Brainstorm aansluiten Groupbuy BMW zekeringhouder [final update: gestopt]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2009 19:37 #1225614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Bij de BMW motorfietsen zaak wel een handvol krimpstekkertjes kunnen krijgen (nou ja, kopen voor meer dan n euro per stuk). Deze zojuist even geprobeerd maar je zitten "te diep" in de houder. Als je ze bj de kabel omhoog drukt zit de zekering mooi vast. Trek je aan de kabel (en de krimpstekker dus dieper in de houder) dan springt de zekering er af. Niet wenselijk uiteraard. Maar weer even terug, ze hebben vast ook een variant met andere lipjes. Andere vraag: Welke draad heb je nodig voor 15A (voor bijv. de Vialle LPi installatie ?), 1.5mm2 of 2.5mm2 ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2009 21:35 #1225626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dik is beter
Want minder spanningsverlies. En dat is bij 12 volt een belangrijk gegeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2009 10:58 #1225708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te dun is mogelijk, te dik nooit (als het past)
Zoals ik in de titel samengevat heb, hoe dikker een kabel, hoe lager zijn weerstand.
Hoe lager zijn weerstand, hoe minder spanningsverlies over de kabel en hoe meer stroom de kabel aan kan (aangezien die minder vlug door zijn eigen weerstand opwarmt of in het ergste geval doorbrandt).
Een 1.5mm² kabel mag officieel tot 16A gezekerd worden, persoonlijk hou ik er niet zo van om dingen op de limiet te gaan gebruiken, dus liever een 2.5mm², kwaad kan het sowieso nooit, dus als het past, gewoon voor 2.5mm² gaan.
Zoals eerder aangehaald, in een auto wordt op lage spanningen en dus hogere stromen gewerkt, dus is het heel belangrijk om voldoende dikke bekabeling te gebruiken, liever 'te dik', dan te dun.
groetjes,Isabelle
Hoe lager zijn weerstand, hoe minder spanningsverlies over de kabel en hoe meer stroom de kabel aan kan (aangezien die minder vlug door zijn eigen weerstand opwarmt of in het ergste geval doorbrandt).
Een 1.5mm² kabel mag officieel tot 16A gezekerd worden, persoonlijk hou ik er niet zo van om dingen op de limiet te gaan gebruiken, dus liever een 2.5mm², kwaad kan het sowieso nooit, dus als het past, gewoon voor 2.5mm² gaan.
Zoals eerder aangehaald, in een auto wordt op lage spanningen en dus hogere stromen gewerkt, dus is het heel belangrijk om voldoende dikke bekabeling te gebruiken, liever 'te dik', dan te dun.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2009 19:21 #1227574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe update
Bij Hedwig eens onder de kap mogen kijken, Vialle gebruikt de BMW zekeringhouders ook, zij het zonder de stofhoes aan onderzijde. Bij mijn gasinbouwer gevraagd of zij de houder ook kunnen leveren. Dat kunnen ze, met een kabelboom in 2 lengtes, voor 72 euro excl. BTW. Vraag of ze losse krimppennen (de rest lukt wel) ook kunnen leveren staat nog open. Zowel de BWM motorfiets- als de BWM autodealer kunnen niet achterhalen welke krimppennen nodig zijn, in ieder geval niet via de nummers van de onderdelen die ik wel heb. Ik mag wel van alles bestellen maar met een minimale hoeveelheid en op mijn risico (en kosten).Opties die nog open staan zijn dus de krimppennen via de gasinbouwer of nog één keer proberen bij de BMW dealer. Heb zelf even gekeken en nog één nummer gevonden wat het mogelijk is. Maar zeker ben ik niet, en heb eigenlijk geen zin om nog meer te gaan proberen. Als iemand anders nog suggesties heeft houd ik me van harte aanbevolen !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2009 21:06 #1229395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Optie afgevallen
Had de vraag naar krimppennen uitgezet bij de gasinbouwer, met de vermelding dat ik hoogstwaarschijnlijk een stuk of 80 nodig zou hebben. Na 2 weken geen reactie, dus maar even langsgegaan. Na mijn vraag zuchtte de inbouwer 3x diep, daarbij wild met zn ogen rollend (bij wijze van spreken dan). Ze bestelden dat soort dingen nooit los omdat de kans heel groot was dat het verkeerde kregen. Op mijn opmerking dat ik hen er toch naar gevraagd had omdat ik me voor kon stellen dat ze ze los nodig hadden bij verknippen, vervangen etc, kreeg ik als antwoord dat ze een zwevende zekeringhouder monteren als ze moeten knippen. Nog één optie open, de BMW dealert zelf nog een minimale bestelhoeveelheid laten bestellen van het nummer waarvan ik denk dat dat nog een mogelijkheid is. Mits de kosten meevallen (zeg <10 euro). I'll keep you informed !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2009 18:35 #1230308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gestopt
Zoals<a href="/tracker" target="_blank"> hier</a> te lezen is, stop ik met het rondkrijgen van de BMW zekeringhouder. Ik kan de juiste stekkers er niet bij vinden.
Moderators: Jerry Stam