lekstroom 4Amp door gebruikte airbag???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Twee weken geleden hebben wij met onze Zweedse Tank een aanrijding gehad. In een moment van onoplettendheid ben ik achterop een stilstaande auto gereden! De klap was dusdanig hard dat het veiligheidssysteem werd geactiveerd; airbag uit en de gordelspanners aangesproken. Bij nadere inspectie bleek de "schade" aan de auto niet meer dan een kapotte koplamp te zijn. De volgende dag echter stond mijn vrouw met de auto stil in de tunnel......geen spanning meer! Dit bleek veroorzaakt te worden door de dynamo welke na bijna 292000km toe was aan een paar nieuwe koolborstels. Waarschijnlijk puur toeval dat dit dus vlak na de aanrijding aan het licht kwam! of niet?! Ik heb de dyanmo laten reviseren, maar nu kwam het volgende probleem. bij het nameten bleek ik een lekstroom te hebben van 4ampere. tussen de min-pool het chassis. Ik heb al 1 voor 1 alle zekeringen getrokken en gemeten maar geen zekering gaf een oplossing. Nu komt het!!!
kan het komen door dat de airbag is geactiveerd dat ik een lekstroom(4Amp) heb en zo ja hoe los ik dit op??
kan iemand mij helpen??
met vriendelijke groet
Frank
volvo 940 polar (1994)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. De airbag is bij de aanrijding uit het stuur gekomen en dus niet meer bruikbaar.
Hierdoor is het SRS-lampje al gaan branden. Ik heb de airbag en de houder waar hij in zit al uit het stuur verwijderd. Probleem zit hem waarschijnlijk in de module die de airbag aanstuurd. Ik wil graag weten waar dat ding zit en hoe ik daar bij kan komen! Als dit al de oorzaak is van het lekstroom verhaal. Maar aangezien het iets moet zijn wat niet achter een zekering zit en het na de aanrijding is komen opzetten, lijkt het mij waarschijnlijk dat het de airbag is die hier voor zorgt
Het is economisch niet rendabel om de airbag te vervangen, gezien de dag waarde van de auto en de kosten van een nieuwe airbag. Veiligheidswegen zou ik het zeker moeten doen, maar dat risico neem ik maar!
evengoed bedankt voor je reactie

groetjes Frank
- André Struis
- Nieuw lid
-
Grote kans dat het "lek" in de dynamo zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je al gekeken of er niet iets beschadigd is geraakt bij je aanrijding waardoor je nu een lekstroom hebt?
Het lijkt mij overigens een vervelende ervaring, zo'n airbagplof in je gezicht..
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-

@ Struis; Zal de dynamo zo even door meten, ik laat het wel even weten!

bedankt allen tot zover
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten aart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huh? Je kan er toch gewoon een uit een sloper in schroeven? Of denk ik dan te simpel?Accupolen loshalen, airbag aansluiten, accu aansluiten en het lampje zou uit moeten zijn, tenzij je ook pyrotechnische gordelspanners hebt, dan moet je die er natuurlijk ook even uit halen en vervangen. En als je toch bezig bent, de controller onder de stoel.Frank Volvo 940 schreef : Het is economisch niet rendabel om de airbag te vervangen, gezien de dag waarde van de auto en de kosten van een nieuwe airbag. Veiligheidswegen zou ik het zeker moeten doen, maar dat risico neem ik maar!
Bel of <a href="/privatemsg/new/833" target="_blank">mail Wytze</a> eens, misschien kan ie je ergens mee helpen.
Overigens, als de airbag eruit is (of eruit zijn) dan kan je daar geen lekstroom van krijgen.Iets wat er niet is, is er niet....toch?
Ik zou de bekabeling aan de voorkant eens bekijken, ik denk dat er toch ergens een mantel beschadigd is, van stadslicht of zo?