes) aan hebt en wanneer je de lange stukken rijdt CD/MP3 luistert zoals in mijn geval is RDS geen must (ik mis het niet).
Ik probeer niemand over de streep te trekken of te overtuigen maar je <u>kunt</u> veel geld uitsparen en hiervoor bv ook nog een www.alpine-usa.com/US-en/products/produc...c.php?model=CHA-S634 aanschaffen (Ebay tussen de 60-100 euro), dan heb je een mooi setje.
Succes,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2010 22:06 #1262395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En een jaartje later...
... heb ik dan toch een Engelse SC801 gekocht. Omgerekend 30 euro inclusief verzending, daar wil ik het <a href="/node/30263">Premium Sound System</a> wel eens voor uitproberen... Leverancier zou de code meeleveren, en betaald via Paypal mocht het allemaal fake blijken te zijn (zoals vorig jaar). We zien wel! Of in dit geval: HOREN!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC