- Berichten: 4
Wissermotor achterwisser vervangen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 00:38 #1216540
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Achterruitverwarming
Hallo Volvisti
Volgens mij kun je aan de achterruitverwarming zien, waar je wisser hoort te staan in ruststand. Daar waar de wisser op de ruit zit (in ruststand) komen de draadjes in de ruit iets verder naar onder. Zodat een eventueel vastgevroren wisser vanzelf weer los komt.
Groetjes
Mathy (wiens achterruitenwisser ook links begint)
Volgens mij kun je aan de achterruitverwarming zien, waar je wisser hoort te staan in ruststand. Daar waar de wisser op de ruit zit (in ruststand) komen de draadjes in de ruit iets verder naar onder. Zodat een eventueel vastgevroren wisser vanzelf weer los komt.
Groetjes
Mathy (wiens achterruitenwisser ook links begint)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2008 23:32 #1215953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die van mij en roger doen
die van mij en roger doen het tegenovergestelde dan die van jou net zoals een 960 .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 23:26 #1216597
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet altijd vervangen
De vraag is of de wissermotor inderdaad kapot was. Ik heb bij zowel een 940 als bij een 740 de motor vervangen omdat de wisser niet meer bewoog. Bij de laatste heb ik bij wijze van test de wissermotor gedemonteerd aangesloten op een accu, de wissermotor bleek gewoon te draaien. Volgens mij is het dus niet altijd de motor maar kan het ook de as zijn die vast zit in de doorvoer.
Nu deed de achterwisser van mijn laatste aanwinst het meer niet dan wel en gewapend met de kennis van het vorige experiment heb ik het probleem kunnen oplossen:
- verwijder de wisser
- verwijder het zwarte kapje dat over de as en doorvoer zit
- zet de klep half open
- spuit IMAL (of andere roetsoplossende kruipolie) tussen de as en de doorvoer
- laat de iIMAL met open klep open staan
- spuit nog een keer IMAL (als de diagnose juist is zal er bij het spuiten nu roest meekomen)
- laat de IMAL vervolgens nogmaals een half uur "intrekken"
- vul het zwarte kapje met kogellagervet
- pers het kapje terug op de as
- monteer de wisser
Bert
Nu deed de achterwisser van mijn laatste aanwinst het meer niet dan wel en gewapend met de kennis van het vorige experiment heb ik het probleem kunnen oplossen:
- verwijder de wisser
- verwijder het zwarte kapje dat over de as en doorvoer zit
- zet de klep half open
- spuit IMAL (of andere roetsoplossende kruipolie) tussen de as en de doorvoer
- laat de iIMAL met open klep open staan
- spuit nog een keer IMAL (als de diagnose juist is zal er bij het spuiten nu roest meekomen)
- laat de IMAL vervolgens nogmaals een half uur "intrekken"
- vul het zwarte kapje met kogellagervet
- pers het kapje terug op de as
- monteer de wisser
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam