Groupbuy? H3 Autoglühlampe 12 Volt, 130 Watt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen discussie over legaal of niet, maar voor 3,59/stuk worden er H3 130watt lampen aangeboden. Verzenden vanuit DLD kost 10,- ongeacht het aantal.
Dus wanneer er genoeg animo zou zijn (10 deelnemers) , kom ik op 7,18 per Volvo(liefhebber) dan komt er nog verzenden binnen NLD bij, en een bubble wrap envelopje...dus <u>9,- per deelnemer </u>(voor het ontvangen van <u>2 X H3 130 watt lampjes</u> inclusief verzenden)
Groet,
Mischa
PS: er worden ook lampjes aangeboden op Ebay voor zo'n 7,- Euro (inclusief verzenden) maar dit zijn extreme ultra-bright super-white deluxe mega-power super-deal xenon lampjes (100watt) met een blauw-witte gloed.
De lampjes die ik vond zijn gewoon doorzichtig en 130 watt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
130 Watt is ook nog eens 11 ampere door je bedrading en ik vraag mij af of dat gaat lukken. Tevens moet je de zekeringen vervangen door eentje van 16 ampere.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
't Is geen huisinstallatie! Maak daar maar 15A van.Ik doe niet mee, in ieder geval.MSuidgeest schreef : Tevens moet je de zekeringen vervangen door eentje van 16 ampere.
Ik reed rond met 100 watt lampen en kon het relais niet beetpakken zo heet werd het.Daarbij past het niet, want ik heb gewoon H4 in mijn 940, net als iedereen.
Toch succes met de groupbuy.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Volvo960_1993 schreef : Maar deze lampen heb je toch nooit uren lang aan? Dus lijkt mij geen probleem...

Ik denk dus ook dat hij doelt op het grootlicht, wat bij jou toch ook H3 zal zijn Bas?
en euh, 130W x 2 : 12V = 21,6666666 Amp/U (eventueel :2) = 10,8 Amp/U, waarom zou deze fomule in een baksteen anders zijn dan thuis??
.... maar ook ik laat deze GB aan mij voorbij gaan, de 100W zijn goed genoeg!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Grootlicht wel ja, klopt, is al 100 watt H3.Miquelangelo1969 schreef : en euh, 130W x 2 : 12V = 21,6666666 Amp/U (eventueel :2) = 10,8 Amp/U, waarom zou deze fomule in een baksteen anders zijn dan thuis??
Enne die formule is leuk, klopt bij benadering, behalve dat je in huis wisselspanning hebt en in de auto gelijkspanning en dar verre van hetzelfde is.Daarnaast ging het me eigenlijk om de 16A die Martijn noemde, die in automateriaal lamd niet bestaat, maar in huisinstallatie wel.
[Off-topic modus uit, sorry]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nu ook H4 80/100 Watt dim/grootlicht en de H3 is toch de verstraler?
Wat is nu het probleem,met groot licht rijden doe je alleen wanneer het nodig is,en dan is al het licht welkom,toch?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar de rode porceleine is wel degelijk 16 Ampère, nog een ietewatje trager ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Twee dingetjes, omdat je er zelf naar vraagt:De verstraler die je bedoeld, is neem ik aan groot-licht, die waar je mee seint en die je aan kan zetten als je alleen op de weg zit, met de hendel aan het stuur, toch?De ingebakken extra (ook H3) lamp in de koplamp, is een mistlamp, die je met een schakelaar links van je stuur aanzet.Dit is dus GEEN verstraler/breedstraler, maar een mistlicht, die je past bij minder dan 50 meter zicht mag gebruiken.Volvo960_1993 schreef : Ik heb nu ook H4 80/100 Watt dim/grootlicht en de H3 is toch de verstraler?
Wat is nu het probleem,met groot licht rijden doe je alleen wanneer het nodig is,en dan is al het licht welkom,toch?
Twee:Het probleem met 135 watt is dat je een relais hebt, in je ralaisbak, die die twee moet schakelen.Als je seint met grootlicht, schakel je grootlicht BIJ, dus niet in plaats van.Dan loopt er dus 180x2=360watt is 30 ampere door je relaistje. Door die enorme stroom wordt het relais heel erg warm en soms zelf zó warm, dat de contacten in het relais aan elkaar blijven kleven en je grootlicht dus niet meer uit gaat.Als je grootlicht aanzet, schakel je dimlicht af en grootlicht aan, dat hoort zo, scheelt behoorlijk in stroompieken.
Edoch, als je daar een 80/100 in zet en seint met grootlicht, plemp je dus 160+270=430watt=35,8 ampere.Het relais kan maar 30 ampere aan, dat staat er namelijk op. Dit ga ik om die reden dus niet uittesten.
Dussss...........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de uiteenzetting.
groet,
Mischa