Groupbuy? H3 Autoglühlampe 12 Volt, 130 Watt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 09:27 #1225089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grootlicht + mistlampen aan
Grootlicht + mistlampen aan is nu al 6 x 100 watt en dat geeft al zo'n berg licht, dat ik bij nog meer straks 's-nachts een zonnebril op moet gaan zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 18:39 #1225129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 15 of 16
Ergens blijf ik toch een beetje een vonkentrekker van beroep.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 19:21 #1225132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

Pierre van Aert schreef : Grootlicht + mistlampen aan is nu al 6 x 100 watt

Beetje vervelend rijden, lijkt me, met je hand aan de grootlichtsein-hendel.Let maar eens op, je dimlicht gaat af als je grootlicht inschakeld terwijl dimlicht blijft branden als je met grootlicht seint.Dus, met twee handen aan het stuur 400 watt of met 1 hand los 600 watt.
Of heb ik dat alleen in min auto?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 20:29 #1225136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarring

Baseman schreef :

Beetje vervelend rijden, lijkt me, met je hand aan de grootlichtsein-hendel.Let maar eens op, je dimlicht gaat af als je grootlicht inschakeld terwijl dimlicht blijft branden als je met grootlicht seint.Dus, met twee handen aan het stuur 400 watt of met 1 hand los 600 watt.

<u>Ik</u> begrijp het niet meer, H4 is toch 80/100=dim/groot licht, waarbij het grootlicht gecombineerd wordt met de 100 watt H3? Dus wanneer men de mistlampen erbij aanzet toch 6 x 100 watt?
Ja, ik heb in de gebruiksaanwijzing van de 960 gekeken,en nee, snap het (nog) niet.
groet,
Mischa (seniel aan het worden op 38 jarige leeftijd)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 20:50 #1225139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poging.

Volvo960_1993 schreef : Ja, ik heb in de gebruiksaanwijzing van de 960 gekeken,en nee, snap het (nog) niet.

Stadslicht: 10 watt per kant.Dimlicht: 90 watt per kantGrootlicht (duplolamp): 100 watt per kantGrootlicht H3: 100 watt per kantMistlicht: 100 watt per kant
Dus, met stadlicht, dimlicht en mistlamp, zit je op 200 watt, per kant.Met stadslicht, dimlicht, mistlicht en seinend grootlicht zit je op 300 watt per kant.Met stadslicht aan, dimlicht opgeschakeld naar grootlicht (waarbij dimlicht dus uit gaat) en mistlicht 210 watt per kant.
Max haalbare is dus seinen met grootlicht, mistlicht aan, terwijl je met stadslicht en dimlicht rijd, 300 watt per kant, 600 watt max, maar dan dus wel, met je hand aan de grootlichthendel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2009 13:43 #1225197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het klopt dus wel wat ik zeg.

Volvo960_1993 schreef :

Baseman schreef :

<u>Ik</u> begrijp het niet meer, H4 is toch 80/100=dim/groot licht, waarbij het grootlicht gecombineerd wordt met de 100 watt H3? Dus wanneer men de mistlampen erbij aanzet toch 6 x 100 watt?
Ja, ik heb in de gebruiksaanwijzing van de 960 gekeken,en nee, snap het (nog) niet.
groet,
Mischa (seniel aan het worden op 38 jarige leeftijd)

In de praktijk getest: wanneer ik mijn grootlicht aanzet, ga ik over van dim naar grootlicht (duplo H4), tevens gaan <u>de verstralers H3</u> (zo staat het ook in de 960 handleiding!) aan, en wanneer ik ook nog eens de mistlampen H3 aan, dan heb ik toch <u>echt 6 x 100 watt</u> continue staan branden. (en dan nog de parkeerlichten bovenin de knipperlicht unit (2 x 10W)
Het seinen doe je met de hendel aan het stuur,trek je dan iets door,dan blijft de hendel in deze stand staan en blijft het grootlicht branden.
Jullie hebben het over grootlicht H3,maar die worden verstralers in de 960 genoemd (wellicht in de 940 anders?)
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2009 14:02 #1225201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testen
Ik ga effe boodschappen doen, en zal het dan gelijk eens nagaan.
Er lijkt dan dus inderdaad een verschil te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2009 16:23 #1225218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dimlicht, grootlicht, verstraler...
Bij mijn 940 schakelt het normale dimlicht naar grootlicht (dimlicht deel gaat uit, behalve bij seinen) en komen bovendien de verstralertjes er bij als ik het grootlicht op zet
Als het groot licht gedeelte van de H4 100W per kant is, de H3 verstralers ook 100W per kant, en de mistlampen ook nog eens 100W per kant, dan heb je inderdaad 600W aan licht zonder dat het dimlicht mee moet branden (seinend dus).
Ik laat lekker lampen van het normale wattage zitten, volgens mij zijn de reflectoren van mijn koplampen niet meer optimaal, dus dat wil ik ook niet meer verergeren. Ik heb ondertussen een set Hella Comet 550 verstralers gekocht die ik er bij ga plaatsen en mee schakelen met het grootlicht via een relais en een eigen bijgetrokken kabel vanaf de accu, moet ik geen zekeringen die zwaarder zijn dan origineel bedoeld plaatsen en slijten de originele koplampen ook niet sneller.
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2009 16:37 #1225222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had het mis.

Baseman schreef : Er lijkt dan dus inderdaad een verschil te zijn.

Ik had het dus mis, zag ik net.
Als ik stadslicht en dimlicht aan heb en met grootlicht sein of aanzet, gaat zowel de duplo-grootlicht als de grootlicht/verstraler aan.Dit is echt nieuw voor mij.
Terugdenkend, denk ik ook al waar het vandaan komt.In mijn 164, schakelde de aparte dimlichtlamp, (toch ook een duplo-lamp) af, bij grootlicht inschakelen.Seinen gebeurde wel met de duplolamp, waarbij de grootlicht/verstraler lamp helemaal niet aan ging.
Weer iets geleerd.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC